Vectra C2 stoel ventilatie werkt niet, stoel wordt niet koud..

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C2 stoel ventilatie werkt niet, stoel wordt niet koud..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374001
    niekmoor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2017

      Goedenavond!

      Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie vectra c2 gts uit 2008 en wauw wat een mooie auto!

      Echter toen ik hem had aangeschaft heb ik de stoel ventilatie aangezet van mijn stoelen en werd de stoel lekker koud, zo koud dat ik hem maar wat zachter moest zetten omdat het niet meer comfortabel was.

      Nu vandaag wilde ik hem weer gebruiken maar werd de stoel maar niet koud.

      Ik heb gecheckt of mijn matje achter niet over de ventilatie ligt en of er wel koude lucht uitkomt maar dat werkt gewoon..

      Ik heb helaas geen idee waar dit aan kan liggen.. de fans in de stoel hoor ik draaien en er lijkt heel minimalistisch wat lucht uit te komen.

      Ik dacht misschien de fans aan de onderkant dat die niet hard genoeg draaien maar geen idee of dit zo is en of het hieraan ligt.

      Ik heb laatst wel de accu er een keer afgehad, maar het lijkt mij niet dat het daaraan kan liggen. Stekker aan de onderkant van de stoel ook al gecheckt of die er goed in zit.

      Iemand die hier wat meer verstand van heeft en mij zou kunnen helpen would be much appriciated!

      Alvast bedankt!

      Mvg Niek :)

       

      #18384839
      JansAstraK2016
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2020

        De uitstroomopeningen van de koude lucht zitten op de vloer onder de stoelen. Deze mogen inderdaad niet afgedekt zijn. De stoelventilator heeft mogelijk een filtertje in de aanzuigopening. Schoonmaken, Controleer dat !!! Uiteraard moet de ventilatormotor werken. Dat is lastig te horen met een draaiende hoofdmotor..

        #18388216
        niekmoor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 December 2017

          Hoi JansAstraK,

          De filter is schoon en de ventilatormotor draait, heb daar 100% op gelet.

          Ik voel verder ook wel lucht uit de stoel komen, maar dat is verre van koude lucht waardoor het geen airco lucht is maar gewoon de lucht die in me auto hangt, hij werd ook echt ijskoud eerst maar de 2e keer was dat al niet meer het geval.

          Ik merk wel dat als ik de airco gewoon aanzet dat er niet veel koude lucht onder bij de stoel uitkomt. Ik kan hem wel handmatig naar onderen blazen en dan komt er wel lucht uit, maar echt koud wordt de stoel niet meer.

          De motor draait, maar geen idee of die snel genoeg draait aangezien ik geen vergelijking heb met een andere auto.

          #18388699
          JansAstraK2016
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 August 2020

            Sorry, ik heb geen idee waar het verder aan zou kunnen liggen. Groetjes

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.