Verlagen van mijn astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Verlagen van mijn astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226992
    No Name
      Lid sinds:
      8 September 2010

      Na lang wikken en wegen wil ik denk ik toch (zie je er zit toch nog enige twijfel in ;)) Mijn auto ligt verlagen zodat mijn velgen beter uit komen. Nu heb ik dit nog nooit aangepakt maar heb er wel het één en ander over gelezen. Wat zijn sowieso de voor en nadelen? Het gaat me maar om een paar centimeter zodat de velgen mooier uitkomen. Ik wil er niet in comfort op achteruit gaan en het moet ook geen sjonniebak :jerry worden. Wat zijn de eventuele kosten en is dit makkelijk zelf te doen?

      Ik zie wel eens opc’s of opc lines rijden en die zijn volgens mij net ff lager.. Naar zoiets streef ik dus :)

      Als mensen zeggen dat ik het beter niet kan doen dan hoor ik dat ook graag :)

      (Overigens zitten er in de winter 16″ winterbanden onder)

      #17741299
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        die mag inderdaad wel wat lager. het zou em zoiezo fantastisch staan als je het mij vraagt.

        ik spreek uit me eigen ervaring..
        nadelen waren voor mij dat ik wat rustiger over drempels heen moest.
        voordelen dat die echt gigantisch beter in de bochten ligt.
        het is maar net wat je prio is.

        ik zou trouwens niet voor alleen veren gaan, ik heb dat ook gehad en dan gaat die steeds verder inveren.
        dus zou echt voor een verlagings set gaan of een schroefset.

        #17741298
        No Name
          Lid sinds:
          8 September 2010

          @dion87 wrote:

          die mag inderdaad wel wat lager. het zou em zoiezo fantastisch staan als je het mij vraagt.

          ik spreek uit me eigen ervaring..
          nadelen waren voor mij dat ik wat rustiger over drempels heen moest.
          voordelen dat die echt gigantisch beter in de bochten ligt.
          het is maar net wat je prio is.

          ik zou trouwens niet voor alleen veren gaan, ik heb dat ook gehad en dan gaat die steeds verder inveren.
          dus zou echt voor een verlagings set gaan of een schroefset.

          Haha bedankt voor je eerste reactie :)

          Het is dus niet de bedoeling dat hij zo laag wordt dat ik kruipend in de auto moet en kruipen over drempels moet. Dat wil ik nog even benadrukken:) Een betere wegligging klinkt goed. Maar ik wil aan de andere kant dus weinig tot niets inleveren aan comfort en het budget speelt op dit moment ook mee.. Die is niet zo groot..

          #17741297
          black_astra
            Lid sinds:
            30 November 2010

            Mijn broer had zijn gtc verlaagd

            Lag idd een stuk beter in de bochte. drempels vielen ook wel mee.

            Gewoon doen zou ik zeggen :wors

            #17741311
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Als je hier op mijn berichten zoekt kom je wel een stukje tegen dat ik mijn stationwagon olangs verlaagd heb, kies in iedergeval voor kwaliteitsveren van een bekend merk anders kun je inderdaad het probleem kijgen dat het oncomfortabel wordt en hij blijft zakken.

              ik heb er Eibach onder zitten, 3 cm verlaagd voor en achter, ja ik moet iets minder hard over drempels gaan, maar de wegligging is enorm verbeterd, de lelijke ruimtes boven het wiel zijn weg en ik heb een veel beter contact met de weg en scherper sturen.

              Mark
              http://www.AstraTuningClub.nl

              #17741310
              No Name
                Lid sinds:
                8 September 2010

                @opel-mark wrote:

                Als je hier op mijn berichten zoekt kom je wel een stukje tegen dat ik mijn stationwagon olangs verlaagd heb, kies in iedergeval voor kwaliteitsveren van een bekend merk anders kun je inderdaad het probleem kijgen dat het oncomfortabel wordt en hij blijft zakken.

                ik heb er Eibach onder zitten, 3 cm verlaagd voor en achter, ja ik moet iets minder hard over drempels gaan, maar de wegligging is enorm verbeterd, de lelijke ruimtes boven het wiel zijn weg en ik heb een veel beter contact met de weg en scherper sturen.

                Mark
                http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Gevonden: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=83325&p=2212515#p2212515

                Ziet er goed uit ja. Wordt alleen wel nog even sparen :)

                #17741309
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Aan comfort ga je altijd inleveren, hoe je ook gaat verlagen.
                  Mocht budget daarnaast ook meetellen (en als ik je reactie hierboven zo lees dan is dat dus het geval) dan zou ik een schroefset zeker achterweg laten. Een goede schroefset kost gewoon dikke euro’s (reken op 3 a 4 x zoveel tov veren).

                  #17741308
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    @Juffer1 wrote:

                    Aan comfort ga je altijd inleveren, hoe je ook gaat verlagen.
                    Mocht budget daarnaast ook meetellen (en als ik je reactie hierboven zo lees dan is dat dus het geval) dan zou ik een schroefset zeker achterweg laten. Een goede schroefset kost gewoon dikke euro’s (reken op 3 a 4 x zoveel tov veren).

                    ik vind minder kiepen in de bochten ook zeker wel comfort hoor, je moet er gewoon een beetje tussenin zitten.

                    #17741307
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      heb je gelijk in, maar als je over een kasseienweg rijdt dan zit er tussen een verlaagde auto en een “standaard” geveerde auto ook verschil.

                      Het heeft beide zijn voor en tegens, TS geeft aan geen comfort te willen onleveren en mijn inziens doe je daar altijd consessies in.

                      #17741306
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        daar heb je zeker gelijk in.

                        maar ik ga dan liever met 40 over een 50 drempel heen en 70 door een 50 bocht zeg maar, maar das net wat jezelf prettiger vind.

                        #17741304
                        No Name
                          Lid sinds:
                          8 September 2010

                          Schroefset wordt het sowieso niet. Die in investering is mij gewoon te hoog :) Ik weet dat je concessies moet maken en vind het niet erg om iet wat comfort in te leveren maar het moet niet zo zijn dat ik de weg afstuiter als ik op een weg met klinkers rij. Ook moet het niet zo zijn dat als ik meerdere personen vervoer in m’n auto of eens een auto vol met spullen heb er gelijk van alles gaat aanslepen. Daar zoek ik dus een middenweg in en volgens mij is dan die 30/30 verlaging wel schappelijk. Ik wil graag meer de sportlook zoals een OPC ook heeft bijvoorbeeld. Ik wil zeker geen verlaging waarbij de wielen in de wielkassen verdwijnen en hij bijna op de grond ligt..

                          #17741305
                          dion87
                            Lid sinds:
                            22 August 2011

                            de wielkasten van een H raak je niet zomaar, die zijn aardig groot :p

                            #17741303
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              Eibach zelf geeft aan ongeveer 20% harder, en dat is op een weg met kinderkopjes(waarvan wij er veel hebben hier) geen probleem tov de originele vering, ik stuiter zeer zeker niet van de ene kant naar de andere kant.

                              Mark
                              http://www.AstraTuningClub.nl

                              #17741296
                              john.t
                                Lid sinds:
                                18 July 2012

                                Dus eibach veren is een goede optie begrijp ik uit de verhalen? 30/30?
                                hoe zit het met een sport onderstel? Die ligt toch sws al 2cm lager?
                                Ff een vraagje tussendoor…
                                Ben ook van plan hem te verlagen als ik mn winterzet 17inch
                                Er onder wil monteren…
                                Ben ook nog in twijfel, vriendin rijdt er ook in en die wil niet met een slakke gang
                                over de drempels heen. die tijd is
                                geweest. hehehe. Help!
                                Ik ga op jullie adviezen af
                                john.t ;)

                                #17741302
                                john.t
                                  Lid sinds:
                                  18 July 2012

                                  @No Name wrote:

                                  Na lang wikken en wegen wil ik denk ik toch (zie je er zit toch nog enige twijfel in ;)) Mijn auto ligt verlagen zodat mijn velgen beter uit komen. Nu heb ik dit nog nooit aangepakt maar heb er wel het één en ander over gelezen. Wat zijn sowieso de voor en nadelen? Het gaat me maar om een paar centimeter zodat de velgen mooier uitkomen. Ik wil er niet in comfort op achteruit gaan en het moet ook geen sjonniebak :jerry worden. Wat zijn de eventuele kosten en is dit makkelijk zelf te doen?

                                  Ik zie wel eens opc’s of opc lines rijden en die zijn volgens mij net ff lager.. Naar zoiets streef ik dus :)

                                  Als mensen zeggen dat ik het beter niet kan doen dan hoor ik dat ook graag :)

                                  (Overigens zitten er in de winter 16″ winterbanden onder)

                                  Nice ride btw :) ook de 5drs versie :) i like

                                  #17741301
                                  Sam111
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2011

                                    Heb net een irmscher velaging set eronder astra h 5 deurs zie forum. In de bochten ligt ie erg straks Qua comfort lever je wel wat in vind ik maar je auto staat wel strakker

                                    Het is maar wat je wil

                                    #17741300
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      persoonlijk zou ik hem alleen aan de voorzijde 3cm verlagen en achter niets aan doen
                                      de tussenruimte is voor namelijk groter dan achter
                                      dus verlaag je hem voor en achter gelijk blijft het lijken of hij op zn kont hangt
                                      bij mijn astra heb ik voor 3cm verlaging en achter hooguit 1,5 weitec veren en koni dempers
                                      kan nu zelfs harder over drempels en het bochtenwerk is heerlijk

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.