Vervangen autoradio

Forumindex Forums Modellen Karl Vervangen autoradio

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367777
    Hoekies1966
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2019

      Hallo forum gebruikers,

      ik heb een vraag. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Opel Karl (2015).

      Een prima auto die mij goed bevalt. Het enige jammere is dat er een standaard radio inziet, dus zonder Bluetooth en USB. Ik kan mijn telefoon dus niet aansluiten.

      Nu kan je op internet bij verschillende aanbieders vervangende autoradio’s kopen, gewoon originele Opel radio’s. Onder andere met wel een telefoon aansluiting en zelfs met scherm en navigatie.

      Mijn vraag is de volgende kan mijn huidige radio worden vervangen door 1 met Bluetooth of door 1 met scherm en bijpassend frame?

      Is de bedrading geschikt hiervoor, of mis ik dan bepaalde aansluitingen waardoor het niet werkt.

      Ik hoor het graag.

      Mvgr

      Hoekies1966

      :toppie:

       

       

       

       

       

      #18368958
      SCHOP001
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 September 2019

        Ik heb zelf via de onderdelenlijn een R300BT gekocht hij moet alleen nog ontgrendeld worden en ik moet ergens nog een microfoontje aansluiten.

        ik weet alleen nog niet welke contacten ik daarvoor moet hebben en in welke van de 2 connectoren.

        :help:

        #18445541
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Je moet de huidige radio laten uitprogrammeren en de nieuwe / vervangende Opel radio moet vrij geschakeld zijn in het originele voertuig.
          Hierna kan je de nieuwe inprogrammeren in je auto.
          Aangezien je bluetooth dan krijgt zal je de microfoon ook nog moeten aansluiten en / of mogelijk een ander kapje ergens moeten plaatsen.
          Als je ook nog DAB+ hebt, dan zal je nog een extra antenne daarvoor moeten plaatsen of de originele vervangen voor 1 met DAB+ erin.

          Mogelijk dat Mitchel Daams (via Facebook te vinden) je kan helpen.

          #18453182
          tinytak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2021

            Hallo samen,

            Wie kan mij het kabel schema bezorgen voor de opel karl 2015, ik heb een android radio met canbus,  en kabel maar ik denk dat de kabel niet klopt, gezien de radio wel los op accu werkt maar niet via bekabeling

            Weet iemand hoe ik deze aansluit, of welke kabel er precies nodig is om ook het stuurwiel te blijven gebruiken.

            Liefst heb ik de aansluit beschrijving van de connectors van de kabel.

            Bvd

            ae_1642337019761ae_1642336452228ae_1640617437119ae_1640617420255ae_1640951051137ae_1640951062514

            #18457817
            RTM
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2022

              @tinitak, is het ondertussen gelukt met je radio? Ik heb ook een Karl 2015 en wil een android systeem inbouwen. Heb wat tips nodig. Hoor graag!

              #18491595
              Karlciti
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2022

                En sinds 21 februari 2022 bleef het stil. :cry:

                Misschien is er al via een andere weg hulp aangeboden, maar onbegrijpelijk, zo weinig als hier op deze site wordt gereageerd op vragen van mensen die ergens hulp voor vragen.

                #18491603
                tinytak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2021

                  @RTM nee is niet meer gelukt, heel jammer. :good:

                  #18491658
                  Karlciti
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2022

                    [quote quote=18491603] @RTM nee is niet meer gelukt, heel jammer. :good:[/quote]

                    De post was wel extreem lang onderweg, tynitak. :negative:

                    Maar inderdaad jammer dat het vervangen van je huidige radio voor een ander type niet gelukt is. Mag ik vragen waarom je geen advies van je dealer hebt gevraagd? Het lijkt mij waarschijnlijk dat die zeker met een substituut was gekomen die aan je verlangens zou kunnen voldoen.

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.