Vectra C aanschaf C1 of C2 en waar op te letten ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C aanschaf C1 of C2 en waar op te letten ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18408928
    Bakker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2011

      Goedemorgen medeleden,

      Ben een tijdje uit de running geweest op het opel gebied want ben vreemd geweest met een ander merk auto heb nog wel even paar maanden een astra G gereden maar dat was helaas een probleem auto daarna weer vreemd gegaan. maar niets beviel mij dus beter dan mijn B2 vectra die ik heb gehad. Dat was een 1.8 16v sport editie en ook de B1 uitvoering die ik heb gehad beviel mij goed rijde zo lekker en weinig problemen mee gehad buiten de normale onderhoud om. Maar nu wil ik mij dus weer richten op opel en dan weer een vectra en dacht nu aan een vectra c benzine uitvoering. Maar waar moet ik op letten. Hij moet sowieso met het verkeer mee kunnen dus denk minimaal weer een 1.8 motor. Maar hoorde dat de vectra c  vergeleken met de vectra B best probleem auto’s zijn qua storingen en onderhoud dus ik zoek hier en daar informatie bij elkaar om de juiste keuze straks te kunnen maken dus als jullie mij hier tips of suggesties kunnen geven waardeer ik dat enorm en kan ik dat mee nemen in mijn keuze.

      Met vriendelijke groet,

       

      Bakker

      #18409060
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De Vectra C met de 2.2 en 2.8 motoren hebben wel wat problemen. Beide hebben vaak distributie ketting die oprekt en vervangen dient te worden.

        De 2.8 heeft bobines die vaak stuk gaan. De 2.2 heeft ook een hoge druk pomp welke stuk gaat met regelmaat en is niet geschikt voor e10! benzine.

        Ook wil de imnlaat van de z22yh wel eens stuk gaan en storingen veroorzaken

        De 1.8 in de c1 is gelijk aan de motor die ook in de vectra b lag die je hebt gehad.

        De C2 heeft vaak de Z18XER welke iets meer onderhoud nodig heeft dan de z18xe.

        De z18xer heeft vaste stoters ipv hydraulische en moeten als die gaat rammelen vervangen worden om de kleppen te kunnen stellen.

        Conclusie de meest betrouwbare is de Z18XE met 5 bak opgevolgd door de Z18XER met 5 bak.

        De Z32SE in de C1 is ook een hele betrouwbare motor.

        De 6 bakken zijn ook niet geweldig en gaan regelmatig stuk.

        #18409099
        Bakker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 July 2011

          Dankje voor het bericht Haasje17

          Hier kan ik wel wat mee denk ik.

          Dan lijkt mij dat ik mij dan op een C1 met 1.8 motor ga focussen maar die zijn schaars volgens mij want zie heel veel met een 2.2 te koop op mp en als je een 1.8 ziet dan is het helaas geen mooie meer.

          Is de 1.8 wel voldoende voor een C1 ? Want ik weet nog dat de 1.6 bij de vectra b net te licht was voor die auto.

          #18409126
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [quote quote=18409060]De 2.2 heeft ook een hoge druk pomp welke stuk gaat met regelmaat en is niet geschikt voor e10! benzine. Ook wil de imnlaat van de z22yh wel eens stuk gaan en storingen veroorzaken.[/quote]

            Alleen de 2.2 Direct Z22YH 155 pk heeft een hoge druk pomp is niet geschikt voor E10.

            De gewone 2.2 Z22SE 147 pk heeft geen hoge druk pomp en kan wel op E10.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.