Vectra B uit 2000 met X18XE1 benzine/LPG

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Vectra B uit 2000 met X18XE1 benzine/LPG

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276920
    turko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2016

      Beste Opel leden,

      Help, ik ben in het bezit van een Vectra B 1.8 16V met een X18XE1 motor.
      Auto liep op benzine altijd netjes, op lpg minder, gas verdeler schoon laten maken en egr afgedopt liep deze op gas ook een stuk beter, gasklep huis schoongemaakt.
      Had af en toe wel een gevoel dat ie de ene keer meer vermogen/kracht had als de andere keer, met name met optrekken, maar kon er mee door.
      Nu heb ik een week geleden mijn druklager vervangen, en toeval is de auto een dag later slecht gaan starten, koppeling heeft niks met starten te maken maar toch.
      De auto is slecht gaan starten en uitslaan als je geen gas geeft, geef je +/- 15 sec gas gaat blijft ie lopen, wel wat laag in de toeren 650/700 maar als de motor warm wordt komt dit ook goed en bij een start met warme motor slaat deze ook niet af, als de motor warm is op de temp.meter +80graden begint de auto te stotteren en in te houden zowel op benzine als LPG, als ik op LPG rij dan schakelt ie tijdens stotteren over op benzine heb ook het gevoel dat als je gas geeft deze niet pakt en dan ineens wel, dit gaat over en dan kan je weer normaal rijden, soms komt het gelijk terug en soms kan je even of langer doorrijden.

      Iemand enig idee, ik dacht ivm de koppeling van boven gekeken op lossen stekker of vacuumslangetje maar kan niks zien. Accu is ook los geweest.

      Mvg,

      Turko

      #18320611
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Zowel op benzine als op LPG uitlezen.

        Misschien is er een temperatuur sensor stuk :hmmz

        #18320612
        turko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 June 2016

          Dank voor je reactie.

          Hij wordt vanmiddag uitgelezen, de tempzenders zowel voor de computer als voor de meter had ik de stekkers eraf gehaald kijken of er verschil was, dit was niet het geval, zal ik vanmiddag deze halen. Ik krijg zaterdag een leenbobine om uit te proberen, dacht misschien heeft dit te maken met het stotteren met warme motor.
          Vanmorgen ook op de temp. meter gelet maar deze kwam niet hoger dan 80 graden en dan had ik al 30 km erop zitten, normaal varieerde dit meestal tussen de 80 en 100.

          Wordt vervolgd.

          #18320613
          turko
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 June 2016

            Auto uitgelezen, P0650, p0443, p0201, p0505, p0100, p0120, p1515, p0110, p0115, p0135
            Na wissen bleef over p0650 motor controle lampje (waarschijnlijk verwijderd) p0443 actiefkool filter magneetklep en p0120 gasklep sensor.
            Volgens garage denk ie dat het aan de ECU ligt.

            Iemand die mij hiermee kan helpen en zoja wat zijn de kosten.

            Alvast bedankt.

            #18320614
            turko
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 June 2016

              Afspraak met ZakhooiTM, waarschijnlijk ECU overleden.

              #18320615
              turko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 June 2016

                ECU vervangen door ZakhooiTM.
                Probleem lijkt verleden tijd.

                Topic sluiten

                #18345332
                teamwaldseinjonge
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2012

                  Wel de aarde van de bak naar de carrosserie gecontroleerd

                  #18345338
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Na 1 jaar?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.