Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec c 1.8 ja of nee.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2011 om 18:43 #17236778
Zijn van plan om een vec c sedan 1.8 aan te schaffen.Wat zijn met dit type de ervaringen? En nee de Gts V6 blijft.
Gr. Gts32v6
22 juni 2011 om 19:00 #17869536Ik heb zelf ook een 1.8.
Je kunt zeer zeker goed meekomen maar het is geen snelheidsmonster.
Ik heb het idee dat voor het mooie de 1.8 te licht is voor de auto :hmmz22 juni 2011 om 21:08 #17869537de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.
De Z18XE is vrij probleemloos, de Z18XER kent wel wat kleine puntjes.
Willem
22 juni 2011 om 22:31 #17869538valt best mee te rijden, ook met aanhanger/caravan. maar geen snelheidsduivel…..
z18xe op lpg nooit problemen mee gehad, behalve olie verbruik na 3ton.
nu z18xer ook lpg, nog geen problemen mee gehad. cilinder koppen schijnen drama te zijn op LPG. hebben mechanische klepstoters met stelplaatjes…..
de pk’s die de Z18xer meer zou hebben merk je niet noemenswaardig. al rijdt de motor wel ‘gemakkelijker’.
ook de hydraulisch verstelbare nokkenas poulies willen wel eens de geest geven.
maar vooralsnog doet hij het hier al 17.000km zonder problemen, totaal nu iets van 140.000 gedraaid.
23 juni 2011 om 09:04 #17869539De Z18XE is redelijk te doen, verwacht geen wonder prestaties, onderin is het een lui blok en duurt het wat langer om vooruit te komen.
Maar het is zeker niet verkeerd, je kan bij een rustige rijstijl zuinig rijden en je hebt toch comfort.Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
En al helemaal met een auto die 1300+ kg weegt.23 juni 2011 om 12:32 #17869540@D3nnis_ wrote:
Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D
23 juni 2011 om 12:36 #17869541@Edvries wrote:
@D3nnis_ wrote:
Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D
Hahaha correct, het moest dan ook zijn:
Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.
Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.23 juni 2011 om 12:46 #17869542@D3nnis_ wrote:
@Edvries wrote:
@D3nnis_ wrote:
Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D
Hahaha correct, het moest dan ook zijn:
Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.
Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.;)
23 juni 2011 om 16:48 #17869543@wim-v6 wrote:
de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.
De Z18XE is vrij probleemloos, de Z18XER kent wel wat kleine puntjes.
Willem
wat is er met de Z1.8XER dan? nog nooit iets aan gezien of mee gehad (tenzij LPG)
de Z1.8XE gaat prima in de Vectra maar verwacht er niet teveel van.
Z1.8XER heb ik nu ook valt me niks tegen als je m goed los rijdt heb je er best een snelle motor aan
de mijne lijkt wel steeds sneller te worden :D23 juni 2011 om 16:53 #17869544Nokkenasverstelling wil zowiezo wel eens problemen geven, en de waterpomp wil wel lekken gaan..
Willem
23 juni 2011 om 16:56 #17869545meestal geven de nokkenassen problemen als ze een keer los geweest zijn.
afstelling is heel belangrijk bij deze motorenen waterpomp gaat bij alle andere Opel blokken net zo hard lekken
heb nu een zafira 1.8xe staan met lekke pomp en het aardige van de XER is weer dat de pomp
buiten de distributie zit23 juni 2011 om 17:03 #17869546jup, alleen is het bij een andere motor altijd te wijten aan niet wetendheid of verkeerde bezuiniging, en is het bij de Z18XER gewoon slijtage
Bij de oudere motoren is het bekend dat deze mee vervangen moet worden met de distributie, bij de Z18XER is deze niet meer door de distributie aangedsreven maat door de multiriem.
Willem
23 juni 2011 om 17:29 #17869547Mannen,bedankt voor de info.Hier kan ik wat mee :thumb
Gr. Gts32v6
1 juli 2011 om 12:56 #17869548@Gts32v6 wrote:
Zijn van plan om een vec c sedan 1.8 aan te schaffen.Wat zijn met dit type de ervaringen? En nee de Gts V6 blijft.
Gr. Gts32v6
Is een stuk zuiniger dan de V6 maar ik vind hem te licht voor zo auto.
Kan beter een 2.2DGI (Z2.2YH, 155Pk/220Nm) nemen is iets minder zuinig dan de 1.8 maar rijdt daartegen wel een stuk beter dan een 1.8. Ik heb namelijk voor mijn V6 een 2.2 DGI gehad en dat reed best goed.Groet,
Koos1 juli 2011 om 17:27 #17869549Prestaties vind ik niet zo belangrijk ( de 3.2 gaat toch niet weg king: ) de vec 1.8 word ingezet als leenauto/vervangend vervoer.
Gr. Gts32v6.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.