Vectra c 2.2 stottert bij stationair

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 2.2 stottert bij stationair

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    nick-almelo

Hallo, ik heb met mijn vectra bij stationair draaien een schommelend toerental.
      We hebben al gekeken of hij valse lucht ergens kreeg, want daar leek het op.
      Als je er gewoon in rijd dan merk je niks, maar zodra hij stationair draait is het mis.
      Het is een automaat en als je dus in de D voor uit rolt, schommel je bijna door de auto.
      Ik heb het forum een beetje af gelezen maar heb zo nog niks kunnen vinden die op deze storing lijkt.
      Ik hoop dat iemand tips of de oplossing voor me heeft.
      Ik weet natuurlijk dat het van alles kan zijn, maar misschien leest iemand dit die dit ook heeft gehad.

Alvast bedankt! :D
      Mvg Nick

wim-v6
      Deelnemer

Bougies bobine Gasklep Egr etc etc..

Willem

nick-almelo

We hebben het inmiddels verholpen.
          We hebben dus de kop er afgehaald en toen zagen we een afgeknapte bout naast de distributie ketting liggen.
          Dat leek me dus al niet goed, de rest ook los gehaald en er bleek dus een kettingspanner kapot te zijn geknapt.
          Doordat de kettingspanning dus niet goed was was de timing ook niet goed, vandaag t schommelen.
          Oplossing was dus een gehele set vervangen van ketting tandwielen en spanners…
          Schijnbaar is de bout ooit te strak aangedraaid ofzo…

tommyboy82
          Deelnemer

En hoeveel heeft dit gekost als ik mag vragen. Ik heb binnen 2 weken een afspraak bij de garage voor mijn auto is deftig na te kijken en ook ik had last van een schommelend toerental in z’n stationair en heb ook een vectra c, maar wel een 1.9tdci ….

nick-almelo

Ik heb 1100 betaald met ook olie en filters etc…
              Wel bij de beun

ashok1978
              Deelnemer

hmm..
                ik heb ook last van een schommelend toerental op me vec-c.
                tis een 2.2 benzine uit 2005.
                zou ik ook het zelfde kunnen hebben of is dit anders dan bij een automaat?
                zo te horen weer een duur grappie, misschien verstandig om gelijk andere onderdelen na te kijken als je toch alles open hebt?
                alle tips welkom…

gose91
                Deelnemer

Bij een Z18XE was het bij precies dezelfde klacht de bobinebrug. Geen idee hoe een 2.2 is opgebouwd maar misschien heb je er wat aan.
                  Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat ook jij een probleem met je timing hebt. Daar heeft het versnellingsbak niet veel mee te maken

ashok1978
                  Deelnemer

dank je voor je antwoord.
                    zal eens naar de garage gaan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.