vectra lekt benzine op volle tank

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra lekt benzine op volle tank

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347314
    wesleyweijers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 June 2017

      hallo ik heb een vraag

      mijn vectra lekt benzine als ik hem helemaal vol gooi, als ik 3/4 tank lekt hij niet.
      mischien een slang lek? kom ik daar makkelijk bij of moet alles los?

      gr wes

      #18347326
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        wat voor vectra praten we over??

        ik heb een paar jaar geleden het zelfde gehad bij m`n vectra b
        de tank was rot bij de aansluitingen achter de tank waar de vul en ventilatie slang op zit..
        de tank zelf zit met 2 staps vast aan de onderzijde van je auto…
        om er zeker van te zijn kun je het beste je auto een stukje in de lucht zetten.. met een brug of assteunen of oprijsteunen…
        en er dan onder kruipen en voelen waar het nat is.. aan de tank of aan de slangen.. als de tank rot is blijven de slangen droog want die rusten niet op de rand van de tank..
        en zien gaat niet want je subframe zit achter je tank en daar gaan de slangen overheen…

        als er uit blijkt dat je je tank moet vervangen zou ik de nieuwe tank in hammerite zetten tegen het roesten….
        had met een middagje de tank verwisselend met de auto op assteunen en zonder het subframe los te halen…( en de straat vol met benzine dampen van de lege rotte tank waarnaar de gemeente op de stoep stond…)

        #18347343
        wesleyweijers
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 June 2017

          het is de vectra b

          ik hoop niet dat het de tank zelf is, we gaan het meemaken.

          bedankt voor je info

          #18347365
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            de tank en slangen zijn opzich de kosten niet.. het is eerder het eronder hangen en het leegpompen van de tank ( afhankelijk hoever je j tank gevuld hebt..)

            ik heb een imitatie tank van een eurotje of 60 a 80 en dan de slangen van 30 a 40 euro als het niet meer is.. en een blikje hammerite tegen het roesten…
            dit alles ( behalve de verf) is via http://www.fsrs-opelwebshop.nl te bestellen… maargoed ik lees het vanzelf wel wat het geworden is…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.