Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › verschil tussen X2.0XER en X2.0XEV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2007 om 12:02 #17206430
wie legt het mij uit???
er zijn verhaaltjes dat ze alleen verschillende software hebben maar dat lijkt mij toch een groot fabbeltje anders zou iedereen opc software nemen toch ???
mvg doofy
29 december 2007 om 16:41 #17379867Ik heb even voor je gekeken en dit zijn de verschillen die ik snel kon vinden;
Vliegwiel
Krukas
Uitlaatspruitstuk
Cilinder30 december 2007 om 00:18 #17379868Vershillen X20XEV / X20XER:
* Vliegwiel
* Nokkenassen
* Krukas
* Zuigers (Als C20XE)
* Uitlaatspruitstuk
* Motor softwareWillem
30 december 2007 om 11:07 #17379869origineel gepost door Omar
Sorry ik was erg druk.De nokkenassen zijn precies hetzelfde en ook hebben ze beide hetzelfde spruitstuk.
Het gaat hier natuurlijk wel om de OPC 1 versie zonder turbo.
hoe verklaar je dit dan omar ??
30 december 2007 om 14:10 #17379870Dit was mij verteld en in het EPC programma worden dezelfde nokkenassen aangegeven maar voor de XEV moet je de in en uitlaat apart bestellen en de XER niet. Vandaar dat ik het verkeerd gezien had.
Op dat moment toen ik het te horen kreeg werkte mijn eigen EPC niet dus kon ik het zelf niet nakijken.
Ik heb zelf de OPC 1 software erop zitten en ik merk wel dat hij sneller is dan normaal maar niet zo snel als de echte OPC 1 versie. Dan zo je toch nog wat aanpassingen moeten doen.
30 december 2007 om 14:19 #17379871Kun je met de aanwezige software die je nu hebt ook de toerentallen draaien die een opc edition aankan?
Heb zelf een opc edition, maar mij lijkt dat dit niet kan.30 december 2007 om 22:52 #17379872Als je werkelijk de opc software hebt zou het mogenlijk moeten zijn.
Hier moet je heel erg mee uitkijken, daar het wel eens voor wil komen dat bij de XEV de drijfstangen breken.
Willem
9 september 2008 om 11:49 #17379873origineel gepost door Omar
Dit was mij verteld en in het EPC programma worden dezelfde nokkenassen aangegeven maar voor de XEV moet je de in en uitlaat apart bestellen en de XER niet. Vandaar dat ik het verkeerd gezien had.Op dat moment toen ik het te horen kreeg werkte mijn eigen EPC niet dus kon ik het zelf niet nakijken.
Ik heb zelf de OPC 1 software erop zitten en ik merk wel dat hij sneller is dan normaal maar niet zo snel als de echte OPC 1 versie. Dan zo je toch nog wat aanpassingen moeten doen.
ik ben ook in het bezit van een astra G met een x20xev blok, een vriend van me werkt bij opel en heeft een OPC 1 en heeft al bij een paar astra`s met x20xev blokken de OPC 1 morormanagementsoftware geupload met goede resultaten, stationair toerental loopt nu op 1000 toeren in plaats van 750 a 800 toeren, reageert beter op het gas, onder het rijden als je wil schakelen zakt de toerental niet gelijk in.
ik heb deze software er ook inmiddels in zitten en rijd als een tierelier, maar moet zeggen dat ik dezelfde 4-2-1- spruitstuk als de opc1 op mijn blok heb zitte, een Mtech 3.6 bar benzinedrukregelaar i.p.v de standaard 3.0 bar en een DBilas luchtfilterbox met aanzuigbuis, in de midden en hoge toeren gaat ie als de brandweer alleen het (hogere) benzineverbruik moet je even voor lief nemen…
10 september 2008 om 15:12 #17379874dan heb je best kans dat als je deze nu laat chippen met deze set up dat je er nog meer uit kan halen.
opc software instaleren is dan wel leuk , maar het is er geen!
je mist nog een paar essensiele onderdelen .
mvrg Rob
9 november 2008 om 10:33 #17379875origineel gepost door wim-v6
Hier moet je heel erg mee uitkijken, daar het wel eens voor wil komen dat bij de XEV de drijfstangen breken.Willem
Zouden drijfstangen van een C20XE kunnen volstaan?
9 november 2008 om 10:58 #17379876Als alle maten overeen komen kunnen C20XE of C20LET drijfstangen volstaan.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.