Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verstuivers vervangen Z17DTH
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 26 mei 2022om 20:16 door FritsVrolijk.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2013 om 23:55 #17258757
Beste medeweggebruikers,
Ik wil mijn verstuivers alle 4 gaan vervangen. Op welke dingen moet ik letten hierbij?
Sowieso nieuwe rubberen ringen, maar voor de rest?
En hoe zitten de verstuivers eigenlijk vast in de cilinderkop? Enkel door die rubberen ring?Alvast bedankt!
23 juni 2013 om 08:28 #18154586Dit is een aardig klusje. Je moet zowiezo 2 keer de 4 dekseltjes hebben in het kleppendeksel voor afdichting van de verstuiver. Dan heb je 4 brandplaatjes nodig voor onder de verstuiver, de 4 O ringen die halverwege om de verstuiver zitten.
De verstuivers zitten onder het kleppendeksel gemonteerd met een hefboompje en 1 bout.
Goed de gaten schoonmaken onderin, ik heb het gedaan met een lange schroevendraaier en een stukje stof opgeplakt. De gaten zijn nogal diep namelijk.
En natuurlijk de kleppendekselpakking niet vergeten king:
Je bent er toch zeker een uurtje of 3 a 4 mee bezig. Is behoorlijk hoop schroefwerk.23 juni 2013 om 08:37 #18154587@ Klopper.
Ik heb nog een nieuwe klepdekselpakking liggen voor een Z17DTH.
Pm me maar als je er interesse in hebt.Gr
Stefan , die laatst tijdens de breda meeting onder de motorkap heeft gekeken naar de koel slangen bij je Astra.23 juni 2013 om 10:23 #18154588Die brandplaatjes zijn zeker die koperen vierkante plaatjes?
De 4 dekseltjes zien er nog goed uit, dus ga proberen die opnieuw te gebruiken.
@Stefan: hoeveel wil je voor de pakking hebben?25 juni 2013 om 14:02 #18154589Net de verstuivers vervangen. Alleen draait de auto niet zoals het hoort. Het klinkt alsof hij op 3 cilinders draait en de kilometerstand is veranderd in rare codes 00FFFFFF en dergelijke. Moeten de verstuivers toevallig niet ingeprogrameerd worden, alszijnde dat ze vervangen zijn?
25 juni 2013 om 18:34 #18154590Nah, het is gelukt. Een van de nieuwe verstuivers was dus kapot. Deze vervangen door een oude, en wat blijkt nou; heb ik hem vervangen door de enige gare verstuiver in de set. Heel de middag dus voor niets aan het rommelen geweest.
Kapotte nieuwe verstuiver gaat morgen terug voor een andere.
Moet er wel bij zeggen, als je het gereedschap bij de hand hebt, en weet wat er los moet, dan is de klus in een uurtje gedaan. Korter gaat gewoon echt niet lukken…25 juni 2013 om 20:52 #18154591ook weer met moment vastgezet? (of is dat bij dit type motor niet nodig?)
25 juni 2013 om 20:52 #18154592en moeten ze ingeleerd worden? bij sommige moet dat
26 juni 2013 om 02:27 #18154593Is op moment aangezet. 40nm, losdraaien, 32nm.
Ze hoeven niet ingeleerd te worden volgens mij, maar kan het mis hebben.26 juni 2013 om 19:58 #18154594inleren hoeft niet.
Willem
27 juni 2013 om 19:26 #181545954 verstuivers vervangen, nog steeds genagel… nondejuu…
27 juni 2013 om 19:47 #18154596Dat genagel is gewoon hor bij een Z17DTH eveneens de andere commerail diesels .
Luister maar eens naar die van een ford .
27 juni 2013 om 20:50 #18154597Vind het wel lekker Rauw klinken als je in neutraal gasgeeft, dan bij +/- 2000 a 2500 toeren gaat ei er aan rukken, en bigint ie te nagelen of het een lieve lust is.
en moderne diesels willen wel rammelen (nagelen) koud.je moest eens luisteren naar de koude start in de winter van een Nieuwe Volvo truck (euro5 en schoner), die gaan tekeer dat je denkt dat ie uit elkaar springt..
De Benz Atego kan er ook wat van hoor, zelfs nu met 20 graden buiten, bij de koude start rammelt deze of het een lieve lust is.
als je dan optrekt hoor je wanneer het kracht toerental (900 toeren) is bereikt bij optrekken de motor opeens harder rammelen, dan gaat ie ook ineens trekken.
Hoort er allemaal bij.Willem
28 juni 2013 om 05:11 #18154598Dus was het wel nodig om je verstuivers te vervangen ?
28 juni 2013 om 05:54 #18154599Het erge tikken is weg, dus het heeft wel iets geholpen. Zal nog wel even de retour nakijken, kan nooit kwaad :)
1 augustus 2013 om 21:24 #18154600M’n collega kwam nog met een interessante theorie, alleen weet ik niet of dit van toepassing is op m’n dieseltje. Hij kwam ermee dat ‘t misschien kan liggen aan te timing van de brandstofpomp en/of vervroeging.
Niet al te lang voordat ik ‘m kocht is de distributie vervangen, dus kans dat hij er net een tandje naast staat ofzo?Ik weet’t verder niet, ik gooi alleen zijn theorie in de groep. Misschien dat iemand dit kan bevestigen / ontkrachten?
2 augustus 2013 om 15:33 #18154601Deze theorie gaat niet op voor deze motor. Aangezien het een commonrail systeem is. Deze pomp pompt alleen de diesel op druk en de ECU bepaalt wanneer er wordt ingespoten.
2 augustus 2013 om 18:26 #18154602Inderdaad, de Dieselpomp is nu enkel nog een Opvoerpomp, geen getimede dieselpomp.
De Verstuivers van de Commonrail injectoren worden net als bij de Meeste moderne benzine motoren onafhankelijk gestuurd, door de electrische motorstuurmodule (EDU).
Willem
26 mei 2022 om 20:16 #18467369Hoi hoi weet iemand het aanhaal moment van de verstuiver bouten van een Astra 1.6 doel bj 2015 Thanks zover
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.