Verkoopwaarde Astra H 1.7 CDTi

Forumindex Forums Modellen Astra Verkoopwaarde Astra H 1.7 CDTi

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271967
    Misiu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      Beste lezer,

      Een kleine notitie vantevoren: ik wil de auto niet via dit topic verkopen. Reacties of PM’s gerelateerd aan het overnemen van deze auto stel ik niet op prijs totdat de auto aangeboden wordt op de Marktplaats van het Opel-Forum.

      Ik wil binnenkort mijn auto in de verkoop gaan doen vanwege het lage aantal kilometers dat ik tegenwoordig afleg.
      Zelf heb ik al aardig wat gesleuteld aan dit beestje en voor zijn leeftijd is hij absoluut niet slecht. Graag ben ik benieuwd wat ik nog voor een auto zoals deze nog kan krijgen. Het gaat om het volgende:

      Opel Astra H 1.7 Z17DTH uit 2005 (zwart) met Phase 2 tuning naar 138,2pk en 387,5nm koppel (op papier).
      APK is geldig tot 04-04-2016.
      10.000km geleden is de turbo vervangen en de EGR + inlaatspruitstuk schoongemaakt.
      Altijd netjes z’n olie- kvs- en filterbeurtjes gehad (eigen onderhoud) en op onderdelen is nergens op bespaard. Volgende oliebeurtje is over 7.000km.
      Distributie is ~25.000km geleden vervangen, compleet met spanrol en geleiderollen.
      De kilometerstand is 396.000km, MAAR er is door de vorige eigenaar een nieuw blok in laten zetten omdat hij zou tikken bij een koude start. Dit is bij 237.334km, gedaan door Opel-dealer ZAM in Zeist, alles op papier.

      Auto is 35/35 verlaagd met Koni’s welke af te stellen zijn op hardheid. Liggen nette Vectra C-velgen onder (17 inch) met Conti Sportcontact 2.
      Zowel voor als achter zijn er veerpootbruggen aangebracht, en achter is er een stabilisatorstang bij gekomen.
      Remmen voor en achter zijn in de afgelopen 2 eigendomsjaren vernieuwd en 15.000 kilometer geleden zijn de laatste keer blokjes vervangen.
      Ook heb ik een afneembare trekhaak geplaatst afkomstig van Rameder.
      Draagarm-bussen voor en achter zijn vernieuwd bij 340.000km, waarbij ze achter zijn vervangen door Powerflex.
      En om het af te maken zijn de achterruiten (B en verder) geblindeerd naar 40%. Doorheen kijken kan dus wel, maar levert toch wel een netter uiterlijk.

      Verder zonder meer een vlotte en strak sturende Astra H. Natuurlijk zijn er ook minpuntjes aan deze auto, om zo alles maar op tafel te gooien:
      Lak is niet overal meer zo mooi, en ziet er enigszins gebruikt uit. Rechtsvoor, op de bumper) mist er een stukje lak van 1x2cm, maar is opgevuld met stift om minder op te vallen.
      Het wiellager rechtsvoor is aan de beurt, maar die staat al gepland om vervangen te worden, dus laat ik verder buiten beeld.
      Gebruikelijke gebruiksschade aan het interieur (deurkaarten hebben lichte slijtage).
      De kapjes in de dakrails ontbreken, maar vind het niet nodig deze te vervangen.
      Airco wordt niet meer helemaal koud, omdat het ondertussen alweer 2 jaar geleden is dat hij onderhoud heeft gehad. Enkel laten leeghalen en vullen is voldoende.

      Wat zouden jullie voor prijskaartje aan zo’n auto hangen? Dat wat handelaren, garages en inruilers ervoor willen geven is belachelijk, gezien de goede staat van de auto.

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

      #18284934
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wat vind jij belachelijk? Je komt met een hele hoop modificaties wat mooi is, maar wat je waarschijnlijk zelf ook al weet nooit terug krijgt. Een nieuw motorblok zijn de meesten denk ik niet happig op. Dit omdat het niet meer “origineel” is. 396000 wordt naar gekeken tenzij je iemand hebt die er doorheen kijkt. Zelf ben ik op zoek naar een astra danwel vectra op het moment weer. Mijn Mondeo uit 2003 met 330K levert voor de inruil voor een ook nog maar 750 euro op…Ter indicatie…

        #18284933
        Misiu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2014

          Bij mij komende de partijen aan met een bedrag van rond de 1800 euro. Kan net zo goed de computer eraan hangen en hem terugstellen op 150.000 km, dan levert hij meer op, maar veranderd verder niets.
          Was 2 jaar geleden happy dat ik op tijd op Marktplaats had gekeken. Precies de dag dat de advertentie er stond, had ik gereageerd. De volgende dag langs geweest en gaf de verkoper al aan dat er die dag nog 8 mensen hadden gereageerd. :P

          Ik zat zelf te denken aan een prijs van rond de € 4.500, want in deze (goed onderhouden) staat, zijn ze vrij schaars, losstaand van de extra’s.

          #18284935
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Ik snap dat garages er weinig voor geven, zo werkt die handel. Ik verkoop mijn auto’s perse particulier. Met de vectra ook gedaan. Maar een reëele prijs particulier zou zijn zo’n Max. 3000 Euro. Voor meer geld kun je tegenwoordig wel beter krijgen.. Een van de redenen dat ik lekker blijf rijden in mijn astra h dieseltje…

            #18284936
            Misiu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 August 2014

              Mja, maar met de auto die ik op het oog heb, scheelt het 82,- per maand. Dus dan is het zeker een goede optie om hem weg te doen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.