Vectra C Z22SE koude startproblemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C Z22SE koude startproblemen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393215
    damienzwart
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 October 2020

      Hoi,

      Mijn Vectra C , welke ik nu een jaar heb, heeft sinds het begin problemen met een koude start.
      Als de auto een nachtje heeft gestaan start hij nooit in 1 keer, maar de 2e keer wel.
      De dealer en buurtgarage zegt dat ze niks kunnen vinden en hebben verder alleen gecheckt op foutcodes.

      Wat ik al heb gedaan:
      koelvloeistoftemperatuursensor vervangen
      injector reiniger bij de brandstof
      lambda sonde vervangen
      gisteren het brandstof filter vervangen, het oude filter was helemaal vies. Ik kon er niet doorheen blazen en ik zag dat de binnenkant erg vies was, ik heb het namelijk open gezaagd om te kijken.
      Wat me opvalt is dat de brandstofpomp nu wel minder lawaai maakt als het contact aangezet wordt. Maar vandaag was er nog steeds een slechte koude start. Ik ben nu van plan om de brandstofpomp te vervangen.

      Weet iemand of ik gewoon een pomp kan bestellen en deze in de bestaande brandstoftoevoereenheid kan plaatsen? Dus oude pomp eruit en nieuwe erin.
      Of compleet alles vervangen, met toevoereenheid?

      Of is er nog iets anders waar ik aan kan denken, behalve de brandstofpomp?

      Bedankt alvast!

      groet,
      Damien

      #18393223
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Rammelt de motor bij koude start? Je kunt de pomp wel wisselen, maar gaat die eigenlijk wel snel genoeg rond? Is niet gewoon de startmotor aan het verslijten.

        #18394435
        damienzwart
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 October 2020

          Hoi Haasje,

          Het lag aan de brandstofpomp (en filter), nadat we deze vervangen hebben zijn de problemen verdwenen. Een nieuwe Bosch brandstofunit erin en alles werkt weer prima.
          In ieder geval bedankt voor het meedenken!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.