Van 2.5S naar 2.5E

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356725
    Derk Enting
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2018

      Ik wil mijn 2.5s motor graag ombouwen naar een E. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle info is welkom.

      #18356745
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        Hallo Derk

         

        dat kunstje is al veel gedaan.

        en steld ook weinig voor.

         

        mogelijk Kun je via de zoekfunctie van dit forum ea vinden.

        Spannend is het niet, gewoon aan beginnen.

        wel een retour brandstofleiding nodig

        andere voorpijp wellicht

        verder niets spannends

         

        bij vragen meld je je maar

        #18356747
        Derk Enting
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2018

          Ah oke dus inlaat en uitlaat spruitstukken passen gewoon op mijn 25s motor? Heeft iemand toevallig nog zo’n setje liggen? Spruitstukken kabelboom computer enz

          #18356753
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            Ik verwachte een echte ombouw..

             

            van 2.5S naar E. de S eruit, en een E erin.

             

            maar jij wil een S ombouwen naar E.

             

            dat gaat niet.

            Poorten van E motor zitten anders als de S.

            menig beunhaas lukt dat wel, maar optimaal en goed is het niet.

             

            beter de s motor eruit en een E motor erin

            #18356755
            kywieman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2009

              Of een cilinderkop van een injectie motor pakken.

               

              Ik heb enventueel nog wel een injectieset liggen.

              Heb enkel geen 2.5E kop. enkel een 3.0E kop.

              Dit gaat wel passen. Maar of het lekker loopt weet ik niet.

               

              Is het trouwens voor een Commodore C?

               

              #18356756
              Derk Enting
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2018

                Oké weer wat wijzer :dank-u:

                klopt is voor een commodore c

                wat vraag je voor die set

                #18356757
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  Ook n puik plan kiwyman

                  als je dan bezig bent, vervang de waterpomp dan ook direct.

                  Het spul ligt dan namelijk los

                  #18357119
                  Derk Enting
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2018

                    Alles komt er nieuw op. Ook de waterpomp. Maar nu zoek ik nog de 2 relais van de motorkabelboom van een senator A1. Wie kan mij daar bij helpen?

                    #18357130
                    kywieman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 February 2009

                      Bedoel je de dubbel schakel relais aan de injectieboom?

                       

                      Dus deze:

                       

                       

                      #18357131
                      Derk Enting
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2018

                        Ha dat is hem! Heb je daar een nummer van? En is die nog nieuw te bestellen?

                        #18357132
                        kywieman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 February 2009

                          Oké weer wat wijzer

                          klopt is voor een commodore c

                          wat vraag je voor die set

                          Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.

                          #18357133
                          kywieman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 February 2009

                            Doppelrelais Bosch:
                            0332514120

                            #18357134
                            Derk Enting
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 April 2018

                              Hoi kywieman ik ben inmiddels voorzien van een set. Gister even een het rondneuzen geweest in Dronten bij 2 broers die heel veel onderdelen hebben liggen voor niet al te veel geld. Maar weet jij toevallig wat voor nummer de motorcomputer van een A1 2.5e heeft?

                              #18357239
                              kywieman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 February 2009

                                0280001120

                                 

                                Is zelfde als de 2.5

                                Tussen 3.0 en 2.5 verschilt enkel de lucht hoeveelheids meter bij l-jetronic.

                                #18366344
                                vanheultje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2012

                                  Sorry dat ik zo laat me hier zo laattijdig kom mengen. Ik kan ook volledig mis zijn maar ik meen me te herinneren dat de zuigers van een injectie een iets andere vorm hebben. Dit zou te maken hebben met het feit dat een injectie zijn benzine met lucht later gaat mengen en je door deze andere vorm zuigers nog wat ‘namenging’ krijgt. Zo is mij ooit gezegd dat je van carburator naar injectie andere zuigers moet plaatsen maar van injectie naar carburator wel gaat met dezelfde zuigers. De motor zal wel draaien zonder deze ombouw maar het zal er vanaf hangen of je puristisch ingesteld bent of niet. Ik zou ze vervangen ?

                                  #18366350
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Ga dan gelijk 30E want een 25E is een motor die niet veel presteert maar wel veel dorst heeft en het werk is net hetzelfde net als de versnellingsbakken zijn deze zo om te wisselen want een 3 gang automaat gaat bij een 30E ook niet kapot en een 240 getrag is ook niet zo 1 2 3 kapot..

                                    Je moet wel een injectie tank hebben brandstof pomp + filter plaatsen ik heb zelf van een 28S een 30E gemaakt en kan je vertellen dat alle gaten voor gecenterd zitten dwz de gaten voor de computer vast te zetten zitten der,net als de center voor de kabelboom door het schutbord te voeren bij een Monza/Senator zit der bij de A1 modellen een 3 polige stekker bij de rembekrachtiger waar je de injectie kabelboom mee aansluit,verder moet je de steuntjes hebben voor de luchtfilter bak,stelt niet veel voor,maar ik zou echt voor een 30E gaan en niet eens is aan een 25E denken..

                                    #18366401
                                    Derk Enting
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 April 2018

                                      Bedankt voor de antwoorden en het meedenken! Ik heb inmiddels een injectie set op mijn 2.5 S motor gebouwd met een nokkenas van een 3.0 E en de motor loopt als een zonnetje! Met de nokkenas van de standaard 2,5 is hij niet vooruit te branden… maar met die van de 30E trekt ie als een beer :happy02: ! En het verbruik valt reuze mee! Nu nog een 5 bak scoren :applause02:

                                      #18366413
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Achteraf gezien maar das achteraf had je misschien beter een Omega A/Senator B 3l 12V motor kunnen schoren met code C30NE dit is na mijn idee de beste 12V motor deze heeft geharde en grotere kleppen als een normale 30E,goede nokkenassen die niet kapot lopen,een inlaat systeem wat zorgt voor koppel onderin,en motronic wat wat zuiniger is als Jetronic,nadeel deze motoren zijn redelijk zeldzaam aan het worden,maar goed als jij happy bent met een 2500 vind ik het goed,ieder de motor die hij zij wil :)

                                        #18366419
                                        Derk Enting
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 April 2018

                                          Bedankt GSE :applause02: misschien een idee voor mijn volgende project. Heb jij niet een met v8 gebouwd? Heb je de auto ook weer laten keuren bij de rdw?

                                          #18366421
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Ben nog steeds met de ombouw bezig dat wil zegge ik moet nog 2 dingen doen en dat is de snelheids meter aan de gang krijgen maar dat onderdeel is nu in de USA ter reparatie en ik moet nog de uitlaten maken en daar ben ik nu mee aan de gang als dat allemaal klaar is moet ie worden uitgelijnd en dan kan ie naar de RDW.

                                            #18366425
                                            Derk Enting
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 April 2018

                                              Oké bijna klaar dus! Klasse :applause01:

                                              Ik ben nog opzoek naar een Holden VB sle grille voor in mijn commodore. Weet jij daar toevallig een adresje voor?

                                              #18366428
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                Ebay:

                                                https://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-VB-COMMODORE-SLE-SL-E-GRILLE-GRILL/173825075929?hash=item2878c82ad9:g:HdYAAOSwvjtcgDu~&frcectupt=true

                                                https://www.ebay.com.au/itm/VB-Commodore-Grill/233137327198?hash=item3648114c5e:g:Y-oAAOSwNSdcajI-

                                                Ik zeg je der gelijk bij dat je die chrome strip ook nodig hebt die boven de grill komt vast aan de motorkap,anders gaapt het want die aus grill is wat lager..

                                                 

                                                #18366429
                                                Derk Enting
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 April 2018

                                                  Ah top! Bedankt voor de info :good:

                                                  #18366431
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    En mocht je dat water reservoir van een VK commodore willen hebben wat rond de veerpoot zit,dit past alleen op auto,s die de veerpoten rechtop hebben staan zoals wat ik weet een rekord maar op een Monza staan de veerpoten onder een hoek en past het niet fatsoenlijk….Heb dit zelf ondervonden…

                                                    #18366462
                                                    kywieman
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 February 2009

                                                      Bij mijn weten heeft een Rekord E/Commodore C zonder stuurbekrachtiging de domen recht staan.

                                                      Bij Rekord/Commdore/Senator/Monza met stuurbekrachtiging staan de domen idd scheun.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.