Vectra voor de Rammelbakkenreis.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra voor de Rammelbakkenreis.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352731
    Team Tour De Flans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2018

      Goedemiddag allemaal,

      Ik heb afgelopen zaterdag een Vectra A 1.8 GLS uit 1994 gekocht om mee te doen aan de rammelbakkenreis september 2018. Zo op het eerste gezicht niet veel mis mee. Tijdens de proefrit merkten we wel dat de auto in 2e versnelling behoorlijk bokt, stottert, hapert, niet reageert op het gaspedaal. De andere versnellingen doen dit niet. Het schakelen zelf gaat soepel. Weten jullie toevallig of dit een bekend iets is bij deze auto’s?

      Voor de rest zit de gehele voorzijde van het motorblok onder de olie, maar ik vermoed (en hoop :praying02: ) dat dit te maken heeft met een lekke klepdekselpakking.

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

      Groeten,

      Jaap

       

       

       

      #18352732
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        olie kan de kleppendeksel zijn, maar deze blokken stonden bekend om het feit te ze tussen de 2de en 3de cilinder olie gingen lekken.

        kan op zich geen kwaad, alleen de olie in de gaten houden.

        #18352747
        Team Tour De Flans
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2018

          Bedankt voor je reactie,

          Ik ga het motorblok komend weekend schoonspuiten en voor de zekerheid vervang ik de klepdekselpakking maar (niet heel prijzig zag ik al). Maar mocht dat het niet zijn weet ik dat ik tijdens de rit gewoon wat extra olie mee moet nemen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.