Veerpoot lagers

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Veerpoot lagers

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360183
    dappie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2008

      heren graag jullie reactie,

      ik hoor de laatste paar dagen bij het naar links en rechts in sturen als of de voor veer aan de linkerkant voor verspringt,

      wat kan ik hier aan doen ? Heeft er iemand raad.

      vr,gr, jac.

      #18360259
      Andre
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2017

        Jij noemt het veerpootlagers. Ik heb misschien een zelfde probleem, maar nog niet zeker waar het vandaan komt. Ik hoor/voel het als ik stuur, en als ik de bocht doorga. De ene keer lijkt het de veerpoot en andere keren de fusee of de lagers. Achterste lagers zijn al vervangen maar daar hoor ik nog steeds een bonk af en toe. ik heb ook de achterste veren vervangen. Stuurspeling voel ik vooral als ik langzaam over een hobbelige weg rij.

        Mijne is een vectra B v6 met sportonderstel.

        Ik merk niets als ik sneller dan 60 rij.

        Is dat vergelijkbaar ?

        Ik heb de voorkant al eens vrij gemaakt op de brug. Als ik een voorwiel snel naar links/rechts draai, voel ik ergens speling, maar is het in de stuurstang, stuurhuis of een andere koppeling ?

        #18360288
        dappie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2008

          Hoi andre,  het is bij mij puur het geluid van een veer die terug op z’n plek schiet, vandaar dat ik denk aan die

          lagers boven op de veer poot, in jou geval kun je de bewegende delen eens controleren op spelling (stuurkogels/fuseekogels)

          of een stabi-stangetje, die heb ik bij mij ook al eens vervangen die bonkte, er was zo niets aan te voelen maar als je er 1 onder of

          boven los haalt dan kun je het beter controleren op ruimte, dat kun je ook nog even na kijken.

          vr,gr, jac.

          #18360400
          Andre
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2017

            Stabi-stangetje is een goed idee, dat ga ik testen !

            En dan jouw probleem; hoe klinkt dat dan , zo’n veer die terugschiet ? Is dat ook een bonk ?

            Dat is dan natuurlijk voor de voorste veerpoten, omdat die sturen en de schokdemper/veer meedraait met het wiel.
            Nooit zo over nagedacht; ik had heel lang een jeep met starre assen en dan draaien de veren niet mee.

            #18360741
            ketel1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2016

              Hallo.

              Poosje afwezig geweest hier op het forum. Zag joun bericht en had gehoopt dat je een oplossing had gevonden.  Heb het nu al bijna 1 jaar om gek van te worden. Heb al het een en ander vervangen.  Zou je mij eventueel een Whatsapp bericht kunnen sturen gezien ik hier niet zo vaak meer op kijk? Mijn 06 is 0637430505.

               

              Groeten Ramon

              #18360876
              dappie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2008

                Ketel 1,  ik heb er nog geen tijd voor gehad maar ik wil het wel vernieuwen voor er een veer breekt.

                #18360906
                ketel1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 January 2016

                  Sinds gister ben ik er vanaf.

                  Heb mijn voorpootlager + die schijf die er boven zit vervangen geluid is helemaal weg.

                   

                  #18361071
                  dappie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2008

                    Ketel 1,   Heb je de oude lager nog bekeken hoe ze er uit zagen,  ik heb ook een filmpje gezien van een poolse

                    vectra rijder, die haalde de lagers uit elkaar en maakte ze schoon en deed ze op nieuw in dik vet en hij monteerde

                    ze gewoon weer, dat zou ik dan weer niet doen ik zou dan wel nieuwe kopen, zo duur zijn ze niet.

                    maar wel lekker dat het geluid weg is bij jou.   :applause02:

                    #18361075
                    ketel1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 January 2016

                      Hallo.

                      Nee heb de lagers niet bekeken maar als je het vervangt neem dan die plaat die er boven zit ook mee. Die zorgt voor je horizontale beweging van je schokdemper. Ik vermoed dat het daar aan gelegen heeft. Ze noemen het ook wel taatspot

                      #18361231
                      dappie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2008

                        Ik had ze al tekoop gezien, en daar zat ook die plaat bij die er boven op kom, maar het is goed om te weten   :good-job:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.