Verlichting bij kilometer teller

Forumindex Forums Modellen Insignia Verlichting bij kilometer teller

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18439022
    Enci-Jakup
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2021

      Hoi,

      Bij mijn Insignia ,Walt elke dan verlichting uit bij mijn kilometer teller, als ik s avonds rij is alles aan en dan in een keer helft van de kilometer teller verlichting en toerenteller verlichting valt weg! En blijf ie flikken! En effe later is alles weer aan! Heeft iemand raad hier mee? Hoe kun je die paneel los koppelen? Ik denk aan los contact of stekker die iets los zit!? Groetjes Enci…

      #18440024
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Probleem zit m in de printplaat aan de achterzijde van de klokkenwinkel. Helaas een bekende kwaal, vooral bij de oudere Insignia’s. Door uitzetten en krimpen van de plaat door warmte (ook door je verwarming) komen er kleine breukjes in de plaat en de (electrische) sporen naar de LED verlichting van je tellers. Soms vallen de smd led’s ook uit (doorgebrand). Om dit te verhelpen moet de gehele unit eruit en op die breuken worden gecontroleerd en eventueel doorgesoldeerd worden of de led’s vervangen.

        Ik zou, als je dit wil doen, je wel adviseren dit te laten doen bij iemand met een microscoop vanwege de kleine componenten en ruimte. Is overigens wel een kostbare reparatie.

        Hier een voorbeeld van een bedrijf dat je cluster kan repareren.

        https://www.revtronic.com/product/vauxhall-insignia-instrument-cluster-dash-lights-not-working/

        unnamed

        #18440035
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014
          #18440126
          Enci-Jakup
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2021

            Super dank je wel voor de info, ik zal kijken wat ik kan doen! Woon zelf in Deutschland

             

            Groetjes :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.