Verwijderen van mos/groen

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Verwijderen van mos/groen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237637
    midnight black
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2011

      Vraagje voor de detailers onder ons:

      Op de rubbers rond het schuifdak en op de randjes (aansluiting op het glas van het raam) zit soort van mosaanslag. (en dat terwijl ik em toch minstens eens in de 2 weken was…) Hoe krijg ik dit het beste weg?

      #17878430
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Voorzichtig met je nagel of iets anders al het mos verwijderen, auto goed wassen, daarna azijn over je rubbers heen kieperen… Persoonlijk zou ik dit na een paar dagen nog een keer herhalen…

        #17878431
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Auto afspoelen, APC in een verhouding van 1:10 erop sprayen en dit met een kwastje inwerken.
          Daarna weer afspoelen en klaar.

          #17878432
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            @Juffer1, wat is APC? Nooit van gehoord namelijk, en de verklaringen van wikipedia helpen me ook niet echt verder… http://nl.wikipedia.org/wiki/APC” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #17878433
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              APC is een All Purpose Cleaner (Alles reiniger) bedoeld voor gebruik op en in auto’s / voertuigen.

              Kijk hier maar eens :
              http://www.carclean.nl/products.aspx?search=apc” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17878434
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                @Juffer1 wrote:

                APC is een All Purpose Cleaner (Alles reiniger) bedoeld voor gebruik op en in auto’s / voertuigen.

                Kijk hier maar eens :
                http://www.carclean.nl/products.aspx?search=apc” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Kijk aan, toch een stuk duurder dan een fles schoonmaakazijn van €0,42 de liter @ AH ;)

                Zal mogelijk ook wel beter werken (dus in 1x) i.p.v. de twee keer dat ik het heb gedaan… Toch heb ik nu geen last meer. Ik had het trouwens alleen op de rubber randjes onderaan, bij de ramen voor. Dus in mijn geval was het in totaal een 10 minuten fix voor die twee keer!

                #17878435
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Azijn is €0,42 per liter, APC kost € 25,- per 4 liter maar dien je nog aan te lengen naar de gewenste verhouding.
                  Voor dit soort vervuiling doe je dat 1:10 / 1:20 wat een liter prijs van €0,31 tot 0,62 cent maakt.
                  Zo duur is het dus helemaal niet :vertag

                  #17878436
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Ok, ik ga het eens met azijn proberen, dat heb ik tenminste zo staan en anders kan ik altijd nog voor APC gaan.
                    Bedankt.

                    #17878437
                    -BlendjuH-
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2008

                      Beetjes dasty en een tandenborstel doen ook wonderen ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.