van welke Opel?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel van welke Opel?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360611
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Kan iemand mij vertellen van welke Opel deze schijven komen?   :scratch:  Ze zitten nu gemonteerd op mijn Ascona B, maar zijn pas later gemonteerd en dus zeker niet origineel. Doorsnede 256 mm, niet geventileerd. Wie o wie is die wijze persoon?:rose:

      Remmen achter 1

      #18360641
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is het wel van Opel, er worden ook veel Volvo schijven gebruikt bij zo’n ombouw.

        #18360645
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          begin ik dus ook aan te twijfelen!

          #18361798
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            al wat wijzer?

            #18361803
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              Ja zeker, en allang vervangen! :good-job: Ha!

              Maar niet zonder slag of stoot. Op het nippertje ontdekte ik dat het de schijven waren van de voorkant van een E21, van BMW dus.

              Ik dus gauw nieuwe besteld, met nog maar een paar dagen te gaan voor de laatste wedstrijd van het seizoen, en die gingen er net zo beroerd op als de vorige eraf gingen!

              Die heb ik er met een grote pulley-trekker af moeten trekken, zo vast zat die om die flens of naaf heen! En daar ging het ook mis bij het er af halen.

              Daar had ik dus geen zin meer in!!! Heb ze de volgende dag mee naar mijn werk genomen, mijn chef een keer aardig aangekeken, en er aan de binnenkant één mm uitgedraaid, wanddikte was toch dik genoeg voor een schijf voor de achterkant, en tjakka! Nu gaan ze er gewoon overheen en er weer af als het moet.:applause01:

              Bleek alleen bij de montage dat ik ook nog een lekkende ontluchtingsnippel had die in een klauw zat waar de draad van “verschwunden” was. Bleken klauwen te zijn van de voorkant van een C-Kadett.

              Gelukkig nog op de kop kunnen tikken dezelfde avond dankzij een ander forumlid, een oude bekende van me, dus ikke helemaal blij!:happy02:

              Auto op tijd af om s vrijdagsavonds gewoon richting circuit te kunnen vertrekken!:toppie:

               

              Bleek wel dat ie nu achter te fel remt, dus heb ik nu een instelbare remdrukverdeler besteld.:good:

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.