Vervangen handremkabel Corsa C GSI

Forumindex Forums Modellen Corsa Vervangen handremkabel Corsa C GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229610
    the-duke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2007

      Hallo,

      mijn handrem blijft af en toe een beetje plakken en onder de auto heb ik gezien dat de rubberen hoesjes op diverse plekken waar de binnenkabel de buitenkabel binnengaat gescheurd zijn. Smeren ging ook niet echt lekker en is ook maar een korte termijn oplossing.. Vervangen dus.

      Het betreft een Corsa C GSI uit 2001 (dus één van de eerste C GSI’s en schijven achter)

      Nu heb ik even gekeken en het is me niet helemaal duidelijk hoe de kabel in elkaar zit. Het zou uit 2 of 3 stukken moeten bestaan als ik het goed zie.
      Nu komt er een kabel vanaf de “handremhendel” binnen in de auto naar een speciaal verbindertje, midden op de achteras. Ik heb het al zo goed mogelijk bekeken, maar het is me zo niet direct duidelijk hoe dit uit elkaar moet.

      Daarom een paar vragen:
      – weet iemand of de originele Opel remkabel inderdaad uit 3 stukken bestaat ? (weet dat de aftermarket vervangingssetjes uit 3 stukken bestaan maar origineel ook??)
      – heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto’s ?

      Bedankt,
      The Duke

      #17775559
      caponetyuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 May 2009

        je heb een rechter en linler handremkabel wat dan samen komt op de achteras en dan naar voren lopen 3 stuks

        #17775560
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Bedankt !
          ook origineel 3 stukken dus..

          Dan blijf ik alleen nog zitten met 1 vraag: heeft iemand misschien een beschrijving voor het uit elkaar halen van dat speciale verbindertje bovenop de achteras ? Liefst een paar foto’s ?
          Ik heb er namelijk al een aantal keer naar gekeken, maar zie niet hoe het in elkaar zit en wil ook niks slopen namelijk..

          Bedankt,
          The Duke

          #17775561
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Vandaag dealer gebeld, om de nieuwe kabels te bestellen.

            Nu “snap ik waarom ik het niet helemaal snapte”. Dealer zegt 2 delen en geen drie, 1 kabel naar de handremhandle en linkerachterwiel en 1 korte kabel naar het rechterachterwiel..

            Anders dus dan de vervangingskabels die te koop zijn (en uit 3 stukken bestaan), ligt misschien aan type of bouwjaar o.id. ?!

            Helaas hadden ze deze niet op voorraad, duurt 3 dagen, moeten uit Duitsland komen.

            Gr,
            The Duke

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.