Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ventilator gaat vrij snel draaien
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 januari 2020om 21:21 door robert64.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2020 om 19:55 #18371423
Als ik een rit heb gedaan van enkele kilometers dan merk ik, als ik stop, dat de ventilator draait
Is dit normaal bij een Astra 1.3cdti
Mijn temperatuur op de meter gaat nooit boven de 90 graden
10 januari 2020 om 07:24 #18371429Heb ik ook gehad.
Mogelijk geeft de temeratuur sensor niet meer de juiste weerstandswaarde.
Bij mij zaten er 2 sensors, beide voor de zekerheid vervangen en probleem was verdwenen
Succes
10 januari 2020 om 07:43 #18371430Bedankt Juruca
Dat kan ik alvast eens laten nazien10 januari 2020 om 09:28 #18371432Bijkomend vraagje
Kan dit een (motorisch) probleem opleveren om zo nog enkele dagen of weken te rijden.
Ik moet namelijk binnen enkele dagen naar Frankrijk rijden (rit van 900km) en zou uiteraard niet in panne willen vallen10 januari 2020 om 11:01 #18371436Denk het niet. Zou eerder een probleem zijn als ie niet draaide. Had vroeger een ouwe bak waar ik de ventilator continu had doorgelust. Enige probleem was dat de ventilator na een jaar of zo was overleden van het constante draaien.
10 januari 2020 om 13:29 #18371440<p style=”text-align: left;”>Top, bedankt Robert</p>
Dan hoef ik me nog geen zorgen te maken.Dan kan ik het laten herstellen als ik in Frankrijk ben.
Of is dit een klusje dat een niet zo autotechnisch persoon ook kan, want na opzoekwerk lijkt dit gewoon iets te zijn wat met een clips vast zit
<p style=”text-align: left;”></p>10 januari 2020 om 16:48 #18371441Ik weet niet hoe technisch te bent. Het zou je thermostaatschakelaar kunnen zijn. Kost 15 euro en koelvloeistof.
10 januari 2020 om 17:03 #18371442Van autotechniek weet ik niet zoveel, maar ik ben wel vrij handig.
Dus als ik weet wat er moet gebeuren en/of vervangen moet worden dan lukt me dat wel.
Maar een thermostaat schakelaar zoals jij het noemt is dat dan hetzelfde als de thermostaat sensor zoals hiervoor door juruca werd gezegd
Mij lijkt de sensor om de temperatuur te meten en de schakelaar om de ventilator aan of uit te zetten
Of wordt hier hetzelfde bedoeld
10 januari 2020 om 17:12 #18371443Ja dat is de sensor+schakelaar die de fan bij een bepaalde temperatuur in/uitschakelt.
10 januari 2020 om 17:15 #18371444Hoe oud is je auto. Kenteken?
10 januari 2020 om 17:26 #18371445Ik bedoel dan echt die ene die in je radiateur zit. Voor zover ik weet is die verantwoordelijk voor je fan. De 2de waar hij het volgens mij over heeft zit bij je thermostaat/motor zelf. Voor zover ik het weet wordt die gebruikt voor je brandstofmanagement.
10 januari 2020 om 17:29 #18371446Als je je kenteken invoert bij een vd bekende online winkels zie je gelijk welke je moet hebben. Ik denk 3 polig
10 januari 2020 om 17:46 #18371447Maar je zegt na een rit van enkele kilometers gaat ie draaien en temperatuur komt nooit boven 90? Bij mij ook niet, want dan gaat mijn thermostaat open en koelvloeistof gaat dan naar de radiateur. Je kan het beste de auto starten maar niet rijden en kijken bij welke temperatuur je fan aanslaat. Weet je gelijk als ie goed is . De meeste thermostaten gaan tussen de 80-90 graden open. Als je rijdt wordt dat moeilijk.
10 januari 2020 om 18:39 #18371449Kenteken invullen werkt niet met Belgische auto’s.
Bij ons zijn de nummerplaten op persoons en iets vast aan een auto. Dus als wij een andere auto kopen worden onze nummerplaten van de vorige auto afgehaald en op de nieuwe auto geschroefd.
Maar mijn auto is een Astra 1.3cdti van 2011 met 110.000km.
Rijd zeer fijn. Maar ik was een beetje ongerust over de temperatuur omdat mijn vorige wagen nooit boven de 82 graden ging en daar ging de ventilator nooit draaien. Maar als 90 graden normaal is maak ik me geen zorgen en dan ga ik inderdaad hem eens laten draaien en kijken op welke temperatuur de ventilator begint te draaien.
Bedankt voor je super hulp
10 januari 2020 om 20:30 #18371454misschien heeft deze een thermostaat die bij 90 opengaat en de vorige net boven de 80. vroeger kon je ze met een paar graden verschil kopen. weet niet als dat nog zo is. vorige auto ook diesel?
10 januari 2020 om 20:51 #18371457probeer dit kenteken NH-450-D eens op een nederlandse site. ik zie dat de dieselthermostaten bij 88 graden opengaan en de 1.4 benzine zelfs rond de 100.
10 januari 2020 om 21:05 #18371458Ik ga dat morgen zeker proberen met het kenteken dat u mij gaf
Mijn vorige wagen was ook een diesel
Een Nissan nv200 met 1.5dci van 2012
10 januari 2020 om 21:21 #18371459die heeft ze van 83, 87, 89 graden zie ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.