Vectra C2 cruise control problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C2 cruise control problemen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362559
    Allard86
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2014

      Beste Mede Opel fanaten,

      Sinds een paar dagen heb ik last van wat problemen met mijn cruise control.

      Uit het niets stopt hij er opeens mee en moet ik hem opnieuw activeren.
      Het leek er eerst op dat het alleen voorkwam bij zijdelingse bewegingen en dus door de knipperlicht zou komen. Maar het gebeurd ook als ik op dezelfde rijstrook blijf. Wel lijkt het vaker te gebeuren als mijn knipperlicht aan staat, maar het is ook niet altijd als ik mijn knipperlicht gebruik.

      Ik zat te denken om een keer rond te rijden met de OP-COM eraan, maar weet niet of dat zinvol is en of OP-COM uberhaupt hier iets van registreert.

      Hebben jullie een idee?   :scratch:

      #18362562
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik heb dit probleem ook gehad, grote kans dat het probleem in de schakelaar zit, in je CIM(stuurkolom module) het gedeelte waar je de hendel in klikt.

        Ik heb een reserve CIM gekocht, en mijn CIM open gemaakt, en van de reserve CIM het ruitenwisserschakelaar gedeelte in de CIM gewisseld voor mijn richtingaanwijzer gedeelte( deze zijn hetzelfde) en die van de ruitenwissers wordt veel minder gebruikt dus is ook minder versleten.

        Het probleem is het gedeelte waar je de richtingaanwijzer hendel in steekt, daarin zitten schuif contactjes met wit vet wat slijt.

        De dealer zal je een hele nieuwe CIM aansmeren voor een paar honderd, probleem komt vaker voor kijk maar eens op de Duitse fora.

        #18362829
        DVO
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 July 2004

          [quote quote=18362562]Ik heb dit probleem ook gehad, grote kans dat het probleem in de schakelaar zit, in je CIM(stuurkolom module) het gedeelte waar je de hendel in klikt. Ik heb een reserve CIM gekocht, en mijn CIM open gemaakt, en van de reserve CIM het ruitenwisserschakelaar gedeelte in de CIM gewisseld voor mijn richtingaanwijzer gedeelte( deze zijn hetzelfde) en die van de ruitenwissers wordt veel minder gebruikt dus is ook minder versleten. Het probleem is het gedeelte waar je de richtingaanwijzer hendel in steekt, daarin zitten schuif contactjes met wit vet wat slijt. De dealer zal je een hele nieuwe CIM aansmeren voor een paar honderd, probleem komt vaker voor kijk maar eens op de Duitse fora.[/quote]

          Ik heb dus ook dit probleem,maar heb de contactpunten van de cc hendel schoon gemaakt,en voorzien van een nieuwe dunne soldeerlaag.Heeft even goed gedaan maar nu weer hetzelfde liedje met uitvallen.Ook heb ik last van dat,als ik naar links of rechts stuur,me binnen en buitenverlichting ff knippert :scratch:   weet je misschien ook wat dit ken wezen #Opeltje17 ;-)

          #18362833
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Het gedeelte waar de hendel in klikt( in je CIM) daar zal je probleem zitten.

            Sowieso de hendel met de soldeerpuntjes eruit halen, daardoor werd het bij alleen maar slechter.

            Je kan de CIM deksel( voorkant) eraf halen en dan het gedeelte waar je hendel inzit eruit halen en schoon maken.

            Wel goed oppassen is fragiel spul, en je moet de stuurhoeksensor opnieuw inleren.

            Durf alleen niet te zeggen of dit probleem het flikkeren van je lichten veroorzaakt

            #18362844
            DVO
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Oke thnx voor de info amigo :good:

              #18362862
              Allard86
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2014

                Sorry het heeft even geduurd voordat ik weer wat tijd had om het forum te openen.

                Bedankt Opeltje17.

                Ik heb nog een nieuwe CIM en een nieuwe hendel. Als ik het zo lees moet de CIM vervangen worden dus? Daar zit het probleem?
                Kan de CIM zo vervangen worden of moet ik dan nog rekening houden met bepaalde zaken?

                Vandaag ook even de auto uitgelezen om te zien wat voor foutmeldingen er komen.

                *************************ECU Identiteit begint*************************
                Bron adres CIM
                Bron adres: 0x00000245
                Identiteit: 0x0015
                Systeem omschrijving: DELPH0400

                Aantal opgeslagen foutcodes:1

                B3794 – Circuit schakelaar cruise control, storing
                (08)  – Niet aanwezig

                *************************ECU Identiteit beeindigd*************************

                *************************ECU Identiteit begint*************************
                Bron adres ECM
                Bron adres: 0x000007E0
                Identiteit: 0x0F22
                Systeem naam: Z18XER

                Aantal opgeslagen foutcodes:1

                P0564 – Functiestoring interface cruise control
                (71)  – Niet aanwezig

                *************************ECU Identiteit beeindigd*************************

                Ik hoor het wel van je.

                Bedankt alvast! :)

                #18362867
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  De CIM zelf hoef je niet persé te vervangen, het gedeelte waar je de richtingaanwijzer in klikt( wat in de CIM zit) daar zit het probleem en dit kan je schoonmaken of los vervangen.

                  Maar als je een complete nieuwe CIM hebt, zou ik hem wel in z’n geheel vervangen.

                  CIM moet je inleren dit zou ik door iemand met minimaal een tech-2 laten doen( opcom kan het wel maar gaat wel is fout met programmeren) neem eens contact op met “liviu2004” van het forum( die heeft mij hier ook mee geholpen) en heeft alle benodigde apparatuur.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.