Verwarming stinkt( c corsa) OPGELOST

Forumindex Forums Modellen Corsa Verwarming stinkt( c corsa) OPGELOST

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364300
    chieltjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      De laaste tijd als ik mijn verwarming naar warm draai, ruik ik direct een koelvloeistof geur in de auto.

      Ik dacht makkelijk, lekker kachel radiateur, maar deze heb ik gister eens half uit de behuizing getrokken en ziet er gewoon netjes uit. Geen sporen van lekkage..

      Intereur filter vervangen, maar nog steeds een stank. ( enkel als je de verwarming op warm zet.)

      Iemand een idee wat dit kan zijn?

      Volgens mij blijven er weinig opties over en toch de kachel radiateur?!

      Gaat om een C corsa Z14XE (261dkm)

      #18364351
      chieltjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Zonde dat het zo rustig geworden is op het ( vroeger zo drukke) forum.

        Inmiddels de kachel radiateur besteld, want volgens mij kan het weinig anders zijn. Ik zal met de montage wat foto’s posten, misschien handig voor de volgende lezer. :bye:

        #18364397
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Ik heb het bij mijn zafira a gehad. Kachelradiator lekte. Stonk ook naar koelvloeistof in auto, en moest steeds bijvullen koelvloeistof.
          Was een hele klus in de zafira. Bleek dat de o ringen lekte. Kachelradiator was niets mis mee.
          Heb nu een opel corsa c erbij gekocht, en direct eens gecheckt als bij deze de kachelradiator ook gaat lekken of dat ook zo`n klote klus word.
          Merkte al dat het een heel geklommel is om de kappen onder het dashbord, middenconsole los te krijgen.
          Dus zou wel mooi zijn als je een how to plaatst. Veel suc6 met uitbouwen.

          #18364402
          chieltjuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            Ga ik doen, bij de C lijkt het erg simpel, dat werkt valt heel erg mee. (dashboard kastje en een kap die voor je midden console( van de handrem zit)

            Ik zal wat foto’s maken als ik er mee aan de slag ga

            #18364829
            chieltjuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2012

              Vandaag de kachel radiateur vervangen, toch een kleine lekkage die de stank veroorzaakte.

              Bij een c was dit een makkelijk klusje,

              Voorste kap van de middentunnel demonteren, dashboardkastje eruit en dan kan je de kachel zo vervangen. IMG_20190319_111942

              IMG_20190319_112727

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.