Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › verlagen A corsa sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2009 om 20:50 #17212141
heey mensen
ik heb een A corsa sedan en nou wil ik hem royaal gaan verlagen. er komen 13″ ats clasics onder en wil er een schroefset onder zetten van Vmax mijn vraag is hoe laag kan ik dan maximaal komen als ik de hulpveer en de ringen er tussen uit haal.
mijn doel is 100/80 verlagen gaat dat hier mee lukken of heeft iemand enige ervaring hoe ik dit kan gaan bereiken?alvast bedankt
14 september 2009 om 21:02 #17523112voor gaat het wel lukken,
maar achter zul je dan je veren moeten laten napersen want anders red je die laagte niet.
mvg
mathijs
14 september 2009 om 21:07 #17523113wete je zo toevallig dan wel wat ik achter maximaal kan halen..
14 september 2009 om 21:40 #17523114-60 is het laagst dacht ik, maar na persen is een optie.
max hier van het forum heeft achter -110 onder de corsa A zitten.
Dan moet je wel zelf een eind aanslag monteren, anders vallen de veren er tussen uit.
15 september 2009 om 08:00 #17523115weet je toevallig wie die persoon is dan vraag ik hem hoe hij dat geflikt heeft..
15 september 2009 om 08:14 #17523116Gaz veren uit engeland, volgens mij is dat schroef ;) ben er zelf nu ook mee bezig, maar laat ze denk ik napersen bij pipo :D
15 september 2009 om 08:16 #17523117achter kan je zelf kiezen.
Gaz levert ook hele korte veren voor achter.
15 september 2009 om 09:39 #17523118origineel gepost door Bug Killer
achter kan je zelf kiezen.Gaz levert ook hele korte veren voor achter.
is dat zo? Heb je prijzen, gewoon mailtje doen, of heb je een link, want ik kan ze niet vinden??
15 september 2009 om 09:39 #17523119origineel gepost door perryCA
weet je toevallig wie die persoon is dan vraag ik hem hoe hij dat geflikt heeft..Max heeft veren bij GAZ in de UK besteld
Die zakken 115 mm in
Daarmee gaat hij heeeeeel erg laag en bij kompleet uitveren vallen ze eruit. Staalkabel verhindert dat echter
15 september 2009 om 10:13 #17523120origineel gepost door Jerk
origineel gepost door perryCA
weet je toevallig wie die persoon is dan vraag ik hem hoe hij dat geflikt heeft..Max heeft veren bij GAZ in de UK besteld
Die zakken 115 mm in
Daarmee gaat hij heeeeeel erg laag en bij kompleet uitveren vallen ze eruit. Staalkabel verhindert dat echter
Heb voor ook 115mm! Die ben ik nodig ;) hebben ze niet korte schokkers? Kan namelijk alleen schroefsetjes vinden daar ;)
15 september 2009 om 12:36 #17523121origineel gepost door perryCA
weet je toevallig wie die persoon is dan vraag ik hem hoe hij dat geflikt heeft..Hier is de post van max die ik bedoelde.
origineel gepost door max
Je kan ook bij GAZ in de UK veren bestellen.Ik heb zelf die van -115 mm omgerekent -4,5″ voor de Nova/corsa.
Daarmee gaat hij heeeeeel erg laag en bij kompleet uitveren vallen ze eruit. Staalkabel verhindert dat echter.
Inmiddels heeft iemand anders de info uit de post ook al genoemd.
Suc6
15 september 2009 om 15:32 #17523122oke mensen wij danken u
15 september 2009 om 19:51 #17523123Wij hebben ze ook na laten persen tot -110mm
koste €25,-gr,
John15 september 2009 om 19:52 #17523124origineel gepost door Van het Ende Customs
Wij hebben ze ook na laten persen tot -110mm
koste €25,-gr,
John:o
F*CK
Wat voor veren waren dat dan??15 september 2009 om 19:54 #17523125origineel gepost door Van het Ende Customs
Wij hebben ze ook na laten persen tot -110mm
koste €25,-gr,
JohnHier praten we over echte buikschuivers :P
15 september 2009 om 20:39 #17523126totaal 25 euro of per veer en waar laat ik dat doen?
Groeten
16 september 2009 om 10:48 #17523127@ Perry
totaal €25,- ex verzendkosten.
stalen, persen, opnieuw poedercoaten.
Is gedaan bij DL Design in Harskamp.
proces duur 2 dagen (dus je kunt er niet op w88)
enige nadeel is dat veren er tussen uit valen in uiterste stand dus afkeur APK, heb dus extra set veren nodig.
Ik geloof dat het alleen met nieuwe veren kan.
@Piele
Zijn veren van een V-maxx schroefset.
Zie je komend weekend.16 september 2009 om 13:11 #17523128Nice :D
17 september 2009 om 09:04 #17523129Bij deze extreme verlagingen wel even er aan denken dat je wielen in de wielkasten moeten kunnen vallen anders loopt de boel echt aan bij iedere hobbel. Of een flinke lading bumpstops zijn anders echt nodig. Zo zit het nu bij mij.
Uit eigen ervaring levert het ook een extreem harde vering (lees geen) op en kunnen je nieren af en toe gaan zweven. Het ziet er echter wel gaaf uit en voor in de bochten is het super, je kan er echt hard mee hoeken…. langere ritten op een slechte weg zijn echter niet leuk want je denkt dat je auto uit elkaar aan het vallen is.17 september 2009 om 09:10 #17523130AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door max
Het ziet er echter wel gaaf uit en voor in de bochten is het super, je kan er echt hard mee hoeken…. langere ritten op een slechte weg zijn echter niet leuk want je denkt dat je auto uit elkaar aan het vallen is.Thats the way, uhu uhu, we like it!
Ik ga me ook maar eens verdiepen in het napersen van mijn veren.
Max, ik las ergens dat jij nog een advies had om de veren wel op hun plek te houden tijdens de APK.
Zou je deze hier misschien willen posten?17 september 2009 om 09:22 #17523131Nette corsa! Even een vraagje, is het eigenlijk wel de moeite waard om een veerpootbrug te plaatsen als je niets aan je onderstel hebt gedaan? Gr!
17 september 2009 om 10:01 #17523132Altijd, haald een hoop speling uit je schokbrekers
17 september 2009 om 10:05 #17523133Dat advies is bij de APK er andere veren tussen te zetten om discussies te voorkomen, daarbij ben je dan zo laag dat je meestal niet op een remmenbank past.
Voor het rijden op de normale weg is het een optie om langere bouten te nemen bij de schokdemper bevestiging aan de achteras.
Het teveel aan lengte vul je eerst op met een paar grote en kleine ringen zodat je een groef creeert waar een staalkabel in past.Schroefdraad is met een aparte spoed, alleen verkrijgbaar bij de betere boutenhandel. Motorenco in Beverwijk heb ik ze vandaan maar je moet wel met maten komen, zo van een bout voor de achteras van een corsa kennen ze niet.
Zal de mijne anders eens opmeten.In de kokerbalk heb ik gat van in de dwarsrichting geboort en daar een pijpje in gelast. Ook hier een bout met ringen.
Tussen deze 2 bouten een staalkabel spannen die strak komt te staan net voor dat je veren los komen te liggen (of al eerder daarmee helt je carroserie minder over).
Kabel zo hangen dat deze niet tegen een band kan schuren als de auto ingeveerd is.17 september 2009 om 10:09 #17523134AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tnxs max:wors
17 september 2009 om 10:13 #17523135Ik zou zelf kiezen voor 2 klemmen per verbinding, totaal dus 4 klemmen per staalkabel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.