Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c gts, airbag storing!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2015 om 10:46 #17271564
Hoi, ik heb al 2 maanden een airbag storing in onze vectra. Heb in eerste instantie tegen mijn vrouw gezegd: maakt niet uit, hoe vaak gebruik je ze. Maar uiteindelijk kom ik daar niet mee weg :D
Ik heb ‘m uit laten lezen, en de diagnose lijkt op de airbag ecu te wijzen. Wat wel enigszins opvalt is dat de weerstanden iets verschillen.
Kan het iets anders zijn of is de algemene mening: ecu vervangen?OP-COM – CAN Communicaton Window> 2003|Vectra-C / Signum|Body|SDM (Airbag)
Read Info…
Identifier: 0x0001
Part Number:13142540
Software version number: 00BA9224
System description: DELCO0400
Alpha code: GPTotal number of fault codes: 1
B1000 – Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) – PresentOP-COM 081016 – PC based diagnostic tool
Date and time>,03/04/2015. 14:19
Workshop information:
Please add your workshop
name in the settings windowSelected model>,2003,Vectra-C / Signum,Body,SDM (Airbag)
Control Unit:
Identifier: 0x0001
Part Number:13142540
Software version number: 00BA9224
System description: DELCO0400
Alpha code: GPMeasuring blocks information:
System Voltage,11.6 V
Driver Airbag Stage1 Squib Circuit Resistance-Class,4 Ohm
Passenger Airbag Stage1 Squib Circuit Resistance-Class,3 Ohm
Driver Pretensioner Circuit Resistance,2 Ohm
Passenger Pretensioner Circuit Resistance,2 Ohm
Driver Front Side Airbag Squib Circuit Resistance,3 Ohm
Driver Curtain Airbag Squib Circuit Resistance-Class,3 Ohm
Driver SAS Message Status (Side Airbag Sensor),- – –
Passenger Front Side Airbag Squib Circuit Resistance-Class,3 Ohm
Passenger Curtain Airbag Squib Circuit Resistance-Class,3 Ohm
Passenger SAS Message Status (Side Airbag Sensor),- – –
Rear Pretensioner Driver Side Squib Circuit Resistance,2 Ohm
Rear Pretensioner Driver Side Squib Circuit Resistance,2 Ohm
Driver Seat Belt Status,Not Buckled20 april 2015 om 10:48 #18281811dit is ook wel interssant : System Voltage,11.6 V
zou ik eerst eens nar kijken !20 april 2015 om 11:00 #18281812@theunm wrote:
dit is ook wel interssant : System Voltage,11.6 V
zou ik eerst eens nar kijken !Auto stond op contact, liep niet. Accu wat ouder?
Kan me niet voorstellen dat het daar in zit?20 april 2015 om 11:08 #18281813ken de specs van afschakel spanning niet.
vind 11.6 wel aan de lage kant kan best een combinatie van slechte accu en overgangsweerstand zijn.een redelijk fitte accu zou minimaal 12,6 v moeten geven en met draaien motor bij non canbus 13,8 en met canbus nog hoger richting 14 v
20 april 2015 om 11:09 #18281814AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zou idd de accu eens laten meten of die nog sterk genoeg is.
Moet minstens 12 volt halen op contact.Kan best zijn als de spanning te laag is dat er fouten ontstaan.
Wis de fouten eens en lees de auto weer uit met draaiende motor20 april 2015 om 20:59 #18281815Ik vind het wat ver gezocht, maar ga het wel proberen :thumbup
20 april 2015 om 21:02 #18281816Is Niet het probleem. Ik lees dagelijks auto’s uit. Waarbij er op de uitlees stekker bij alleen contact minder dan 12 staat. Denk dat het zelf 99 van de 100 gevallen zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.