Vaagje distributieriem

Forumindex Forums Modellen Corsa Vaagje distributieriem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242193
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      Ik heb een vraag over de d-riem,
      Ik ga zaterdag de termostaat vervangen en dacht er in een keer aan dat de riem ook nog moest (in maart heb ik een motor swap gedaan, sinds doen doorgereden :vertag )
      Nu had ik vorig jaar bij me oude blok de driem al vervangen en dacht ik deze wel te kunnen hergebruiken op dit blok. Nu heeft deze al een half jaar losgelegen, en ben ik best nieuweschierig wat jullie zeggen over het hergebruik van een half jaar oude riem. (3000km mee gereden)

      #17927531
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Gaat het alleen om de riem? Deze zou ik sowieso vervangen. Als je in je oude blok ook nieuwe omloop en spanrol(len) hebt geplaatst zou ik die icm en nieuwe riem wel op je “nieuwe” blok gebruiken.

        #17927530
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          een riempje zijn de kosten niet
          maar weet je wel wanneer voor het laatst de waterpomp vervangen is?
          als ze oud zijn kunnen ze gaan lekken als je hem opnieuw opspant

          ik zou gelijk waterpomp thermostaat distririem spanrollen en multiriem vervangen
          heb ik bij mn vriendin dr corsa ook gedaan toen we hem net hadden
          en nu de 4bak gewisseld voor de 5bak, doet het goed :D

          #17927529
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            Nieuwe blok heeft helemaal geen histotie, rij er al vanaf de motorswap mee door :vertag
            (uiteraard wel met frisse 5w40 olie en filter) Op me oude blok had ik alles vervangen (waterpomp, spanner, thermostaat, v-riem) de waterpomp vertrouw ik niet meer (loopt stroef en piept) dus deze heb ik al nieuw. Het gaat dus puur om de riem.

            @Thashmetal: goed om te horen dat de bak er onder zit en zoals gezegd prima zijn ding doet, geniet ervan :D zal vast fijner rijden dan een 4-bak ;)

            #17927528
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              Bij mij pakt ie alle 5 de gangen lekker, alleen mn vriendin heeft er nog af en toe moeite mee
              Ze is aan 4bakken gewend en schakeld te geforceerd :???:

              En verbazend genoeg trekt hij lekker door in zijn 5, niet verwacht van een 1.2s
              Hij heeft zowiesow wel iets aan vermogen gewonnen merk ik
              Jammergenoeg maakt het wiellager en naaf aan de rechterkant zo’n klereherrie dat de motor onhoorbaar is :jerry

              Nogmaals bedankt man ;)

              #17927527
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                Haha, ff wennen :) complete naaf misschien van de sloop halen? Kun je evt op je gemak daar een nieuwe lager in persen, en dan omwisselen met de gene die er nog onder hangt. (als de as wil los laten) Hoeft de corsa niet stil te staan ;)
                Graag gedaan hoor, hij lag bij mij anders toch niks te doen :D

                #17927526
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  Precies mijn gedachte, heb al 2 complete naven geregeld alleen nog ff ophalen ;)

                  #17927525
                  corsa14slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2011

                    goed bezig :jerry

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.