vectra c 2006/ ruitenwisser gaat niet terug in startpositie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c 2006/ ruitenwisser gaat niet terug in startpositie

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    TijnGsi16v

Hoi allemaal,

Ik heb dus een probleem met mijn ruitenwissers, ze staan een paar centimeter boven de normale start-positie, en het is niet dat je ze even los zet en in de juiste positie terug kunt zetten (dan zouden ze onder mijn ruit komen tijdens wissen). Ze gaan dus bij het terug naar beneden komen tot waar ze moeten en dan komen ze een paar cm terug omhoog. Misschien dat deze topic al eens is gepost maar had geen zin om 104 pagina’s af te gaan…

Alvast bedankt !! Groeten!

Nick-GSI
      Deelnemer

ruitenwisser motor eens vervangen? deze is dan niet 100% goed gemonteerd op het stangen stelsel

jraaf
        Deelnemer

Probeer ze eens te calibreren;
          Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.

Daarna wissers weer aan zetten en 3 maal laten gaan en dan weer uit.
          Groet jraaf

TijnGsi16v

Hoi,

Ga dat zo is proberen, dat calibreren, laat je later weten of het is gelukt.

Thenks!

TijnGsi16v

Heb het juist is geprobeerd, maar ik denk (weet t eigenlijk wel zeker) dat ik iets verkeerd doe.
              Dus ik heb het volgende gedaan: contact aan, ruitenwisser aan, als ie boven is contact uit(en dan gaat ie meteen al terug naar beneden), hendel paar seconden naar beneden(begint gewoon te wissen)…

Sorry, dit kan niet moeilijk zijn (ben wel nog maar net wakker :sleeping ) maar het lukt me niet, moet ik de sleutel in het contact laten(zo ja stand 1,2)?
              en hoe bedoel je in verticale stand zetten? omdat ze dus mee weer naar beneden komen…

Alvast bedankt! Die nieuwe snufjes toch allemaal….

yzf1kr

Contact aan, Contact uit, ruitenwisser hendel naar beneden.

Anvr

Ik heb hetzelfde probleem, als ik de ruitenwissers bovenin zet en vervolgens drie keer wis dan stoppen ze daarna weer gewoon midden op de ruit.( niet constant op dezelfde plek scheelt een paar millimeters)

Wat kan er dan aan de hand zijn?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.