Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vervangen navigatiescherm Astra Sports Tourer 2011
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 december 2024om 19:40 door Milan.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2024 om 13:22 #18556214
Het navigatiescherm van mijn Astra sports tourer uit 2011 heeft zijn geest gegeven. Het staat vol met strepen en wordt vaak ook helemaal zwart.
Is het mogelijk om dit zelf te vervangen met een tweedehandsscherm? Kan je gewoon een ander scherm inpluggen en weer op weg gaan of zijn er updates of inlezingen nodig om alles te doen werken? Ik vond al wel het juiste vervangscherm en de bijhorende youtubefilmpjes om aan de slag te gaan, maar ik wil niet overhaast te werk gaan. Waar houd ik best rekening mee voordat ik aan dit project zou beginnen?
Om dit in de garage te laten vervangen kost het een heel pak geld, graag had ik dus een goedkopere oplossing gezocht aangezien de waarde van de wagen toch niet zo hoog meer is…
Alvast bedankt voor jullie reacties!
25 december 2024 om 15:03 #18556226scherm kan gewoon vervangen worden zonder programmeren
26 december 2024 om 21:32 #18556249Sowieso lekker een 2e hands halen op de sloop. Via http://www.onderdelenlijn.nl. Kijk goed op je huidige navigatie of dat nummer overeenkomt met de nieuwe. Veder is het gewoon plug en play. Haal wel ff voor je begint de accupolen los. Bij loshalen eerst de min en dan de plus, LET OP: Zorg wel dat de min kabel niet het chassis raakt/kan raken. aansluiten eerst de plus dan de min.
haal eerst je oude er ff uit en check de nummers die erop staan. Geloof mij alleen zoeken met behulp van het kenteken is 9/10x niet voldoende. Je zou denken van wel, maar helaas.
Moet wel zeggen, als het je bv niet lukt een random ikea kastje in elkaar te zetten, dan kan het demonteren van het scherm een behoorlijke opgave zijn….
Puur uit interesse, wat vraagt de garage hier voor ? Alleen de arbeidskosten kunnen nooit zo hoog zijn.. zoon scherm vervangen kost hooguit 2 uur. Gemiddeld uurtarief €100 per uur x2.
Buiten ik hoor je over de waarde van je auto, onthoud goed voor in de toekomst: een auto is een luxe product en kost altijd geld. De dagwaarde van een auto is totaal niet relevant voor het bepalen van of een reparatie het nog waard is. Een andere auto kopen kost je ten alle tijden meer geld. Ik kocht mijn astra h op 89.000km / 8 jaar oud a €7000. 20.000km later druklager koppeling kapot. Bij de garage kost die reparatie bijna €2000. Weet je hoeveel reparaties je kan doen voor die €9000 ? Heeeel veel. Met andere woorden, is de gezondheid van de cilinders nog top, ben je de eerste / 2e eigenaar icm een fatsoenlijke onderhoud historie, dan kan je rustig nog een boel geld er tegen aan smijten.
Ik heb zelf in de autobranche gewerkt, het is een vieze wereld, 9/10x word je genaaid waar je bij staat.
28 december 2024 om 19:40 #18556284Heel erg bedankt voor deze reacties. Ik apprecieer het enorm dat jullie de tijd namen om me verder te helpen.
Dan kan ik aan de slag. Hopelijk loopt alles goed.
PS: de garage gaf en richtprijs van 1000 – 1200 euro.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.