Vectra C 2004: brandstofpomp of sensor probleem?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2004: brandstofpomp of sensor probleem?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18524224
    bobenjanneke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2015

      Beste allemaal,

       

      Ik ben 12 jaar lang trotse bezitter geweest van een Opel Vectra B station  ( 53-gn-vl ) uit 2001.

      Gekocht rond 2012 met 135 op de teller, in maart afscheid genomen met 175 op de teller.

      Wederom een Vectra gekocht , ditmaal een Vectra C station ( 89-nx-zx ) uit 2004 met 174 op de teller.

      Eerste 3 weken geen problemen met de auto.

      Echter nu het volgende:

      ( Met een kwart, half en volle tank, met koude & warme motor):

      Zodra ik op de snelweg van de 110km/h wat gas wil geven en door wil trekken gebeurd er regelmatig het volgende( als het gaspedaal tot de bodem ingedrukt wordt:)

      – auto begint te stotteren

      – lijkt alsof hij van 4 op 3 cilinders gaat lopen

      -zodra de steeksleutel in t display tevoorschijn komt, valt ie terug naar de 80km/h. Zet ik de motor af en start hem gelijk weer, is de steeksleutel weg, en kan weer redelijk gas geven.

      Als ik t gaspedaal “een halve centimeter” intrap, kan ik redelijk de snelheid opbouwen naar max 160km/h.

      Maar dan beginnen dezelfde problemen als hierboven.

       

      Iemand raad of advies?

      ( Ja in ben me bewust dat ik op deze manier weinig boetes zal rijden op de snelweg )

       

       

      #18524519
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Hogedruk pomp stuk. En met beetje pech ook injectoren verstopt en druksensor als je er lang mee doorrijd.

         

        Tank geen e10 want dan is de pomp bij vervangen ook zo weer stuk.

        #18546340
        Bob Liebregts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 September 2023

          Eeeen heeele late reactie, maar bedankt voor je antwoord destijds.

           

          Het was destijds de hogedruk pomp die stuk was. En de injectoren waren ook verstopt zoals je vermoedde.

           

          Dus bedankt voor je hulp destijds!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.