Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !!

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Vectra X20XEV met Koltec G3 houdt in. OPGELOST !!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240788
    CommoCruiser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2007

      Wie heeft er nog tips voor me ?

      Mijn B-Vectra X20XEV uit 2000 met Koltec G3 installatie met VG392 verdamper heeft sinds gisteren het volgende probleem :
      Als ik na een tijdje probleemloos rijden het gas weer eens intrap begint de auto heftig in te houden.
      Stationair loopt hij dan wel goed, maar als ik gas geef begint hij te sputteren.
      Als ik ‘m dan op benzine zet (hij springt als je blijft proberen zelf over) dan is er niks aan de hand.
      Na een tijdje op benzine rijden kan ik ‘m weer op gas zetten en dan rijdt hij weer normaal.
      Even later begint het gedonder weer.

      Ik heb zelf het vermoeden dat het gasverdeelhuis te warm wordt en blijft hangen.
      Of dat de stappenmotor die er boven op zit te warm wordt en kuren geeft.

      Ik heb namelijk vanmorgen de auto gestart, toen deed hij het goed.
      Nadat hij op gas overgeschakeld was heb ik de stekker van de stappenmotor op het gasverdeelhuis losgetrokken.
      De motor bleef gewoon lopen, maar als ik gas gaf, begon hij weer te sputteren. Precies hetzelfde als de storing.

      Ik wil het gasverdeelhuis en de stappenmotor schoon gaan maken en weer smeren.

      Iemand verder nog tips ?
      Of weet er iemand hoe lang een gasverdeelhuis ongeveer meegaat ?
      Ik heb er nu 250.000 km op staan.

      #17911693
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Verdamper reviseren, te weinig aanvoer lijkt het wel op…

        Willem

        #17911694
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Het ‘vreemde’ is dat hij het +/- 50km gewoon goed doet (ook plankgas), en dan ineens alleen nog maar stationair wil op gas.
          Het lijkt dan net of het gasverdeelhuis geen ‘gas meer bij geeft’, alsof de regelaar vast zit op stationair of dat hij niet meer aangestuurd wordt.

          Als de verdamper aan revisie toe is mis je continue wat vermogen, lijkt me zo.
          Bij rustig rijden merk je daar weinig van, maar bij plankgas begin hij dan te sputteren.
          Had mijn Astra wel, toen die verdamper gaar was.

          #17911695
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            ja ik heb niet HEEL veer kennis van LPG, maar we hadden ook een af en toe bij vermogen vragen hikkende inhoudende Z18XE, deze is na revisie van de verdamper weer als als nieuw gaan rijden.

            Willem

            #17911696
            CommoCruiser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2007

              Klopt, dat had ik bij m’n Astra X18XE ook.

              De Vectra heeft echter heel andere kuren.
              Maar wel bedankt voor het meedenken Wim, zoals altijd. :thumbup

              #17911697
              Van het Ende Customs
                Lid sinds:
                1 April 2008

                begint hij het te doen na langere tijd constante snelheid of maakt het niet uit, dus ook bij stadsverkeer.

                Oja, Ik zit nu bijna 15jaar in het gas en de Necam/mega verdampers en verdeelhuizen die wij vervangen hebben, zijn op 1 hand te tellen (bij wijze van spreken dan). Deze gaan bijna nooit stuk. Wel is het aan te raden verdeelhuis eens te reinigen.
                Levensduur is niet te zeggen.

                #17911698
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Ik had ook even overlegd met Kees van Verdampere.nl .
                  Hij heeft twee jaar geleden de verdamper gereviseerd en het gasverdeelhuis gereinigd.
                  De stappenmotor op het gasverdeelhuis is ook zijn eerste verdachte……

                  Ik heb inmiddels de stappenmotor van het gasverdeelhuis eraf gehaald, dit was nog brandschoon van binnen.
                  Daarom heb ik besloten de stappenmotor te vernieuwen. Hij is inmiddels besteld, zodra hij erop zit laat ik het resultaat even weten.

                  #17911699
                  Van het Ende Customs
                    Lid sinds:
                    1 April 2008

                    maar wanneer doet het probleem zich voor?

                    #17911700
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      Heb het nu een paar keer gehad, iedere keer bij langer als ong. 1/2 uur rijden.
                      Een paar keer in de polder, maar ook een keer in de stad.

                      #17911701
                      Van het Ende Customs
                        Lid sinds:
                        1 April 2008

                        ik denk dat je verdamper te ver afkoeld.

                        Controleer je koelwater niveau en/of wanneer je auto net terug geschakeld is naar benzine als de verdamper voldoende warm is.

                        succes

                        #17911702
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          Gisteren de nieuwe stelmotor binnen gekregen en meteen gemonteerd.
                          Ik heb nog geen lange testrit kunnen maken, maar de eerste tekenen zijn positief.
                          Bij een kort testritje viel me meteen al op de de auto beter op het gaspedaal reageert en dat hij gelijkmatiger en lager stationair loopt.
                          Ik vond de auto de laatste tijd wat sloom en dat is weer helemaal weg.
                          Dit weekend moet ik weer een flink stuk rijden, dan weet ik zeker of dit de storing was.

                          #17911703
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            Dit weekend 400 km gereden zonder een centje pijn !
                            Het lijkt er dus op, dat de storing is opgelost. :D :D :D

                            #17911692
                            Van het Ende Customs
                              Lid sinds:
                              1 April 2008

                              :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.