Verbruik en toerental Combo 1.3 diesel

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Verbruik en toerental Combo 1.3 diesel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369517
    Paul14
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2019

      Hallo;

      Ik rij sinds kort een Combo van 2007 met 110.000 km. Er zit een 1300 diesel motor in.
      Nu had ik door de hoogte van de auto geen recordverbruik verwacht qua zuinigheid, maar tot nu toe valt het me behoorlijk tegen.
      Het is eigenlijk standaard 1:13. Ook het toerental vind ik hoog: 3500 t.p.m. bij 130 km/uur.
      Ik rij veel snelwegkilometers en rij daarbij de max. toegestane snelheid.

      – Is het toerental normaal voor deze motor en bij deze snelheid? Of zit er wellicht een andere versnellingsbak onder?

      – Is het verbruik normaal bij dit gebruik?

      Mvg, Paul.

      #18369518
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Nis mis mee, 90 rijden is die een stuk zuiniger. Had beter een 1.7 diesel kunnen kopen die was zuiniger geweest.

        #18549474
        VAN BELLE Jean Marc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 April 2015

          Zoals hieronder vermeld: met 90 km/h te rijden, zul je je 1.3 liter motor zeker een liter tot anderhalve liter lager krijgen.  Kijk maar naar mijn verbruiksstatistiek en op 30/12/2023 kon ik van Luxemburg Lukoil Rodange naar Wenen Vösendorf tankstation rijden (net meer dan 1.000 km) met een verbruik van MINDER dan 5 liter voor de eerste keer (tussen camions, in Duitsland vele werken aan 80 km/h zelfs). En de Opel Vivaro is 1,95 cm hoog (ipv 1,99 cm vroeger dat soms net die paar cm te veel was, laadruimte is even hoog gebleven en daar past zelfs als enige gewone camionette mijn Kawasaki 1400GTR in die 2 meter breed is).  Succes en geniet van je ritten vooral! Diesel blijft het meest ecologische voorlopig en is straks met hoge elektriciteitsprijzen aan snelladers weeral de goedkoopste terug… +je

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.