Vectra C 2.2 ja of nee

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 ja of nee

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18505545
    Robert1985
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 April 2021

      Hallo mensen,

       

      Wij zijn voor een gezinsauto op zoek naar een Vectra C stationwagon, het liefst een C2 met veel opties.

      Nu weet ik dat de 1.8 goede motoren zijn maar we komen regelmatig hele leuke uitvoeringen tegen met een 2.2 motor.

      En nu ben ik aan het zoeken gegaan en lees ik heel veel problemen met de ketting. Maar ook modificatie van opel ect.

      Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan ons vertellen hoe we een 2.2 kunnen kopen zonder ketting probleem. Waar moet je op letten en welke 2.2 zijn veilig en welke juist niet?

      En maken de jaren nog uit voor de 2.2?

      Iemand die ons een goed direct advies kan geven of een paar linkjes heeft waar we mee zijn geholpen?

      #18505799
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ketting kan je niet altijd wat van zeggen. Je kan controleren of er een kettingspanner met bult op zit, en goed luisteren met koude motor hoe die klinkt(mag niet ratelen)

        Spanner en olie spray nozzle zijn gemodificeerd maar ze willen nog steeds stuk gaan, valt of staat voornamelijk met onderhoud!

        Wervelkleppen stang aan het inlaatspruitstuk willen wel rammelen( kan die goed oud mee worden)

        En hogedrukpomp problemen komen regelmatig voor, met deze motoren moet je alleen euro 98 tanken.

        Heb er zelf 2 gehad erg fijne auto’s wel bij beide de kettingen en de hogedrukpomp moeten doen. Verders bere sterke motoren.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.