Versnellingspook vast in P, cruise control niet werkend

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Versnellingspook vast in P, cruise control niet werkend

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361356
    EelcoM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 October 2018

      Hallo,

      Ik heb nu meerdere problemen met mijn Vectra C, automaat, bwjr 2002:

      – versnellingspook blijft steken in P  (de ontgrendelaar wordt niet geactiveerd)

      – cruise control doet het niet meer

      – mijn sleutel blijft steken in het contactslot (lijkt ook niet meer te ontgrendelen)

      – het automatisch-aan-lampje-bij-deur-openen doet het niet meer.

      Weet iemand zo op welke zekeringen / relais deze onderdelen zijn aangesloten? Ik vermoed ergens een elektrisch probleem.

      Groet, Eelco

      #18361357
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Jaa, welke motor welke bak? Of er is alleen 1 model vectra c met automaabak?

        #18361358
        EelcoM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 October 2018

          Z2.2SE; maar betwijfel of dit voor de storingen relevant is.

          #18361359
          puck87
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2016

            Beste

            Doen je remlichten het wel? Als deze niet branden zou ik sowieso de remlichtschakelaar eens vervangen aangezien je kunt schakelen bij het intrappen van de rem normaal gesproken.

            Mvg pieter

            #18361360
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Jazeker, als iemand een schema moet vinden … Dus geen bak model. Helaas.

              #18361363
              EelcoM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 October 2018

                ja, de remlichten doen het wel.

                ik zal eens kijken of ik het type versnellingsbak kan achterhalen.

                #18361366
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Er is een label op het bak met Aisin model.

                  #18361373
                  EelcoM
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 October 2018

                     

                    55-50SN

                    W-A022000049JC

                    bak

                    #18361381
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Volgengs schema, ik denk defect CIM of bak schakelaar. Maar iemand moet meeten en diagnose doen.

                      #18361539
                      EelcoM
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 October 2018

                        Ik ben bij de garage geweest, maar er zat geen foutcode in het system (motorlampje brandt ook niet).

                        Toen ik daar aan kwam werkte alles plotseling wel weer normal (heel vreemd), maar even later weer niet.

                        Heb de relays onder de motorkap en onder het dashboard gechekct en die functioneerden wel . Ik zag wel dat 1 relais er niet helemaal goed inzat, maar weet niet of dit al zo was ofdat ik al had geprobeerd hem los te halen voordat ik de foto maakte.

                        Nu doet ie het dus af en toe wel en af en toe niet. (het daklampje werkt wel weer)

                        Kun jij op het schema zien op welke zekering de solenoid van de versnellingspook zit?

                        #18362021
                        EelcoM
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 October 2018

                          Ik ben inmiddels wel wat verder.

                          Heb een tweedehands pook unit gekocht en het printje hiervan (SLM, shift lever module) gebruikt in mijn auto; plus nog een kapotte FI-6 zekering vervangen . Bij het aansluiten gaan echter het P en remlampje knipperen bij de pook (ook zonder sleutel in het contact!!). Start ik vervolgens de auto dan werkt alles gewoon normaal (geen knipperende lampjes, geen foutmeldingslampjes). Bij uitzetten van de motor echter gaan de pook lampjes weer knipperen en wordt mijn sleutel niet losgelaten door het contact. Pas als ik het printje wer loskoppel kan ik mijn sleutel uit het contact krijgen.

                          Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.