Vaste trekhaak en parkeersensoren

Forumindex Forums Modellen Insignia Vaste trekhaak en parkeersensoren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343179
    keesvandermaarel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2011

      Ik wil een trekhaak onder mijn Insignia laten zetten. Een vaste trekhaak is het goedkoopst. De auto heeft parkeersensoren. Wie weet of de parkeersensoren de trekhaak zullen zien?
      Mijn dealer zegt te verwachten dat dit niet het geval zal zijn maar hij geeft geen garantie.

      #18343184
      Joris
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2004

        Hallo,
        Ik heb op mijn insignia zelf de trekhaak geplaatst en aangesloten. Plaatsing van de haak is zeer makkelijk alle gaten in chassis zijn voorgeboord.
        Module voor verlichting werkt zeer goed en wordt herkend door de auto. M.a.w. zodra je er een aanhangwagen aankoppelt weet de auto dat deze erop zit en worden de sensoren uitgeschakeld. module heeft enkel voeding 12V nodig en aan aansluiting op de GMlan ( groen kabeltje ) en stoplicht. Zelfs wanneer er een licht van de aanhanger defect is komt dat op je scherm tussen de tellers.
        Ik heb bewust voor een vaste trekhaak gekozen, al was het maar om parkeerschade door anderen te vermijden. Mij heeft heel die opperatie slechts zo’n 250 à 300 euro gekost door het zelf te installeren.

        #18344756
        keesvandermaarel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2011

          Ik heb de vaste trekhaak laten monteren. De parkeersensoren worden automatisch uitgeschakeld als ik de fietsendrager er opzet. De sensoren blijven goed werken als er niets op de trekhaak zit. Ze zien de trekhaak niet.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.