Verlenging garantie

Forumindex Forums Modellen Insignia Verlenging garantie

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218336
    tris
      Lid sinds:
      8 January 2010

      Hoi,

      Afgelopen vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Insignia ST. Nu heb ik een vraag aan jullie over de eventuele verlenging van de garantietermijn.
      Binnen 6 maanden na aankoop moet ik beslissen of ik hiervan gebruik wil maken. Nu heb ik de voorwaarden (lees dekking) doorgelezen op de Opel site, maar vind deze een beetje vaag.
      Is deze garantie zo afgedekt dat bij problemen de kosten toch meestal bij de koper komen te liggen of is het echt de moeite waard deze verlenging af te sluiten?

      Heeft iemand hier ervaring mee?
      Alvast bedankt.

      #17626406
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Dit is oplichting.
        Je hebt als consument ook nog rechten buiten garantie om.

        Als er iets kapot gaat waar van de verwachte levens duur langer is.
        Dat dient dat kosten loos gemaakt te worden.

        Kijk hier maar eens: http://www.davidversusgoliath.nl/index.php/Consumenten-recht

        #17626407
        marinefish
          Lid sinds:
          4 July 2010

          Beste,

          Het enige dat ik op deze vraag kan antwoord is dat er vele onderdelen nog een verlengde tussenkomst is buiten de 2jaar fabriekswaarborg die je zowiezo al hebt.

          Hoeveel deze tussenkomst (percentage) juist is hangt af van wanneer dit defect er komt en hoeveel kilometers er gereden zijn, in sommige gevallen dient een dealer ook een tussenkomst te doen vooraleer de constructeur iets doet.

          Grtz

          origineel gepost door tris
          Hoi,

          Afgelopen vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Insignia ST. Nu heb ik een vraag aan jullie over de eventuele verlenging van de garantietermijn.
          Binnen 6 maanden na aankoop moet ik beslissen of ik hiervan gebruik wil maken. Nu heb ik de voorwaarden (lees dekking) doorgelezen op de Opel site, maar vind deze een beetje vaag.
          Is deze garantie zo afgedekt dat bij problemen de kosten toch meestal bij de koper komen te liggen of is het echt de moeite waard deze verlenging af te sluiten?

          Heeft iemand hier ervaring mee?
          Alvast bedankt.

          #17626408
          vorvaro
            Lid sinds:
            1 February 2009

            Als het niet te veel kost zou ik het zeker doen, weet uit ervaring dat Opel niet erg scheutig is met coulance.
            Garantie is garantie, en is het dan op een dag afgelopen dan is het echt afgelopen, en geloof me. Dan is coulance er niet meer bij of je moet een goede dealer hebben, Opel nederland hoef je het niet van te hebben.

            #17626409
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door vorvaro
              Als het niet te veel kost zou ik het zeker doen, weet uit ervaring dat Opel niet erg scheutig is met coulance.
              Garantie is garantie, en is het dan op een dag afgelopen dan is het echt afgelopen, en geloof me. Dan is coulance er niet meer bij of je moet een goede dealer hebben, Opel nederland hoef je het niet van te hebben.

              Daar weet mijn pa alles van.
              maar met een beetje aandringen krijg lukt het wel.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.