verlaagde voorkant opel combo b

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) verlaagde voorkant opel combo b

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241889
    zanger39
      Lid sinds:
      12 July 2011

      heb ik een mooi schroefsetje van v maxx gekocht.
      3d uitlijnen omdat normaal uitlijnen niet lukt.
      moet ik hem drie centimeter omhoog schroefen anders past ie niet op de brug zegt kwikfit.
      nu kan ik hem laten uitlijnen maar staat net zo hoog als mijn oude schokbrekers.
      dus allemaal voor niks geweest.
      set gekocht voor 200 dan nog uitlijnen weet niet wat 3d kost hoor ik straks wel.
      fijne dag vandaag

      #17924117
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Je moet ook gewoon helemaal nooit naar kwikfit gaan… Echt zware ballentent.
        Ik ken het brugprobleem maar mijn garage had dat voor mij ook wel al vaker gezien.
        Die hebben dus gewoon 2 platen gemaakt die je zo aan de brug kon hangen, waarmee je de oprit verlengt en de hoek dus zeg maar vermindert.

        #17924118
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Luie donders daar dan. Normaal kan ook een lage auto op een 4 koloms brug. Kost je alleen wat moeite.

          Desnoods achteruit op de brug.
          Normaal pak je een stel balken die je onder de oprit schuift. Zo wordt de hoek minder en kom je zelfs met een zwaar verlaagde auto op de brug.

          Zoek maar een ander bedrijf dan de kwiktfit. Dr zijn er genoeg die wel even de moeite nemen om een lage auto te doen.

          Ik weet niet waar je weg komt maar ik heb 3 adressen waar ze het allemaal voor 50 euro wel even doen.

          Heb je de achteras ook verlaagd?

          #17924119
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Hahahahaha….kwikfit…..
            Geef eens wat meer uit en ga naar een echte uitlijner, zoals DBS Profile Tyrecenter (zitten in heel NL). Je auto wordt dan ook veel beter uitgelijnd en dat vertaalt zich in beter rijgedrag en minder bandenslijtage. Die hebben ook vaak extra lange oprijplaten, zoals hierboven omschreven.

            Een verlaagde auto komt er trouwens vaak op omdat ze voor en achter verlaagd zijn. Als je alleen de voorkant hebt verlaagd, staat je auto voorover en dan steekt je bumper dus een serieus eind omlaag.

            Uitlijnen bij de Opeldealer is in sommige gevallen ook niets…..ik kreeg mijn auto terug met rechtsvoor 4,5 bar en linksvoor 1,8 bar. Kostte 65 euro, die ben ik terug gaan halen toen ik erachter kwam. PM maar als je wilt weten welke dealer dat was (je mag ze niet zwart maken op internet).

            #17924120
            Onderbroekie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2007

              Totaal niet verwacht van de Opeldealer sta nu met mond open te lezen :hmmz

              @RISL wrote:

              Hahahahaha….kwikfit…..

              Uitlijnen bij de Opeldealer is in sommige gevallen ook niets…..ik kreeg mijn auto terug met rechtsvoor 4,5 bar en linksvoor 1,8 bar. Kostte 65 euro, die ben ik terug gaan halen toen ik erachter kwam. PM maar als je wilt weten welke dealer dat was (je mag ze niet zwart maken op internet).

              #17924121
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Tja, helaas is het wel zo. Heb nog wel meer van dat soort rare dingen meegemaakt met die dealer.
                Bij m’n apk was de remleiding iets geschaafd. Was volgens hem een afkeurpunt. Nou, prima, dus ik wil naar huis om het te fixen.

                Blijkt dat z’n monteurs al begonnen zijn met het leegmaken van het remvloeistofsysteem e.d., dus ik vroeg: wat kost het om het hier te laten maken. Nou, een paar tientjes. Midden in de winter, dus ik vond het al prima dat ik voor een paar tientjes niet in de sneeuw hoefde te gaan liggen onder m’n auto.
                Kom ik de volgende dag m’n auto ophalen, was het een paar tientjes voor de slang. Vervolgens kwamen er nog vloeistof bij, wat koppelingen, manuren e.d., was het €190. Voor een stukje remleiding en apk.

                En toen ik m’n auto als schadeauto kocht, ben ik er eens hun mening gaan vragen over m’n motorrevisie. Waren destijds nog best goede kennissen van m’n ouders, maar het is behoorlijk bekoeld. Volgens de eigenaar en z’n pa was mijn motor helemaal naar de knoppen, was er een zuiger gekanteld e.d. Dat konden ze horen, zeiden ze, en er zou een nieuwe motor in moeten dan.

                Ik wist op dat moment nog niet veel van m’n X18XE1, dus ik zei zoiets van: het klinkt alsof de kleppen gesteld moeten worden. Nou, dat was belachelijk volgens hun, want dat ging automatisch en dat ging nooit kapot. Tijdens de revisie bleek dat er één hydrostoter kapot was en wat lagers waren wat ruimer geworden. Dus ik zat wel degelijk in de goede richting met dat ‘kleppen stellen’ en toen ik dat ben gaan vertellen, was het allemaal onzin en zeiden ze dat ze al heel veel tijd hadden gestoken in het vinden van een goede ruilmotor voor me (waar ik niet om had gevraagd) en of ik daarvan in ieder geval een deel van de uren wilde vergoeden. Niet gedaan natuurlijk, ze konden namelijk niet bewijzen dat ze er uren in hadden gestoken en ze hadden ook geen ruilmotor gevonden ofzo, het klonk echt als een snel verzonnen verhaal.

                Het meest vreemde vond ik nog wel het volgende:
                Een maat van me kocht een maand na mij ook een Astra Coupé. Weer een maand later werd die auto geraakt door een auto die geen voorrang gaf. Heel de auto krom, dus verzekeringsgeld opgestreken en wat anders gekocht. Wij dachten namelijk dat het wrak nooit meer recht te krijgen was. De opeldealer kocht het wrak, trok het recht, knapte het op en zette het te koop. Prima, maar er stond duidelijk bij ‘geen schadewagen’. Dus wij stapten toevallig eens binnen, zagen die wagen staan en vertelden dat dat wel een schadeauto was en dattie van die maat van me was geweest. Toen werd ons verzocht om dat niet rond te vertellen en of we wisten waar de radio was, want die was uit het wrak verdwenen. Die zit dus in mijn auto, we hadden ‘m er uit gehaald toen de auto nog bij het schadebedrijf stond. Nou, dat mocht volgens hem niet, want het was zijn auto en of ik die radio wilde terugbrengen. Niet gedaan natuurlijk, want het sloeg nergens op, op dat moment was de auto nog van die maat van me.

                Een paar maanden later werd die auto verkocht, we kwamen ‘m tegen en iemand zat op een recht stuk continu tegen te sturen. Weer een paar weken verder stondtie weer bij de dealer en sindsdien rijdt er één van de monteurs mee en die zie je ook altijd tegensturen op rechte stukken. Dat wrak was dus ook gewoon niet meer goed recht te krijgen, de auto stond zo krom als een banaan toen hij was geraakt.

                Het spijt me dat ik zo offtopic ben gegaan. Er zijn gewoon een hoop ‘smerige’ autobedrijven die alles doen om je geld uit te laten geven.

                #17924122
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Heeel mooi verhaal!!!! :thumb meeste dealers zijn schoften die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze de naam al mee hebben in tegenstelling tot een niet merk gebonden garage..
                  on topic: Betere uitlijner vinden!
                  Misschien wil Fearless die adressen even posten? Ik moet ook nog uitlijnen! ;)

                  #17924123
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Ja, helaas weten veel mensen niet hoe ze worden geschoffeerd bij merkgarages.

                    Persoonlijk vind ik dat je je auto heel goed kunt laten uitlijnen bij Korst Banden B.V. in Fijnaart. Die hebben ook een heel nette prijs, weet even niet precies hoeveel dat het kostte, maar aanzienlijk goedkoper dan andere bedrijven in de regio West-Brabant.

                    #17924124
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      @kaneelschep wrote:

                      Heeel mooi verhaal!!!! :thumb meeste dealers zijn schoften die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze de naam al mee hebben in tegenstelling tot een niet merk gebonden garage..
                      on topic: Betere uitlijner vinden!
                      Misschien wil Fearless die adressen even posten? Ik moet ook nog uitlijnen! ;)

                      2 daarvan in Zwolle en 1 in oldebroek.
                      Denk niet dat dat bij jou om de hoek ligt?

                      Bourgonjen/schouten en keijl oldebroek

                      #17924125
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        haha :) nee.. nie echt ;) Misschien wel voor de TS! ;)
                        Heb hier wel een leuke bandentoko om de hoek.
                        Daar maar eens vragen.

                        #17924126
                        Onderbroekie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2007

                          Sjesusss…
                          had ik dat maar eerder geweten zondag is mijn EGR kapot gegaan maandag naar de dealer toe laten slepen met behulp van familie.

                          Rekening gehad: EGR Klep + Tempratuur sensor vervangen + Uitlezen van de auto 1,5 uur bezig geweest: 561 euros moet ik ophoesten ben totaal niet blij ermee.

                          #17924127
                          Onderbroekie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2007

                            *Sorry voor het vervuilen van de topic*

                            #17924128
                            zanger39
                              Lid sinds:
                              12 July 2011

                              leuk als je ziet bij het plaatsen van een topic hoe het de andere kant kan opgaan hahaha.
                              ik ga hem gewoon weer omlaag zetten en nog een keer laten uitlijnen bij profile zit ook hier in lelystad.
                              ik wil iedereen bedanken voor hun tips en antwoorden.
                              mvg
                              casper

                              #17924129
                              johanhummer9
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 May 2011

                                @RISL wrote:

                                Tja, helaas is het wel zo. Heb nog wel meer van dat soort rare dingen meegemaakt met die dealer.
                                Bij m’n apk was de remleiding iets geschaafd. Was volgens hem een afkeurpunt. Nou, prima, dus ik wil naar huis om het te fixen.

                                Blijkt dat z’n monteurs al begonnen zijn met het leegmaken van het remvloeistofsysteem e.d., dus ik vroeg: wat kost het om het hier te laten maken. Nou, een paar tientjes. Midden in de winter, dus ik vond het al prima dat ik voor een paar tientjes niet in de sneeuw hoefde te gaan liggen onder m’n auto.
                                Kom ik de volgende dag m’n auto ophalen, was het een paar tientjes voor de slang. Vervolgens kwamen er nog vloeistof bij, wat koppelingen, manuren e.d., was het €190. Voor een stukje remleiding en apk.

                                En toen ik m’n auto als schadeauto kocht, ben ik er eens hun mening gaan vragen over m’n motorrevisie. Waren destijds nog best goede kennissen van m’n ouders, maar het is behoorlijk bekoeld. Volgens de eigenaar en z’n pa was mijn motor helemaal naar de knoppen, was er een zuiger gekanteld e.d. Dat konden ze horen, zeiden ze, en er zou een nieuwe motor in moeten dan.

                                Ik wist op dat moment nog niet veel van m’n X18XE1, dus ik zei zoiets van: het klinkt alsof de kleppen gesteld moeten worden. Nou, dat was belachelijk volgens hun, want dat ging automatisch en dat ging nooit kapot. Tijdens de revisie bleek dat er één hydrostoter kapot was en wat lagers waren wat ruimer geworden. Dus ik zat wel degelijk in de goede richting met dat ‘kleppen stellen’ en toen ik dat ben gaan vertellen, was het allemaal onzin en zeiden ze dat ze al heel veel tijd hadden gestoken in het vinden van een goede ruilmotor voor me (waar ik niet om had gevraagd) en of ik daarvan in ieder geval een deel van de uren wilde vergoeden. Niet gedaan natuurlijk, ze konden namelijk niet bewijzen dat ze er uren in hadden gestoken en ze hadden ook geen ruilmotor gevonden ofzo, het klonk echt als een snel verzonnen verhaal.

                                Het meest vreemde vond ik nog wel het volgende:
                                Een maat van me kocht een maand na mij ook een Astra Coupé. Weer een maand later werd die auto geraakt door een auto die geen voorrang gaf. Heel de auto krom, dus verzekeringsgeld opgestreken en wat anders gekocht. Wij dachten namelijk dat het wrak nooit meer recht te krijgen was. De opeldealer kocht het wrak, trok het recht, knapte het op en zette het te koop. Prima, maar er stond duidelijk bij ‘geen schadewagen’. Dus wij stapten toevallig eens binnen, zagen die wagen staan en vertelden dat dat wel een schadeauto was en dattie van die maat van me was geweest. Toen werd ons verzocht om dat niet rond te vertellen en of we wisten waar de radio was, want die was uit het wrak verdwenen. Die zit dus in mijn auto, we hadden ‘m er uit gehaald toen de auto nog bij het schadebedrijf stond. Nou, dat mocht volgens hem niet, want het was zijn auto en of ik die radio wilde terugbrengen. Niet gedaan natuurlijk, want het sloeg nergens op, op dat moment was de auto nog van die maat van me.

                                Een paar maanden later werd die auto verkocht, we kwamen ‘m tegen en iemand zat op een recht stuk continu tegen te sturen. Weer een paar weken verder stondtie weer bij de dealer en sindsdien rijdt er één van de monteurs mee en die zie je ook altijd tegensturen op rechte stukken. Dat wrak was dus ook gewoon niet meer goed recht te krijgen, de auto stond zo krom als een banaan toen hij was geraakt.

                                Het spijt me dat ik zo offtopic ben gegaan. Er zijn gewoon een hoop ‘smerige’ autobedrijven die alles doen om je geld uit te laten geven.

                                en je hebt het hier over een opel dealer?

                                #17924130
                                sw_reijnders
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2005

                                  @RISL wrote:

                                  Ja, helaas weten veel mensen niet hoe ze worden geschoffeerd bij merkgarages.

                                  Persoonlijk vind ik dat je je auto heel goed kunt laten uitlijnen bij Korst Banden B.V. in Fijnaart. Die hebben ook een heel nette prijs, weet even niet precies hoeveel dat het kostte, maar aanzienlijk goedkoper dan andere bedrijven in de regio West-Brabant.

                                  Korst is zeker een goeie in Fijnaart!!
                                  ook veel op voorraad.

                                  De Jora in Oud Gastel is ook een goeie en goedkope voor banden (tegenwoordig Jean-Pierre de Bandenexpert jaja :jerry )
                                  Daar haal je gewoon banden tegen de prijs van Autobandenmarkt.nl

                                  Tegenwoordig werkt het neefje van mn vriendin bij de renault garage hier in Bergen op Zoom . . . zeer handig :angel

                                  #17924131
                                  RISL
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    24 January 2011

                                    Hey, ja, ik heb het over een officiële Opel-dealer. Niet iedere dealer is zo, maar zoals je hierboven kon lezen van die rekening, zijn er meer. Nogmaals, het spijt me dat ik je topic zo verstoort heb. Profile is een goede keuze en zitten in heel Nederland.

                                    Voor de West-Brabanders: Korst heeft inderdaad heel veel op voorraad.

                                    En als het wat meer tijd kost en je hebt mazzel, kun je heel dikke auto’s in het dorp (Fijnaart) zelf zien. Ik kom er regelmatig en heb (van dezelfde eigenaar) een Ferrari 599 GTO, McLaren MP24-12C, BMW M6, BMW X5 M, Porsche 911 Turbo S en nog wat van zulk spul gezien. De Ferrari is trouwens verkocht om plaats te maken voor de McLaren, begreep ik laatst.

                                    #17924132
                                    johanhummer9
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 May 2011

                                      @RISL wrote:

                                      Hey, ja, ik heb het over een officiële Opel-dealer. Niet iedere dealer is zo, maar zoals je hierboven kon lezen van die rekening, zijn er meer. Nogmaals, het spijt me dat ik je topic zo verstoort heb. Profile is een goede keuze en zitten in heel Nederland.

                                      Voor de West-Brabanders: Korst heeft inderdaad heel veel op voorraad.

                                      En als het wat meer tijd kost en je hebt mazzel, kun je heel dikke auto’s in het dorp (Fijnaart) zelf zien. Ik kom er regelmatig en heb (van dezelfde eigenaar) een Ferrari 599 GTO, McLaren MP24-12C, BMW M6, BMW X5 M, Porsche 911 Turbo S en nog wat van zulk spul gezien. De Ferrari is trouwens verkocht om plaats te maken voor de McLaren, begreep ik laatst.

                                      wil jij eens mij een pm doen met de info van de opel dealer?

                                      #17924133
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Je hebt pm.

                                        #17924134
                                        imported_Gsifreak
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          hier in Groningen (engelbert) hebben we Kuil Autobanden,

                                          Die hebben een speciale brug in de vloer zitten voor verlaagde auto’s

                                          Mijn Ex calibra V6 had op de bumper nog maar 3 cm speling, ook kwikfit kon hem niet uitlijnen, dus bij kuil gedaan, en het ging hardstikke mooi met de brug in de vloer..

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.