Verlichting Online Edition

Forumindex Forums Modellen Grandland X Verlichting Online Edition

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356346
    SjPas84
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2018

      Hoe zijn de ervaringen qua lichtopbrengst en lichtbeeld bij een online edition?

      Dus de “gewone” lampen ipv de led lampen.

      Heb nu namelijk xenon en snap dat dit echt wel een verschil zal zijn, maar ben benieuwd naar de ervaringen met de “gewone” verlichting…

      #18356360
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @ SjPas84,

        Op mijn vorige auto, een Opel Mokka Cosmo had ik ook gewone lampen. Dit was tot volle tevredenheid. Nu heb ik op de Grandland X het top licht-systeem. Dus LED,s meedraaiende koplampen, en aanpassing van de lichtbundel naar de omstandigheden. Dat is echt geweldig hoor, maar ook geen must! Ik denk dat normale lampen gewoon voldoen. En er worden best veel Online-Editions verkocht. Dus je zal zeker wel een reactie krijgen.(mits ze op dit forum zitten…)

        #18356366
        shotterke1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2018

          @sjpas84, ik had vroeger ook xenon en daarna gewoon, valt heel hard tegen, nu heb ik led, prachtig zicht

          #18356369
          SjPas84
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            Zal het denk ik ook wel gaan missen, zeker in het begin. Nu xenon met prisma bollen, wat fantastisch beeld geeft…

            Mocht het nu tegenvallen dan misschien toch maar Philips Extreme vision of Vision Plus erin. Zal dan nog niet kunnen tippen aan xenon maar alle beetjes helpen natuurlijk ;-)

            #18356387
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @SjPas84,

              Als je aan luxe in moet leveren is dat altijd wennen. Aan de andere kant denk ik dat de “normale” verlichting op de Online-Edition ruim voldoende is. Anders zou men als autofabrikant zoiets in 2018 niet meer toepassen. Maar om de basis-prijs van een model zo laag (financieel aantrekkelijk) mogelijk te maken, zeker met het oog op de moordende concurrentie in dat segment, moet je goedkope compromissen nemen. Tussen de Online-edition net over de €30.000,- en de Innovation automaat zoals ik heb, zit wel even €9000,- verschil. Daar heb je haast weer een kleine auto voor, zoals de Karl. Dus ja, wil je geen basis verlichting, neem dan en duurdere uitvoering, of een demo met weinig km, met alles er op en er aan. ;-)

              #18356443
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @sjpas84

                Ik rij in de Online edition en de verlichting valt mij 300% mee. Mijn nachtblinde vrouw die ’s avonds alleen op bekende routes reed, rijdt sinds wij de Grandland rijden ook in de avonduren met de standaardverlichting en heeft geen problemen met het zicht. Vanzelfsprekend zullen Xenon en Led-peren qua lichtopbrengst en zicht beter zijn, maar ik ben heel er tevreden over de standaardverlichting!

                #18356451
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  @ Ronald_X,

                  Kijk dat bedoelde ik nu. Gelukkig iemand die tevreden is. Ik kon me ook niet voorstellen dat een auto in 2018 geleverd, een verlichting zou hebben die ver onder de maat is. Op mijn vorige Mokka Cosmo had ik ook gewone verlichting. Die was ook perfect naar mijn gevoel. Maar ja, als je nu die nieuwe LED verlichting hebt zoals ik, dan ervaar je dat als veel scherper en beter als het oudere systeem. Maar dat wil echt niet zeggen dat het gewone systeem niet voldoet. :good:

                  Hetzelfde geldt ook voor het standaard geluidssysteem in de Grandland. In de Mokka had ik het Bose systeem. En nu kan je kiezen voor Denon. Maar ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de standaard geluidsinstallatie in de Grandland X. :applause02:

                  #18356455
                  SjPas84
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2018

                    Dat is inderdaad fijn om te horen! Mijn vriendin heeft ook last van nachtblindheid…

                     

                    #18356459
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      @ SjPas84,

                      Nog een tip om het koplampglas goed schoon te houden met al die zwermen insecten rond deze tijd. Bewaar een oude nylonkous of panty. Met wat sop of warm water de panty tot een knotje rollen, en je haalt zonder krassen de insecten van je koplampen. Werkt trouwens ook perfect voor het reinigen van je voorruit, spiegels en front van de auto. :good:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.