Vermindering in vermogen ondanks vervangen lmm

Forumindex Forums Modellen Insignia Vermindering in vermogen ondanks vervangen lmm

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18505991
    Patrick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2018

      Beste iedereen,

      Een tijdje geleden merkte ik dat de auto vermogen inhield bij het omhoog gaan van een snelwegtunnel en bij plankgas op platte stukken weg zo rond de 120km/u. Tevens kwam er een gele motorstoring in. Het inhouden was geen noodloop maar ik miste wel een degelijk stukje power. Na het uitlezen kwam ik tot de ontdekking dat de luchtmassameter kapot zou zijn. Deze uiteraard vervangen en de foutcode verwijderd. Helaas doet de auto nog steeds hetzelfde met gele motorstoring.

      Als ik bijvoorbeeld 110 km/u rijdt en plankgas geef (in zijn 6de versnelling) dan stopt de auto met versnellen bij de 120 km/u. Erna kan ik wel harder rijden echter moet ik zachtjes gasgeven. Melding blijft dan enkele keren na het opstarten terugkomen en is ineens weer weg. Nu kunnen er twee oorzaken zijn: De eerste is dat ook deze lmm kapot is, wat mij niet reëel lijkt gezien dit een nieuw origineel onderdeel is. Tweede oorzaak is dus wat anders; bedrading of eventueel probleem met de turbo misschien?

      Iemand die enig licht kan scheppen of ook met dit probleem heeft gezet/zit.

      #18506422
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Check je turboslangen maar eens op scheuren en beschadigingen. Je bent niet de eerste die daardoor vermogen verliest.

         

        #18506828
        Patrick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 March 2018

          Er zat inderdaad een scheur in een grote zwarte slang, denk inderdaad een van de turboslangen dan. Ga deze eerdaags vervangen en kijken of de problemen weg zijn dan.

          20230126_213016

          #18506833
          Corsaliefhebber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 February 2012

            als tijdelijke test kun je deze even dichttapen de scheur, met ducttape, als die dan weer goed rijd zit je op het juiste spoor.

            #18508577
            Patrick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2018

              Slang vorige week vervangen en inmiddels geen problemen meer. Nog steeds bijzonder hoe ik in eerste instantie die scheur niet heb gezien :wacko:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.