Verschil tussen GSI en ‘normale’ E Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Verschil tussen GSI en ‘normale’ E Kadett

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230280
    DaveAutocross
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Hallo Allemaal,
      Ik zat even met een vraagje.
      Zitten er verschillen tussen laat ik zeggen een gewone 1.4 E kadett en een 2.0 GSI ?
      En dan bedoel ik niet de motor, bak veerpoten of andere onderdelen die gewoon te vervangen zijn maar meer delen in het carrosserie die anders zijn ?

      Groeten,
      Dave

      #17786011
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Gsi is op een paar punten versterkt. Staat ergens op het forum wel waar. Ff zoek functie

        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

        #17786012
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Inderdaad is de A-stijl onderaan op het chassis versterkt onder andere, maar ook aan de voorkant van het 16v model zit er een tussenbalk op een hogere plaats voor de radiateur langs (wat bij de gewone Kadetten ook zit aan de zijkanten is dan geheel doorlopend tussen de zijkanten) En de onderste radiateurbalk is lager, waardoor er een smallere, maar hogere radiateur in past.

          Dat zijn denk ik wel de belangrijkste verschillen…

          #17786013
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009


            Hier zie je het verschil in de voorste balk, beide zijn geen originele GSI Kadettjes, de bovenste is aangepast met originele balk en de onderste is mijn eigen die heb ik van een verlaagde balk voorzien en wat schuine verstevigingen.

            #17786014
            DaveAutocross
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 August 2010

              Dankjewel voor de reacties,
              Dan ga ik met die informatie aan de slag.

              #17786015
              Pat70
                Lid sinds:
                11 August 2010

                Je kunt de delen ook los kopen en er bij een gewone opzetten. Lassen dus. Dus de balk in het midden,de tussenstijl (waar je olie koeler op zit gemonteerd bij de gsi) en de 2 beugels onder waar de onderste balk aan zit (deze is hetzelfde) Zo kun je de grotere radiateur kwijt.
                Maar als die radiateur die erop zit hetzelfde is als die van een c16 dan kun je die ook gewoon gebruiken. Heb ik bij de ombouw van mijn cabrio 1.6 naar c20xe ook gedaan. Heb er dik 6 jaar mee gereden en nooit koelings problemen mee gehad. Maar als je wat reserve wilt…..
                Als je intersse hebt in de gm-nummers van deze delen stuur je maar ff een pm :D

                Grtzz Pat

                #17786016
                mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @pat70 he kerel waar kan je die beugels kopen dan , tussen de radiateurbalk en chasis? Heb de 16v balk wel nu de beugels nog

                  #17786017
                  Pat70
                    Lid sinds:
                    11 August 2010

                    Bij opelclassicparts in Duitsland. Heb ze zelf net besteld plus de balk en het middenstuk. Ziet er niet zo mooi uit bij m’n 16v dus van de winter ff alles vervangen. Blijkbaar heeft ie toch wat schade gehad maar dat zie je meestal pas achteraf. Beugels staan op de duitse Ebay. Maar volgens mij heeft winparts in groningen ze ook nog. Mocht je geen originele 16v hebben,probeer maar op mijn kenteken ; nb-rh-96 (ingevoerd)

                    #17786018
                    arnold kadett
                      Lid sinds:
                      17 October 2010

                      de tunnelbak is ook anders kwam ik vandaag achter ben een 1.2/1.3 (weet het ff niet meer )
                      aan het slopen en zag tot mijn verbazing dat de schakelstang in de tunnel dus onder de auto hangt
                      is dit wat om te bouwen?

                      gr arnold

                      #17786019
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        @arnold kadett wrote:

                        de tunnelbak is ook anders kwam ik vandaag achter ben een 1.2/1.3 (weet het ff niet meer )
                        aan het slopen en zag tot mijn verbazing dat de schakelstang in de tunnel dus onder de auto hangt
                        is dit wat om te bouwen?

                        gr arnold

                        Heeft niks met de motor inhoud te maken, is gewoon vanaf het bouwjaar dat men er een kat onder ging leggen veranderd bij alle modellen.

                        Heb het bij de mijne veranderd ja. Kortere pook schakelt wat lekkerder, en geeft wat ruimte weer onder de tunnel. Maar hou er rekening mee dat je een gat in je schutbord moet maken waar weer een tuit op komt om die rubber balg op te monteren, anders heb je binnen korte tijd een zwembad in de wagen!

                        Ik had zelf de motor er al in liggen en kon er te moeilijk bij om er aan te lassen, dus heb de boel gespoten rond het gat en er een alu tuit die ik op een plaatje had gelast op geplakt met kit. Werkt ook super!

                        Je moet alleen donders goed oppassen waar je boort want de verwarmings radiateur gaten zitten net effe anders als bij een later model met hoge tunnel. Daar kun je dus niet vanuit gaan met meten. Kan je evt. de locatie van het gat zo doorgeven… Heb zelfs nog een extra exemplaar van zo’n alu plaatje met tuit er op gelast voor je liggen. Moet alleen het plaatje nog van op maat geknipt/geslepen worden en tuit evt. ietsjes ingekort….

                        En hou er rekening mee dat je een andere achterste bak steun moet hebben dan, moet namelijk een overbrenging op zitten, jij hebt nu een ‘kale’…

                        Dit hele spul moet er op komen:

                        Deze heb jij nu:

                        Die jij nodig hebt kan ik even niet vinden…

                        Als ik het trouwens nog eens moest doen ging ik er netjes een stuk in lassen uit een schutbord van een later model voor dat ik de motor er in ging leggen…

                        #17786020
                        arnold kadett
                          Lid sinds:
                          17 October 2010

                          dat heb je indd mooi opgelost
                          ik heb gister een kadett 2.0 16v opgehaalt dus heb wel materiaal steunen enzo
                          was er een zonder blok en bak maar echt een gaaf ding aleen was het kenteken al opgestuurd :swear
                          was mij ook opgevallen dat dat gat in het schutbord anders was stang staat nu scheef zeg maar…
                          ik maak hem voor de cross dus echt netjes hoeft het niet
                          is ook nog dubbel plaatwerk dus word wel ff slijpen denk ik
                          probeer hem zo rond mogelijk te krijgen en dan het rubber erop kitten ofzo wil het wel graag dicht hebben
                          viel me wel op dat deze veel minder kit en bitumen matjes heeft dan de gsi

                          groeten arnold

                          #17786021
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Je kan de stang er niet zo op zetten hoor, moet wel zo’n mechaniekje tussen anders zitten alle versnellingen contra….

                            #18366727
                            frenkie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 January 2006

                              er zit ook verschil in de onderste draagarmen.

                              die zijn bij de GSI verstevigd, weet niet of dat alleen bij de 16V modelen zijn?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.