Veerpoot lagers

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Veerpoot lagers

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

dappie
    Participant
    • Topics 81
    • Reacties 766

heren graag jullie reactie,

ik hoor de laatste paar dagen bij het naar links en rechts in sturen als of de voor veer aan de linkerkant voor verspringt,

wat kan ik hier aan doen ? Heeft er iemand raad.

vr,gr, jac.

Vectra GTS 1.8/16v z1.8xe

Andre
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 4

Jij noemt het veerpootlagers. Ik heb misschien een zelfde probleem, maar nog niet zeker waar het vandaan komt. Ik hoor/voel het als ik stuur, en als ik de bocht doorga. De ene keer lijkt het de veerpoot en andere keren de fusee of de lagers. Achterste lagers zijn al vervangen maar daar hoor ik nog steeds een bonk af en toe. ik heb ook de achterste veren vervangen. Stuurspeling voel ik vooral als ik langzaam over een hobbelige weg rij.

Mijne is een vectra B v6 met sportonderstel.

Ik merk niets als ik sneller dan 60 rij.

Is dat vergelijkbaar ?

Ik heb de voorkant al eens vrij gemaakt op de brug. Als ik een voorwiel snel naar links/rechts draai, voel ik ergens speling, maar is het in de stuurstang, stuurhuis of een andere koppeling ?

dappie
    Participant
    • Topics 81
    • Reacties 766

Hoi andre,  het is bij mij puur het geluid van een veer die terug op z’n plek schiet, vandaar dat ik denk aan die

lagers boven op de veer poot, in jou geval kun je de bewegende delen eens controleren op spelling (stuurkogels/fuseekogels)

of een stabi-stangetje, die heb ik bij mij ook al eens vervangen die bonkte, er was zo niets aan te voelen maar als je er 1 onder of

boven los haalt dan kun je het beter controleren op ruimte, dat kun je ook nog even na kijken.

vr,gr, jac.

Vectra GTS 1.8/16v z1.8xe

Andre
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 4

Stabi-stangetje is een goed idee, dat ga ik testen !

En dan jouw probleem; hoe klinkt dat dan , zo’n veer die terugschiet ? Is dat ook een bonk ?

Dat is dan natuurlijk voor de voorste veerpoten, omdat die sturen en de schokdemper/veer meedraait met het wiel.
    Nooit zo over nagedacht; ik had heel lang een jeep met starre assen en dan draaien de veren niet mee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.