Velgenmaat Astra H 2008

Forumindex Forums Modellen Astra Velgenmaat Astra H 2008

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337700
    Stoffel015
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2017

      Beste Opel-forum gebruikers,

      Afgelopen week heb ik mezelf een Opel astra twintop kado gedaan, aangezien deze wagen zonder winterbanden en velgen komt ben ik nu opzoek naar een leuk setje.
      Maar zie nu al door de bomen het bos niet meer door alle verschillende maten waardes en weet ik al niet meer.

      Is er iemand die enig licht in de duisternis kan laten schijnen.

      Alvast bedankt voor de moeite

      M.v.g.

      Frans

      #18337748
      MOSHterd
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2016

        Hey Stoffel,

        Door middel van je kenteken kun je hier je steekmaat van je velg opzoeken. Mogelijk krijg je dan de keuze of je 4 of 5 gaats velgen hebt, ofwel kijk even ook even wat voor velg je nu hebt.
        Verder staat er op je huidige band als het goed is zoiets als dit 205 55 R16 (H), dit is je banden maat.

        Met die info weet je dan je je dan je steekmaat (bijvoorbeeld 5×110) en je bandenmaat (bijvoorbeeld 205 55 R16 (H)). Dit zou voldoende moeten zijn om passende stalenvelgen en winterbanden te kopen.

        Ik heb zelf ook onlangs stalenvelgen en winterbanden gekocht, zie hier voor mijn topic.
        Voor het kiezen van de band heb ik de websites van de ANWB en de Consumentenbond gebruikt om te kijken welke ‘het beste’ zou zijn.

        #18337763
        Stoffel015
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2017

          Hallo Moshterd,

          Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord. Hier kan ik zeker iets mee.

          Heb ook gelijk even een blik geworpen op je topic over je eigen wagen, erg informatief en leuk om te lezen.
          Zal het binnenkort eens helemaal op mijn gemak doornemen.

          Mvg

          Stoffel015

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.