vectra start niet meer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra start niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222346
    bennic
      Lid sinds:
      1 February 2006

      vandaag heeft de vrouw de hele dag de auto gebruikt niks loos tot dat ze vanmiddag weg wilde rijden.Auto deed helemaal niks meer was helemaal dood als je de sleutel omdraaide.
      zelf dacht ik dat de accu helemaal leeg was geen lampje brande. Combo opgehaald en accukabels er tussen, lampje begonnen de branden maar de abs en tractiecontrole lampje plus het m.m lampje knipperde.
      sleepkabel ertussen en slepen naar de garage maar halverwege door een ruk van de combo deed ineens de vectra weer. zelfstandig naar huis gereden er was niks meer loos reed prima. thuis aangekomen auto afgezet en toen weer proberen te starten afijn jullie raden het al hij deed niks meer,zelfde probleem.
      wat kan dit wezen?????????
      bvd Ben

      #17686544
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        lijkt mij accu

        aangezien aantrekken werkt, startkabels eraan en lampjes branden.

        Zet eerst maar eens een multimeter op de accu en kijk eens wat de spanning is.

        #17686545
        bennic
          Lid sinds:
          1 February 2006

          origineel gepost door sw_reijnders
          lijkt mij accu

          aangezien aantrekken werkt, startkabels eraan en lampjes branden.

          Zet eerst maar eens een multimeter op de accu en kijk eens wat de spanning is.

          spanning is 12.5 volt.
          probeerde weer te starten,hoorde een kleine tik en daarna niks meer, zou het de startmotor wezen?

          #17686546
          teungts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            dat kan ook

            #17686547
            Silverspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 June 2009

              origineel gepost door bennic
              ……………. Combo opgehaald en accukabels er tussen, lampje begonnen de branden maar de abs en tractiecontrole lampje plus het m.m lampje knipperde…………

              Bedoel je knipperen van hij kreeg een beetje stroom dus meer storing knipperen of was het echt knipperen zo gelijkmatig als je richtingaanwijzers?

              #17686548
              ReNeGade316
                Lid sinds:
                27 November 2007

                volgens mij heeft echt je accu de geest gegeven heb je van die dikke a kwaliteit startkabels gebruikt of van die dunne kabels want dit kan ook verklaren waarom de vec met startkabels niet wilde starten krijgt wel stroom van de combo maar gewoon niet genoeg door die dunne startkabels

                #17686549
                Henk042
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2008

                  origineel gepost door bennic
                  sleepkabel ertussen en slepen naar de garage maar halverwege door een ruk van de combo deed ineens de vectra weer.

                  klinkt dit niet als een zeer slechte of zelfs losse massakabel??
                  Vreemd dat de lampjes tijdens het slepen door een ruk weer gaan branden.

                  #17686550
                  forcemaple
                    Lid sinds:
                    21 May 2010

                    Wellicht dat de accu de geest heeft gegeven, of de dynamo misschien, waardoor de accu niet meer opgeladen wordt? Ik zou es testen door de auto met slepen weer te starten, en stationair te meten hoe de laadspanning is, of gas geven in het donker en kijken of je lichten wat feller gaan branden, dat is de primitieve manier of te checken of je dynamo werkt ;-)
                    Ik heb met een andere auto ook es een kapotte dynamo gehad,bijkomend euvel was dat diverse waarschuwingslampjes de gekste dingen deden…ik zag het verband niet maar toen de dynamo vervangen was, bleven ook de waarschuwingslampjes gewoon weer uit…misschien toch de moeite waar om ff te checken…

                    #17686551
                    bennic
                      Lid sinds:
                      1 February 2006

                      Hallo allemaal ik denk dat me accu is overleden, heb de multimeter er op gezet (12,5v) daarna contact aangezet (9,5v) en toen doorgestart (3,1v) en op dat laatste draait die startmotor niet rond.
                      vannacht maar de acculader er op en morgen als die start even laten doormeten of het de accu is of dat de dynamo niet laad.

                      #17686552
                      forcemaple
                        Lid sinds:
                        21 May 2010

                        origineel gepost door bennic
                        Hallo allemaal ik denk dat me accu is overleden, heb de multimeter er op gezet (12,5v) daarna contact aangezet (9,5v) en toen doorgestart (3,1v) en op dat laatste draait die startmotor niet rond.
                        vannacht maar de acculader er op en morgen als die start even laten doormeten of het de accu is of dat de dynamo niet laad.

                        ik gok de dynamo…:hmmz

                        suc6!

                        #17686553
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          origineel gepost door forcemaple

                          origineel gepost door bennic
                          Hallo allemaal ik denk dat me accu is overleden, heb de multimeter er op gezet (12,5v) daarna contact aangezet (9,5v) en toen doorgestart (3,1v) en op dat laatste draait die startmotor niet rond.
                          vannacht maar de acculader er op en morgen als die start even laten doormeten of het de accu is of dat de dynamo niet laad.

                          ik gok de dynamo…:hmmz

                          suc6!

                          Nee hoor . . . de accu.
                          als de dynamo kapot is, kun je er ook niet mee rijden als je de auto aantrekt. En al zeker niet met een benzine bak.

                          En als je startkabels koopt, koop dan geen set van 10 euro.
                          Die kun je net zo goed in de kliko gooien.

                          Zelf heb ik een vrachtwagen set in de auto liggen.
                          Met deze set kun je ALTIJD gelijk een auto starten . . . kosste ook wel 75 euro :hmmz, maar die dingen gaan ook rustig 30 jaar mee.

                          #17686554
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Moet ik ook nog eens halen

                            Een GOEDE startkabelset

                            Met de set die ik nu heb krijg ik wel alles aan de praat

                            maar een BMW 330d word wel al moeilijk.

                            Willem

                            #17686555
                            bennic
                              Lid sinds:
                              1 February 2006

                              ja hoor, het is de accu, zoals gezegd de hele nacht aan de lading en hij starte vanmorgen in een keer, direct naar een bedrijf gereden die dynamo’s en startmotoren reviceerd en daar tot de conclusie gekomen dat de accu was overleden en dat na 12 jaar (de orginele accu zat er nog in).
                              Nieuwe accu er in en rijden maar.

                              Jongens bedankt voor alle reacties.

                              Ben

                              #17686556
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                12 jaar is een ZEER respectabele leeftijd hoor voor een accu.
                                De meesten halen dat niet.

                                Ligt ook aan het gebruik van de auto hoe lang een accu mee gaat.

                                Mn schoonvader heeft een ex lease bak (Peugeot 406 2L HDI) en reed zelf ook 50k per jaar.
                                Daar zit nog de originele accu in en de eerste uitlaat.

                                Logisch accu is altijd vol door lange stukken te rijden en de uitlaat stookt altijd het vocht eruit door diezelfde lange stukken.
                                Een auto die altijd korte stukjes rijdt, heeft eerder een rotte uitlaat en een kapotte accu.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.