Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Van 2.5S naar 2.5E
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 mei 2019om 01:37 door GSE.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2018 om 20:24 #18356725
Ik wil mijn 2.5s motor graag ombouwen naar een E. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle info is welkom.
3 juni 2018 om 10:34 #18356745Hallo Derk
dat kunstje is al veel gedaan.
en steld ook weinig voor.
mogelijk Kun je via de zoekfunctie van dit forum ea vinden.
Spannend is het niet, gewoon aan beginnen.
wel een retour brandstofleiding nodig
andere voorpijp wellicht
verder niets spannends
bij vragen meld je je maar
3 juni 2018 om 10:58 #18356747Ah oke dus inlaat en uitlaat spruitstukken passen gewoon op mijn 25s motor? Heeft iemand toevallig nog zo’n setje liggen? Spruitstukken kabelboom computer enz
3 juni 2018 om 13:15 #18356753Ik verwachte een echte ombouw..
van 2.5S naar E. de S eruit, en een E erin.
maar jij wil een S ombouwen naar E.
dat gaat niet.
Poorten van E motor zitten anders als de S.
menig beunhaas lukt dat wel, maar optimaal en goed is het niet.
beter de s motor eruit en een E motor erin
3 juni 2018 om 13:32 #18356755Of een cilinderkop van een injectie motor pakken.
Ik heb enventueel nog wel een injectieset liggen.
Heb enkel geen 2.5E kop. enkel een 3.0E kop.
Dit gaat wel passen. Maar of het lekker loopt weet ik niet.
Is het trouwens voor een Commodore C?
3 juni 2018 om 13:39 #18356756Oké weer wat wijzer :dank-u:
klopt is voor een commodore c
wat vraag je voor die set
3 juni 2018 om 13:44 #18356757Ook n puik plan kiwyman
als je dan bezig bent, vervang de waterpomp dan ook direct.
Het spul ligt dan namelijk los
10 juni 2018 om 19:57 #18357119Alles komt er nieuw op. Ook de waterpomp. Maar nu zoek ik nog de 2 relais van de motorkabelboom van een senator A1. Wie kan mij daar bij helpen?
11 juni 2018 om 07:55 #18357130Bedoel je de dubbel schakel relais aan de injectieboom?
Dus deze:
11 juni 2018 om 07:58 #18357131Ha dat is hem! Heb je daar een nummer van? En is die nog nieuw te bestellen?
11 juni 2018 om 07:59 #18357132Oké weer wat wijzer
klopt is voor een commodore c
wat vraag je voor die set
Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
11 juni 2018 om 08:00 #18357133Doppelrelais Bosch:
033251412011 juni 2018 om 08:33 #18357134Hoi kywieman ik ben inmiddels voorzien van een set. Gister even een het rondneuzen geweest in Dronten bij 2 broers die heel veel onderdelen hebben liggen voor niet al te veel geld. Maar weet jij toevallig wat voor nummer de motorcomputer van een A1 2.5e heeft?
13 juni 2018 om 22:20 #183572390280001120
Is zelfde als de 2.5
Tussen 3.0 en 2.5 verschilt enkel de lucht hoeveelheids meter bij l-jetronic.
19 mei 2019 om 22:18 #18366344Sorry dat ik zo laat me hier zo laattijdig kom mengen. Ik kan ook volledig mis zijn maar ik meen me te herinneren dat de zuigers van een injectie een iets andere vorm hebben. Dit zou te maken hebben met het feit dat een injectie zijn benzine met lucht later gaat mengen en je door deze andere vorm zuigers nog wat ‘namenging’ krijgt. Zo is mij ooit gezegd dat je van carburator naar injectie andere zuigers moet plaatsen maar van injectie naar carburator wel gaat met dezelfde zuigers. De motor zal wel draaien zonder deze ombouw maar het zal er vanaf hangen of je puristisch ingesteld bent of niet. Ik zou ze vervangen ?
20 mei 2019 om 10:10 #18366350Ga dan gelijk 30E want een 25E is een motor die niet veel presteert maar wel veel dorst heeft en het werk is net hetzelfde net als de versnellingsbakken zijn deze zo om te wisselen want een 3 gang automaat gaat bij een 30E ook niet kapot en een 240 getrag is ook niet zo 1 2 3 kapot..
Je moet wel een injectie tank hebben brandstof pomp + filter plaatsen ik heb zelf van een 28S een 30E gemaakt en kan je vertellen dat alle gaten voor gecenterd zitten dwz de gaten voor de computer vast te zetten zitten der,net als de center voor de kabelboom door het schutbord te voeren bij een Monza/Senator zit der bij de A1 modellen een 3 polige stekker bij de rembekrachtiger waar je de injectie kabelboom mee aansluit,verder moet je de steuntjes hebben voor de luchtfilter bak,stelt niet veel voor,maar ik zou echt voor een 30E gaan en niet eens is aan een 25E denken..
21 mei 2019 om 20:28 #18366401Bedankt voor de antwoorden en het meedenken! Ik heb inmiddels een injectie set op mijn 2.5 S motor gebouwd met een nokkenas van een 3.0 E en de motor loopt als een zonnetje! Met de nokkenas van de standaard 2,5 is hij niet vooruit te branden… maar met die van de 30E trekt ie als een beer :happy02: ! En het verbruik valt reuze mee! Nu nog een 5 bak scoren :applause02:
22 mei 2019 om 12:53 #18366413Achteraf gezien maar das achteraf had je misschien beter een Omega A/Senator B 3l 12V motor kunnen schoren met code C30NE dit is na mijn idee de beste 12V motor deze heeft geharde en grotere kleppen als een normale 30E,goede nokkenassen die niet kapot lopen,een inlaat systeem wat zorgt voor koppel onderin,en motronic wat wat zuiniger is als Jetronic,nadeel deze motoren zijn redelijk zeldzaam aan het worden,maar goed als jij happy bent met een 2500 vind ik het goed,ieder de motor die hij zij wil :)
22 mei 2019 om 15:13 #18366419Bedankt GSE :applause02: misschien een idee voor mijn volgende project. Heb jij niet een met v8 gebouwd? Heb je de auto ook weer laten keuren bij de rdw?
22 mei 2019 om 18:12 #18366421Ben nog steeds met de ombouw bezig dat wil zegge ik moet nog 2 dingen doen en dat is de snelheids meter aan de gang krijgen maar dat onderdeel is nu in de USA ter reparatie en ik moet nog de uitlaten maken en daar ben ik nu mee aan de gang als dat allemaal klaar is moet ie worden uitgelijnd en dan kan ie naar de RDW.
22 mei 2019 om 19:23 #18366425Oké bijna klaar dus! Klasse :applause01:
Ik ben nog opzoek naar een Holden VB sle grille voor in mijn commodore. Weet jij daar toevallig een adresje voor?
22 mei 2019 om 21:43 #18366428Ebay:
https://www.ebay.com.au/itm/VB-Commodore-Grill/233137327198?hash=item3648114c5e:g:Y-oAAOSwNSdcajI-
Ik zeg je der gelijk bij dat je die chrome strip ook nodig hebt die boven de grill komt vast aan de motorkap,anders gaapt het want die aus grill is wat lager..
22 mei 2019 om 22:03 #18366429Ah top! Bedankt voor de info
22 mei 2019 om 23:32 #18366431En mocht je dat water reservoir van een VK commodore willen hebben wat rond de veerpoot zit,dit past alleen op auto,s die de veerpoten rechtop hebben staan zoals wat ik weet een rekord maar op een Monza staan de veerpoten onder een hoek en past het niet fatsoenlijk….Heb dit zelf ondervonden…
24 mei 2019 om 00:14 #18366462Bij mijn weten heeft een Rekord E/Commodore C zonder stuurbekrachtiging de domen recht staan.
Bij Rekord/Commdore/Senator/Monza met stuurbekrachtiging staan de domen idd scheun.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.