Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Vialle LPi hapert
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 december 2016om 23:31 door
_gerben_.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2016 om 21:37 #17277349
Sinds een paar dagen hapert de Vialle LPi in mijn Opel Astra G 16XE af en toe. Als de auto 12 uur heeft stil gestaan dan schakelt hij goed over op LPG, maar na een tijdje rijden begint hij in te houden en soms valt hij helemaal uit. Een duidelijke indicatie dat hij soms te weinig of geen brandstof krijgt. Daarna is hij meestal niet meer aan de praat te krijgen, blijft het LPG lampje knipperen en maakt de pomp geen geluid
Het Vialle systeem is uit 2001 en de pomp is volgens mij vervangen in 2005 (er staan 3 getallen op die lijken op een datum).
Het voltage op de tank is op de groene draad stabiel 13.8V en op de signaal draad 7,7V a 7,8V als de motor stationair draait.
In het begin als het systeem nog op druk moet komen loopt de pomp mooi regelmatig en geeft een harde ruis zoals ik gewend ben.
Als de pomp weinig gas moet leveren begint hij onregelmatig te lopen. Door veel gas te geven gaat hij weer ruisen.Ik vrees dat de pomp kapot is. Zouden er nog meer aanleidingen kunnen zijn voor deze symptomen?
22 juli 2016 om 17:43 #18323026Bij een LPG inbouw garage geweest. Ze hebben er even naar geluisterd en de pomp is inderdaad stuk. Sturing moet nog goed zijn gezien de symptomen. Volgende week plaatsen ze een nieuwe pomp.
14 december 2016 om 14:16 #18334925En is het uiteindelijk opgelost?
Ik heb voor diagnose aan mijn gassysteemen (Landi LSi/Vogels VGi en Prins LPi) diagnosekabels met software gekocht om ze te kunnen uitlezen en programmeren.
Dat scheelt een boel geld en tijd t.o.v. het elke keer naar een LPG specialist rijden.Voor jouw systeem is het denk ik deze:
http://link.marktplaats.nl/m1090639402
of deze via ebay (= goedkoper):
http://www.ebay.nl/itm/VIALLE-LPi-LPdi-LPfi-LPG-GPL-DIAGNOSE-USB-INTERFACE-KABEL-ADAPTER-Software-/162283146965?hash=item25c8d44ed524 december 2016 om 23:31 #18335586Ja, ik had eerst de pomp toeren regeling losgekoppeld zodat hij voortdurend op volle toeren liep. Bij lage toeren viel hij namelijk uit.
Even bij een specialist geweest en hij zei dat de pomp vervangen moest worden en er niets mis was met de regel eenheid.
Pomp laten vervangen en het probleem is opgelost!
Fijn dat voor de regel eenheid uitlees apparatuur is. Heb ik ook voor de ECU. Vaak heb ik een betere diagnose dan de garage aangezien ik op het moment dat de motor begint te haperen kan zien welke waarden ineens veranderen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.