Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Verschil X16XE – C16XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2012 om 18:34 #17251033
Goedendag heren
Ben zojuist mijn blokje op gaan halen. Maar het blijkt een c16xe te zijn. Terwijl ik zelf een x16xe ecu & kabelboom etc heb.
Kan ik dit blok gewoon inbouwen zonder problemen ? Of moet ik dan de EGR omzetten naar het c16xe blok?
En wat zijn nog meer de verschillen ?
Moet ik nog andere onderdelen van mijn oude blok ombouwen op de c16xe ? (En past dit ook allemaal)En past de distributieriem/waterpomp van de x16xe/x14xe/x16xel ook op de c16xe ?
Hoop dat jullie me zsm kunnen helpen :jerry
1 augustus 2012 om 18:41 #18052413Kabelboom is uitwisselbaar sensoren moet je dan gedeeltijlijk ook uitwisselen.
Distributieset en waterpomp is gelijk.
EGR moet je overzetten evenals spruitstuk (anders past egr niet) als je een boom en ecu gebruikt van een x16xe.
1 augustus 2012 om 19:05 #18052414Dus ik kan mijn eigen kabelboom en ecu blijven gebruiken? En daar hoeven ook geen aanpassingen aan gemaakt te worden?
Passen de sensoren van de x16xe dan ook standaard in de c16xe aansluitingen?
En hoeven er geen aparte gaten oid in het c16xe blok gemaakt te worden om een andere x16xe sensor te plaatsen?Dat spruitstuk zit bij mij dus eigenlijk onder de powerbox op de x16xe? Die moet dus op de het c16xe blok worden gezet? Of hoeft dit niet omdat ik de mantzel erop zet?
Zijn er nog meer verschillen, of dingen die ik aan moet passen?
1 augustus 2012 om 19:15 #18052415Sensoren die gewisselt moeten worden merk je vanzelf daarvan passen de stekkers niet. Je kunt ook je spruitstuk niet overzetten en je mantzel blijven gebruiken zoals nu. Maar dan moet je je egr klep uit laten programeren of je moet je egr ergens los laten bungelen. (ik zou gewoon spruitstuk overzetten) En de rest zoals vacuemslangen en mantzel en gaslklep zoals die nu zit laten zitten.
1 augustus 2012 om 19:17 #18052416Anders trashmethal hier op het forum een pm sturen heeft namelijk zelfde gedaan. Maar moet gewoon vrijwel 1 op 1 allemaal passen denk op de mapsensor egr en gasklep en spruistuk na dat ze verder vrijwel iedentiek zijn.
1 augustus 2012 om 19:34 #18052417Ik zet het inlaatspruitstuk dan zowiezo over.
Dus dan heb ik gewoon weer de EGR-klep. Ofja die is dicht gemaakt op mijn x16xe spruitstuk , dus die blijft dan ook dicht op de c16xe motor?Maar de sensoren van de c16xe heb ik er niet bij. Dus dan moet ik mijn x16xe sensoren indien ze niet passen los knippen ? En deze dan op èèn of andere manier op de c16xe sensor-aansluitingen pleuren ? :jerry
En ik las ergens dat er andere nokken-assen in een c16xe zitten. Klopt dat?
1 augustus 2012 om 19:36 #18052418Nee alle sensoren van de X16XE passen in de C16XE. Enkel die op het gasklephuis en de mapsensor niet maar deze zitten op jou huidige spruitstuk of hiermee verbonden dus dan past dat prima.
1 augustus 2012 om 19:37 #18052419oja niet knippen in je boom moet niet nodig zijn.
1 augustus 2012 om 19:46 #18052420Okè dus het past gewoon allemaal icm met de aanbouwdelen van x16xe ?
Was me alweer zorgen aan het maken dat het niet zou passen haha :jerry
2 augustus 2012 om 10:22 #18052421Yep, gewoon alles van de X16XE gebruiken en alleen shortblock (blok+cilinderkop) gebruiken van de C16XE.
Nokkenassen zouden iets anders zijn van de C16XE, maar dat is geen probleem voor de X16XE ECU.
2 augustus 2012 om 18:53 #18052422Kan het inlaatspruitstuk/mantzel powerbox op het blok blijven zitten als ik hem eruit til ?
Of MOET dit eraf?3 augustus 2012 om 05:59 #18052423Niemand ?
Ik heb trouwens nieuwe bouten nodig voor de mantzel powerbox. Kan ik gewoon de m6x90 inbusbouten erindraaien ?
Of moet ik hier nog precies 4mm vanaf halen zodat ze precies m6x86 zijn?Ik zag gisteren trouwens een klep zitten(inlaatzijde) waar een zwart randje omheen zat op het c16xe blok. Die andere kleppen daarnaast hadden dat niet zo.
Heeft dit iets te betekenen ? :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.