veel vocht binnenzijde voorruit

Forumindex Forums Modellen Astra veel vocht binnenzijde voorruit

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

P
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 8

Met het koude weer zo, merk ik dat het aan de binnenkant van de auto ook wat vochtig wordt, wat logisch is. Maar de laatste dagen is het net alsof het aan de binnenzijde van de voorruit geregend heeft, zo nat en zo veel druppels. Buitenkant is sneller droog dan de binnenzijde. Ik zet alle middelen in zoals de knoppen voor de achterruit ontdooiing, knop voor max. toevoer lucht voorzijde en het knopje met de sneeuwvlok erop. Maar dan nog duurt het erg lang.

In vergelijking, hiervoor had ik een auto van 14 jaar oud die hetzelfde had, maar leek me ook wel logisch na zo’n periode. Maar bij een auto van 2 jaar oud, nee.

Voor zover ik weet zit er geen nieuwe voorruit in, ben 2e eigenaar.

Astra J Sport + 140 PK Turbo NAVI 950

aapje1963
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 1229

Ik heb het ook :-(

… astra K tourer bj 2016

Zeker na middagje zon op auto.. en na de zon afkoelen….

Heb er al zo.n vocht ding in maar helpt niets.

Astra K ST 1.0T Agr,schuifkanteldak, granity grey

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 70

Afgelopen vrijdag na een nachtvorstje gingen op weg van Dordrecht riching Drenthe. Vrij snel kregen we de melding dat de frontcamera geblokkeerd werd en dat de voorruit schoongemaakt moest worden. Ook de verkeersbordenherkenning zou niet werken, aldus weer een andere melding. Zelf merkte ik al dat de lane-assistence ook niet werkte.

Het was een bekend verhaal voor me, omdat op het Duitse Astra-K forum hier al vaker melding van werd gemaakt. Opel weet er van, maar doet nog weinig. Oorzaak is waarschijnlijk enerzijds een slechte camera en anderzijds condensvorming.

De boel onderweg verwamt met o.a. Quick heat, maar de meldingen bleven komen. Ook na een extra stop en schoonmaak: ik kon niets bijzonders zien.

Uiteindelijk na zo’n anderhalf uur rijden, reden we het zonnige Drenthe binnen. En zowaar, na korte tijd deed alles het weer.

De dealer op de hoogte gebracht, maar die kwam met het advies om de boel op stand 3 of 4 te verwarmen. Schiet dus niet echt op. Nu maar wachten totdat Opel met een echte oplossing komt….

Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 200pk

aapje1963
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 1229

<p style=”text-align: center;”>Bij was het het schoonkrijgen bij -1 ook een ramp.</p>
    De middag zon afkoelen avond naar -1 dus buiten bevroren en binnenkant zijknat.

De zeem moest erbij komen.. airco doet dan ook niets dus… klote.

Vaak staat mijn Astra met beslagen voorruit…. na zonnetje… en dan afkoelen..

Alles geprobeerd raamjes op kier met zon.. electrisch kacheltje.. airco eerder uit na rit.

Ramen ontvet20171106_181009

Baal daar enorm van……   :-(

DSC_0001

Dit had ik vorig najaar… vochtplek in navi scherm

Rijd je naar de dealer kijkt men in auto… die intussen warm is en plek vocht weg… we hebben het niet kunnen constateren…

Alsof deze foto geen bewijs is..

Heb dealer gevraagd is er wat mis ik vindt dit vreemd dat beslaan.. auto van 2016….. en ik ben de enige onze  straat…. oude hokken zelfs niet.

Maar tja krijg je het bekende antwoord… korte ritjes natte kleding…

Als er geen natte plekken onder matten zijn is het normaal..maar ik ben het daar niet mee eens.

Auto staat wel eens dag of twee stil..

Het was gelijk al najaar na aankoop 3 sept 2016

Heb er zo.n zak in liggen voor vocht maar deze doet daar ook niets aan…

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 139

Je zou bijna denken dat je toch ergens een lek hebt, waar regenwater door naar binnen lijkt te komen !

Echt niet normaal dat je zoveel last hebt van vochtigheid in het interieur. Jammer dat de Opeldealer zo onverschillig reageert….

aapje1963
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 1229

Voel ook geen natte plekken onder matten. Dan had ik een troef.

Ook geen kringen in binnen hemel..

Schuifdak ruit is ook vaak vanbinnen beslagen..

Ik denk meer richting interieur filter of wat dan ook, ik weet het ook niet meer…

Of zijn er mensen met ideeën..?

Doe je de motorkap open is binbenkant kap ook geheel condens.

Dat heeft volgens dealer elke auto..

Zal dan wel komen omdat ik niet dagelijks rij.. of? En niet hele dagen voor werk rijd.. maar ritjes van 30 km.. heen en 30 terug.

Je begrijpt dat de lol van de nieuwe Astra een beetje weg is.

Vanaf weg rijden showroom gedoe .

Uit eindelijk compleet nieuw schuifkanteldak incl frame.

Uit eindelijk compleet nieuwe versnellings bak.

Bumper opnieuw gemonteerd… naden sloten niet aan.

Pfffff ik had zo.n zin in m.n eerste nieuwe auto.

P
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 8

Zo aapje, dacht dat ik problemen had, zijn niet mis bij je. Is het een idee om dit eens te gaan aankaarten bij Opel Nederland, want dit is niet normaal toch!! Enige wat nog rest is problemen met de lak dan heb je alles gehad. Zou poging wagen, foto’s erbij doen. Desnoods je rechtsbijstand inschakelen. Dit alles heeft immers ook effect op je inruil op later termijn. Laat ze anders maar een andere Astra geven zonder extra kosten. Succes

Bij mij houdt het nog steeds bij de voorruit en binnenspiegel. Rest gelukkig niet.

Ik ga er ook zo’n zakje inleggen nu kijken of het wat uitmaakt of niet. Als dit niet zo is, dan ga ik weer terug en moeten ze maar eens een lek opzoeken aan de voorruit. Enige plek waar het vandaan kan komen.

Astra J Sport + 140 PK Turbo NAVI 950

Vierwieler
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 62

Ik merk de volgende dag meteen als mijn vrouw de avond ervoor met vriendinnen met de auto is weggeweest. Dan druipt het vocht van de ramen af aan de binnenkant. Ja…dan hebben ze gezellig zitten kletsen hè … De dag erna ventileer ik de auto dan extra goed, d.w.z. alle 4 de raampjes op een kier tijdens het rijden en de aanjager op “gezicht” gericht zodat de meeste vocht door de raampjes naar buiten verdwijnt. Dat helpt altijd wel.

4-'17: Astra ST 1.0t Innovation+ Magnetic Silver

Vierwieler
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 62

Hier misschien nog een andere tip:

Voor de mensen die condens op het raam met een doekje wegpoetsen: laat het doekje niet in de auto liggen, want als het doekje opgedroogd is dan hangt al dat vocht weer in het interieur en condenseert het ‘s nachts weer tegen de ramen en schiet je er nog niks mee op. Dan blijft het proces zich herhalen. Dan kun je het doekje beter thuis te drogen leggen. Als je dat ritueel een paar dagen herhaalt dan zal het probleem allicht een stuk minder zijn.

En over “vochtvreters”: in sommige acute gevallen (zoals lekkage; iets gemorst, e.d.) kan de inzet van een vochtvreter heel handig zijn, maar in normale gevallen zou verwarmen en ventileren voldoende moeten zijn. Ik ben dan ook niet zonder meer voorstander van vochtvreters. Sterker nog, vochtige lucht heeft van nature de neiging om naar droge lucht toe te bewegen. Als je een vochtvreter gebruikt om de lucht in het interieur droger te krijgen, dan zorgt dat er in principe alleen maar voor dat er nóg meer vochtige lucht van buiten naar binnen toe getrokken wordt. En schiet je er dus eigenlijk niets mee op.

Verwarmen en ventileren, dat zijn de belangrijkste dingen om het klimaat goed te houden. Net als in een huis.

4-'17: Astra ST 1.0t Innovation+ Magnetic Silver

Vroomvroom
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 48

Ik ontdekte min of meer bij toeval dat ik op de bodemplaat aan de passagierszijde water op de bodemplaat had staan!!!!!!!!

Ik ontdekte het doordat ik iets kwijt was en in het luikje voor het VIN keek dat aan de passagierszijde onder de mat zit.
    De dealer ontdekte bij onderzoek dat er water langs de voorruit naar binnen lekte en dat het water achter de bekleding langs op de vloer terecht kwam.
    In de auto was daar verder niets van te zien of te voelen, behalve in het VIN luikje.
    De voorruit is onder garantie verwijderd en helemaal opnieuw geplaatst en de auto is droog gemaakt.
    De eerste weken ook nogal wat condens gehad, maar dat is nu weg.
    Ik zou eens goed in het VIN luikje voelen en eventueel aan de bestuurderskant onder de bodembekleding gaan kijken of daar geen water staat!

aapje1963
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 1229

Onder de bestuurdersstoel kun je niet onder het tapijt komen toch..

Zal eens kijken bij vin plaatje als de Astra K dit heeft.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.