Vectra C 2.8T V6 Stottert Help

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.8T V6 Stottert Help

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360752
    Iwan007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 June 2016

      Beste Mensen mogelijk kunnen jullie mij helpen.

      Ik ben trotse eigenaar van een Vectra C 2.8T V6 automaat. getuned naar +/- 280PK (tuning al bijna 2jaar geleden uitgevoerd bij een zeer ervaren tuningsbedrijf en rijdt prima, nooit mee op circuit geweest of bizarre dingen gedaan)  de teller staat op 127…KM

      Echter zijn er nu wat problemen: tijdens het rijden is de auto af en toe aan het stotteren en zodra je even half gas geeft wordt het stotteren zo erg dat de motor zegt: doe het zelf maar en valt dan soms helemaal uit. (geen enkel storingslampje lampje dat brand ) In hoge toeren is het trillen minder merkbaar.

      Waar begon het mee.:  misfires in de cilinder(s) dus ik dacht; nieuwe bogies x6 en Bobine’s x6 vervangen. Probleem bleef. (geen misfire meer maar wel stotteren)

      benzine additieven toegevoegd: voor schoonmaak verstuivers enz. Dit leek even te helpen maar al heel snel weer stotteren. Dus nog even de benzine filter vervangen. Ook dit loste niets op. Lambda sonde  dan maar eens vervangen: nee ook dit lost niets op. Transmissieolie laten vervangen (spoelen automaat) ik dacht dat kan zo i zo geen kwaad.

      Ik weet het nu niet meer wat handig is om te doen hebben jullie suggesties ? EGR klep misschien? :help:

      #18360877
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Iwan 007,   Laat hem eens uitlezen misschien komt er wat te voorschijn, niet geschoten is altijd mis.

        #18361098
        Iwan007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 June 2016

          Hoi

          Bedankt voor de reactie. Ik heb de Vectra toch naar de Opel garage gebracht om te onderzoeken en uit te lezen.

          Ik laat weten wat er uit komt.

          Bedankt :good:

          #18361757
          spaeke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 August 2014

            <p style=”text-align: left;”>Goedemorgen Iwan, je probleem zal wel al opgelost zijn. De storing die je aangeeft kunnen heel goed je bobinepennen zijn.</p>
             

             

             

            Met vriendelijke groet Bas Hagoort

             

            #18362697
            Iwan007
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 June 2016

              De computer is stuk gegaan. Dus nieuwe Chip er in…. dure reparatie geworden.  :cry:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.