Vectra C 1.8 aankoop; waar let ik het best op?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 1.8 aankoop; waar let ik het best op?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18464604
    Navigator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2022

      Beste mensen,

      Mijn naam is Wim en ik ben nieuw hier. Zojuist lid geworden omdat ik heel erg van plan ben een Vectra te gaan kopen, mijn oude liefde (nouja, niet dezelfde ;)  )

      Nu heb ik zelf best verstand van auto’s en technisch ook zeker wel, maar voor de specifieke zaken, doe je er gewoon verstandig aan om je tot de experts te richten, nietwaar?

      Wat ik wil gaan kopen is een Vectra C 1.8 station uit 2007 met een dikke drie ton op de teller. Dat is wat het budget voor nu toe laat. Later komt er we eens een versere en ik ben ook helemaal niet zielig, maar dit is het voor nu en dan kan ik er ook nog wat geld in pompen om hem “top” te maken. Als motor en bak goed zijn…….kan ik aardig wat versleutelen en ik doe toch alles zelf dus de kosten vallen mee.

      Maar ik dwaal af, sorry!
      Wat zijn de aandachtspunten van deze auto’s, was mijn vraag?
      Dan kan ik mooi gericht gaan kijken.

      Alvast bedankt!

      #18464805
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Dan heb je het over de Z18XER motor.

        Kijken of de kleppen ooit gesteld zijn. Anders klinkt die alsof er knikkers in zitten. (Klepstoters moeten dan vervangen worden door andere lengte stoters).

        Achterasrubbers verslijten regelmatig, bonkig geluid achter. Veerschotels voor controleren op roest, als ook de toplagers.

        Brandstofpomp in de tank gaat wel eens stuk. CIM module geeft storing, cruise control werkt dan niet. Soms komt er achter bij de kofferbak vocht / regen naar binnen en krijg de REC module hierdoor vreemde storingen.

        #18464815
        Navigator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2022

          Bedankt Haasje17.

          Toevallig ben ik gisteren wezen kijken en heb hem sowieso laten staan; wat een sloper was dat zeg!
          Toch apart hoe je jezelf kan vergissen in de foto’s waar hij er best knap uitzag……..rondje eromheen lopen en k was al klaar.

          Nu de volgende maar kijken, ook weer een Opel; Astra Sports Tourer 1.4 Turbo uit 2011 met 3 ton op de teller…….en LPG.
          Tja, ik zoek het wel op he?  ;)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.