versnellingsbakolie wel/ niet vervangen?

Forumindex Forums Modellen Corsa versnellingsbakolie wel/ niet vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231991
    henksplinter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2010

      Nog een vraag:

      Mijn Corsa B heeft nu 61000 km gereden en de versnellingsbakolie is nog nooit vervangen. Dit moet officieel om de 30K km.

      Nu hoor ik om me heen van mensen die zeggen dat de bakolie nooit vervangen hoeft te worden, want er kan toch niets bijkomen.

      Dit is raar toch? Moet toch eens vervangen worden? Wat adviseren jullie?

      2) Hoe moet dat? Ik hoorde dat het met een speciale pomp gaat?

      #17808751
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        jij bent de eerste die Lifelocg olie wil gaan verversen iedere 30.000km, deze olie zou levenslang mee moeten kunnen, tenzij de auto flink word belast.

        Willem

        #17808752
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Natuurlijk moet dat zo af en toe vervangen worden.
          Bakolie komt ook rommel in te zitten. Niet van buitenaf, maar wel rommel die van de tandwielen afbreekt. kleine metaalschilfers enzo.
          Het wordt wel minder snel slecht als motor olie, dat klopt, maar dat betekent niet dat het nooit vervangen hoeft te worden.

          Als het goed is heb je gewoon een aftapplug aan de onderkant en een vulplug aan de bovenkant.
          Vullen tot het randje, voor zover ik weet.

          #17808753
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            haha, 470.000km met de C16NZ kadett, en F13-5bak, daar is nooit nieuwe olie ingekomen de laatste 330.000km iig.

            onze kadet-1.7D diesel ’91 is bij ons geweest vanaf 170.000km t/m 570.000km, deze bak is ook nooit ververst.

            Alleen peilen bij beurten, meer niet.

            olie is altijd mooi rood gebleven.

            Willem

            #17808754
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Mijn eigen versnellingsbakken altijd volgegooid met ATF…..
              Gaat prima:P

              De versnellingsbak olie wordt bij mij alleen ververst als de bak er achter weg moet, ivbm een koppelingsset oid.

              #17808755
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                We hebben van de bovengenoemde tussentijds ook geen koppelingen vervangen uiteraard.

                een beetje spaarzaam met de koppeling doet m makkelijk 300.000+ km mee draaien.

                Willem

                #17808756
                henksplinter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 October 2010

                  Ok, dus de versnellingsbakolie hoeft dus niet vervangen te worden.

                  McKaamos heeft het bij het verkeerde end? Zijn verhaal klinkt logisch en ik had dezelfdee mening.

                  #17808757
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    volgens opel hoeft het niet, en ik heb er nooit problemen mee gehad zoals te lezen.

                    vervangen kan opzich geen kwaad, maar ik heb eigenlijk nooit bij deze opel bakken overmatig gruis verwijderd oid.

                    altijd schone rode olie.

                    Echter zitten de F23 F25 en F28 Getragbakken wel aan een verversings termijn vast.

                    Deze draaien dan origineel ook op SAE80 minerale olie.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.