Verbruik 2.0CDTI Biturbo

Forumindex Forums Modellen Cascada Verbruik 2.0CDTI Biturbo

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266118
    Knoxxio
      Lid sinds:
      11 May 2014

      Ik ben benieuwd of degenen met een BiTurbo het verbruik van hun auto hebben gemeten en wat dit verbruik is.
      Die van ons heb ik gemeten en deze is in gecombineerde omgeving 7,3ltr/100km of 13,7km/ltr.
      Dus niet de waarden die Opel opgeeft. :fy1

      #18236358
      wimdm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2012

        over het door de constructeur opgegeven verbruik kan eindeloos gediscussierd worden. dit gebeurt namelijk onder ideale omstandigheden. nl ideale weersomstandigheden, zo laag mogelijk gewicht enz. mijn insignia cdti 110pk verbruikt in stad 7,5-8 liter en bij voornamelijk snelweg bij 120km/h in 6e versnelling 5,5-6 liter. dat is ook wat hoger dan opgegeven in de brochure. een renaultrijder heeft onlangs een proces aangespannen wegens een te hoog verbruik. hij maakte volgens experts weinig kans om te winnen en dit omwille van bovengenoemde reden.grts

        #18236359
        Knoxxio
          Lid sinds:
          11 May 2014

          Hé mensen, geen één op dit forum het werkelijke verbruik van zijn/haar Biturbo gemeten heeft?
          Of wel, maar degene die zo’n zelfde bak heeft als ik, durft niet te vertellen wat voor zuipschuit hij/zij ook gekocht heeft? :swear

          In ieder geval kan ik meedelen dat die zuipschuit, althans de mijne, op de digitale snelheidsmeter redelijk gemakkelijk de 250km/uur haalt. Het lawaai van de moter en de wind met dichte kap en geluidsinstallatie uit valt erg mee moet ik zeggen. Het geluid van de geluidsinstallatie kan op achtergrond volume gesteld worden en normaal praten is toch mogelijk. :thumbup
          De analoge gaf meer aan, maar is natuurlijk Opel overdreven! :thumbdown

          #18236360
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            @Knoxxio wrote:

            Ik ben benieuwd of degenen met een BiTurbo het verbruik van hun auto hebben gemeten en wat dit verbruik is.
            Die van ons heb ik gemeten en deze is in gecombineerde omgeving 7,3ltr/100km of 13,7km/ltr.
            Dus niet de waarden die Opel opgeeft. :fy1

            je weet hoe de fabrikanten het verbruik meten he?

            banden 4-5 bar , 5 liter brandstof geen ruitenvloeistof minimaal kvs geen reserverwiel , een mager vrouwtje van 40 kg , wind mee etc ect etc

            #18236361
            KevBE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 September 2014
              #18236362
              wagnas
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2007

                Je gaat al onderuit daar je nooit precies op de manier rijdt als de gegevens. Vrijwel niemand rijdt de ideale combinatie binnen bebouwde kom/buiten bebouwde kom/snelweg, zoals de cijfers zijn gemaakt.

                Ik rijd zelf veel 80 wegen, en kom dan makkelijk aan fabrieks opgaves, iemand die meer stadsverkeer erin heeft zitten, wellicht niet.

                #18236363
                Marc64
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2014

                  With all due respect… wie een BiTurbo aanschaft van welk merk dan ook, wéét die hij een zuipschuit onder zich duwt… kracht heeft een prijs hé :thumb
                  Ik heb de mijne sinds vrijdag, en ben niet van plan dat verbruik te meten, evenmin als dat ik dat van mijn stevige Insignia gemeten heb, maar ik geloof je op je woord dat het niet de waarden zijn die Opel opgeeft. Ik wens je toch veel rijplezier!

                  #18236364
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    1 punt is zeker. Wie op de snelweg harder dan 100km rijd nooit de fabrieks opgave haalt. Ik met mijn Vectra Z1.9DTH 150kp ik heb niet snel last van een zware voet en laat geregeld makkelijk 1:21. Op snelwegen rij ik bijna nooit de max. toegestane snelheid. Zinloos en zonde van de brandstof

                    #18236365
                    Knoxxio
                      Lid sinds:
                      11 May 2014

                      @Marc64 wrote:

                      With all due respect… wie een BiTurbo aanschaft van ….

                      Je hebt gelijk Marc, ik ben ook maar allang gestopt. Bijna 20.000km al gereden, weliswaar vooral U.S. wegen met ruime bergbochten, moet toegeven dat met die Flexride boven verwachting goed rijdt en eigenlijk dit beter wordt.

                      #18236366
                      Marc64
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2014

                        Ik heb de mijne nu bijna een maand, en voor de fun heb ik reset gedaan voor de laatste tankbeurt, leeg gereden en net weer volgetankt. Met een zware voet en redelijk wat korte afstanden kom ik op 7,2l verbruik. Ik ben redelijk kritisch, onze andere wagen is er één met een ster, en de Cascada is absoluut veel value for money! Binnenkort komen er andere remmen onder, en modificatie aan de uitlaten. Dit als test, op aanvraag van een kennis die aan tuning doet. Voor mij is grote negatief punt de schakelafstand, ik heb dan ook een schakelwegverkorter besteld van Mtech, heb er goede commentaren over gelezen. Zal mijn bevindingen later posten…

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.