Vering en schokdempers Opel Corsa C 1.2

Forumindex Forums Modellen Corsa Vering en schokdempers Opel Corsa C 1.2

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374133
    inikol
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2018

      Hallo,

      Ik heb een Corsa 1.2 uit 2001 met 250k stads en snelweg gemengde kilometers op de teller.

      Benieuwd naar jullie ervaring met schokdempers en vering.

      Rondom (dus voor en achter) allen vervangen of als eerste de dempers vervangen?

      En met welk merk dempers of veercombinatie hebben jullie goede ervaringen?

      Vaak zie ik ‘ruwweguitvoering’ staan bij dempers, iemand enig idee of die geschikt zijn voor alledaags gebruik?

      Hoor t graag.

      #18374165
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De vraag is altijd wat is je budget. :mail:

        Op mijn Astraatje moest ik voor nieuwe schokdempers hebben, maar die waren los duurder dan een goedkoop verlagingssetje (3 cm) met veren en sportdempers. Dat setje zit er nu 6 jaar en ruim 60000 km onder en is nog prima.

        #18374193
        inikol
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2018

          Creatief opgelost dan met je auto hah.
          Meestal is de prijs van dempers ook naar de kwaliteit ervan maar er is zoveel keus, ik probeer er beetje in t midden t zitten, 40 euro voor een demper.

          Ja het is een benzineauto van 19 jaar oud en 250k dus is elke apk spannend hoe goed ik hem ook rijdend en netjes probeer te houden. Dus ja wat is het nog waard erin te steken, max 200 euro?

          #18374527
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik kijk altijd op Autodoc.nl of mister-auto.nl en zoek naar kortingscodes zodat je meestal 25% of meer korting krijgt. Ik kijk dan via de website wat ik nodig hebt en dan bestel ik het via de app, meestal krijg je dan nog gratis verzenden of hogere kortingspercentage.

            Zoeken op de ebay.de wil ook nog wel is iets leuks opleveren.

            Voorzijde moet je bestuurder en passagier apart bestellen, die zijn verschillend. Voor de achterkant zijn ze links en rechts hetzelfde.

            Vergeet ook niet te kijken of je stofkappen / beschermingsset mee moet bestellen.

            Persoonlijk zet ik bij vervanging meestal Bilstein B4, Sachs of Monroe schokdempers onder. Aangezien je het goedkoop wil doen dan kom je bij Bolk uit (huismerk van MisterAuto) en dat is meestal wel ok, maar niet zo goed als de echte merken.

            Je moet ze hebben voor het normale of versterkte chasssis, wil je iets sportievere demping dan neem je degene aangeduid met sport chassis.

            Dit is link naar een goedkoop verlagingssetje (dus 4 sportdempers en 4 sportveren):
            https://hottuning.nl/shop/products/display/id-218049/

            199 euro.

            #18374541
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              schokdempers gaan ongeveer 60 tot 80000 mee

              #18374816
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                [quote quote=18374541]schokdempers gaan ongeveer 60 tot 80000 mee[/quote]

                Onder mijn Vectra hebben ze ruim 300.000 km gezeten voordat ze stuk waren.

                Je kan dus soms geluk hebben.

                #18375290
                inikol
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 January 2018

                  Heb via autodoc de Sachs dempers achter besteld, zelf vervangen. Was wel even aan het stoeien die oude bouten heel eruit en weer terug erin te krijgen door spelend met de krik eronder. Tevens alle rubbers goed ingevet met een rubberonderhoudsmiddel tegen kraken want waren aardig uitgedroogd in loop der jaren maar pastten daar beter dan de bijgeleverde rubbers. Wel de bijgeleverde borgmoeren gebruikt bovenaan.  De veren heb ik ongewijzigd gelaten. En wat een wereld van verschil, zo direct en strakke demping achter dat het nu extra opvalt dat de voorste ook vervangen moeten worden alleen daar heb k de veerklemmen niet voor dus k denk dat uit t besteden.

                  IMG20200517160327IMG20200517143812

                  #18375312
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    dat je schokdempers er bij 300000km kapot gingen wil nog niet zeggen dat ze nog goed waren kwa demping :-( :wacko:

                    #18375316
                    inikol
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 January 2018

                      Bedankt voor de tips Corsa_Gsi :

                      Voorzijde moet je bestuurder en passagier apart bestellen, die zijn verschillend. Voor de achterkant zijn ze links en rechts hetzelfde.

                      Vergeet ook niet te kijken of je stofkappen / beschermingsset mee moet bestellen.

                       

                      Je ziet idd dat er bij dempers soms sportief of versterkt chassis bij staat maar wat is een ‘ruw weg uitvoering’ wat er soms ook bij staat ?

                       

                      En Motormuis, daar heb je een punt, dat gaat geleidelijk. Die van mij waren rond 220.000 aan vervanging toe toen k de auto had gekocht, nu staat de teller op 250.000 met nieuwe dempers.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.