Vectra c vervangen koppeling tweemassavliegwiel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c vervangen koppeling tweemassavliegwiel

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18157772
    DennisD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2007

      @Skeezer wrote:

      Dennis, je hebt bij de specs van je auto ” Happylightshow” staan, wat is dat precies?

      Mark.

      Happylightshow is een printplaatje welke je in je obd poort stop en hiermee wat opties kan inschakelen die de auto mist. Ikzelf gebruik het zodat mijn mistlampen dagrijlampen zijn en als het donker is en mijn gewone verlichting brand worden het cornering lights. Verder kan je nog wat dingen ermee, maar daarvoor verwijs ik je even door naar de site: http://www.happylightshow.com/catalog/product/view/id/68/s/happylightshow-standard-vectra-c/category/20/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Damn wat was jouw inlaat smerig zeg, was zeker geen overbodige luxe.

      #18157773
      Skeezer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2013

        Grappige chip zeg, ik heb zojuist mijn stadsverlichting vervangen door led. Past wat mooier bij mijn Xenon set. En ik moet zeggen dat deze ook wel aardig voldoet als dagverlichting, ze geven net wat meer licht dan de gloeilamp.

        Ik schrok zelf ook van de vervuiling in het spruitstuk, en dan te bedenken dat ik al een hele tijd rijd met een deels afgedopte egr (gat van 10 mm) en dat ik ook al een keer het inlaattraject had gereinigd met een reiniger (achter de lmm inspuiten en dan hiermee de auto op toeren houden). Verder altijd kwaliteits brandstof getankt.

        Met deze modificaties ben ik al bijna toe aan stage 2 alleen nog een keer de remmen upgraden en wat aan de vering doen, en oh ja een nieuwe radiateur. Hebben ze bij KCP vast wel leuk spul voor.

        Heb jij een duidelijk verschil gemerkt van stage 1 naar 2? of heb je hem meteen naar 2 gezet?

        Mark

        #18157774
        DennisD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2007

          Had er al een remap op staan van EDS, maar deze voldeed niet aan mijn eisen (vewijderen dpf). Dus na een hoop proberen en frustraties naar KCP gereden en daar gelijk stage 2 laten uitvoeren + dpf verwijderen (software) en de egr klep uit laten schakelen (was al uitgeschakeld en zit een dicht plaatje tussen).

          Weet dus niet of je veel verschil zal merken, aangezien het ook mappen zijn die gemaakt zijn om zo vloeiend mogelijk te zijn.

          Ja, ik ben van leds afgestapt in de Signum, hou totaal niet van het strobe wat ze doen, en wat moeilijk op te lossen is.

          #18157775
          Skeezer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2013

            Ja, met strobe bedoel je het pulseren van de lampjes nadat de auto is vergrendeld? Ik leef er wel mee, hoewel ik het wel jammer vind. Het past wat betreft de kleuren in ieder geval weer bij elkaar.

            Ik had trouwens wel geluk met de dpf,die zat er bij niet op. Weet je trouwens of je delen van de stoelen kan bestellen? Mijn bestuurders stoel is te ver doorgezakt, waarschijnlijk door de vorige eigenaar.

            Mark.

            #18157776
            DennisD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2007

              Volgens mij wel, althans bij de lederen stoel kan het dacht ik.

              Hier wat nummers om het een en ander op te zoeken:
              http://ecat24.com/catalog/part/1/41/156/4014/40716/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18157777
              Skeezer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2013

                Ow , goede site, bedankt man!

                #18157778
                Skeezer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2013

                  ik heb het al opgelost, een stoel van de sloop gehaald waarvan de airbag was geklapt voor een zacht prijsje. En het zitgedeelte omgewisseld met mijn stoel. Het is even werk maar het zit nu weer prima.

                  Mark

                  #18157779
                  DennisD
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2007

                    Goed bezig :thumb

                    #18369007
                    stiggel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 November 2010

                      Even een oud draadje afgestoft:

                      Ik rijd nog steeds met volle tevredenheid in mijn 2009 Vectra station 1.9 CDTi. Netjes onderhoud uitgevoerd en verder probleemloos tot op heden (km.stand is nu 342.000 km.)
                      Bijzonderheden: Complete uitlaat vervangen en schijven en blokken rondom zijn inmiddels ook niet meer origineel ;-)

                      Wat betreft dubbelmassa vliegwiel: Ik rijd nog steeds met de originele of het 2e exemplaar. Toen ik deze Vec. aanschafte stond er 100k. op de teller en sindsdien is het vliegwiel sowieso niet vervangen. Ik heb nog geen signalen (gekke geluiden bij stationair koppeling laten opkomen) dat deze binnenkort wel vervangen moet worden. Het is dus mogelijk dat een vliegwiel langer meegaat dan de gebruikelijke 150-180 k.
                      Maar ik zou graag begrijpen hoe deze grote verschillen mogelijk zijn? Kan iemand me dit uitleggen?

                      En zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen als ik heb? Of nog hogere kilometerstanden zonder vervanging van het DMF?

                      Ik hoor graag!

                      STiGGEL

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.