Sinds een paar dagen hapert de Vialle LPi in mijn Opel Astra G 16XE af en toe. Als de auto 12 uur heeft stil gestaan dan schakelt hij goed over op LPG, maar na een tijdje rijden begint hij in te houden en soms valt hij helemaal uit. Een duidelijke indicatie dat hij soms te weinig of geen brandstof krijgt. Daarna is hij meestal niet meer aan de praat te krijgen, blijft het LPG lampje knipperen en maakt de pomp geen geluid
Het Vialle systeem is uit 2001 en de pomp is volgens mij vervangen in 2005 (er staan 3 getallen op die lijken op een datum).
Het voltage op de tank is op de groene draad stabiel 13.8V en op de signaal draad 7,7V a 7,8V als de motor stationair draait.
In het begin als het systeem nog op druk moet komen loopt de pomp mooi regelmatig en geeft een harde ruis zoals ik gewend ben.
Als de pomp weinig gas moet leveren begint hij onregelmatig te lopen. Door veel gas te geven gaat hij weer ruisen.
Ik vrees dat de pomp kapot is. Zouden er nog meer aanleidingen kunnen zijn voor deze symptomen?