Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › V-power
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2006 om 21:46 #17206156
Heb net een halve tank gereden met V-power in mn X20XEV en ik maak veel meer km’s, hij trekt onderin feller, alleen de top is wat minder geworden(lijkt het).
Heeft iemand hier ervaring mee?16 september 2006 om 05:35 #17327307ik tank in de kadett exellium van Total, dat lijkt op de V-power van shell. Hij is wel iets duurder, maar hij loopt er gewoon lekkerder op.
Vind het zeker niet raar, helaas kost hij ook iets meer, weet niet goed of je dat er nu ook uithaald.
16 september 2006 om 13:56 #17327308Ik vind van wel zeker na een paar keer tanken.
Ik wil niks anders meer als alleen V-power. Auto trekt beter, rookt minder en is zuiniger en het houft je blokkie lekker schoon:P16 september 2006 om 17:23 #17327309is het zuiniger rijden beter inverhouding van de prijs?
of word de zuinigheid opgeheven door de prijs?17 september 2006 om 15:12 #17327310dit is denk puur persoonlijk.
ik tank ook niet anders meer als v power.
soms staat de mijne 2 week stil voorheen met 95 had ie moeite met aanslaan, zins ik v power tank is dat probleem over.
hij is ook iets zuiniger geworden
dit weegt dan wel niet op tegen de hogere liter prijs, maar ik heb ervoor over.
zeker nu hij dus na een langere tijd stilstaan direct aanslaat.m’n pa heeft het ook een paar keer getankt en merkt geen verschil
19 september 2006 om 10:49 #17327311ik kan het ook zeker aanraden!
mijn auto liep erg beroerd, veel schokken, onder het rijden afslaan en erg veel benzine verbruiken.
Toen maar eens V-power geprobeerd en hoppa, weg waren de problemen! Hij schokt (zo goed als) niet meer. Slaat niet meer af en ik rij zeker 50 km verder met een tank. (heb er ook meteen een busje injectiereiniger in gegooid, wat ook niet verkeerd is op zijn tijd)Mijn vraag was nou wel. Als ik nu ergens anders (dan bij Shell) wil tanken. Kan dat kwaad? Of zou mijn auto dan weer beroerd gaan lopen?
19 september 2006 om 11:56 #173273121 tank tussendoor zal geen kwaad kunnen hoor zeker niet als je dan ook super+ 98 tankt, zoals excellium of ultimate.
19 september 2006 om 20:45 #17327313ik tank bij bp ultimate diesel of bij shell de v-power diesel…… Niks meer van het andere….. Autootje verdient ook wel wat :) Rijdt er ook beter op!
20 september 2006 om 10:55 #17327314Mijn Vectra heeft sinds ik hem heb misschien 30 liter euro 95 gezien. En nog een beetje Pura, de voorganger van de V-Power.
Dat is volgens mij alweer bijna 50.000 km op V-Power.
Met veel flink doortrappen kom ik nog op 1:13, maar met gewoon doorrijden (en soms lekker optrekken) kan ik nog steeds ruim 1:14 halen. Ik heb er deze zomer zelf 2 volle tanks een eindje boven gezeten (1:15.5). Ik heb geen referentie omdat ik er alleen maar mee rijd, maar ik vind het zuinig. Als het goed is, is mijn auto intern brandschoon ;). Al is het terrein er wel gunstig voor. Veel 80 tot 100 km wegen, en bebouwde kom van dorpen.
Maar goed. Ik ken ook mensen die zeggen dat het benzine is met aceton (schrijf je dat zo?) erin. Ach, zolang het maar werkt en ik het idee krijg dat het goed is voor mij auto blijf ik het er wel in gooien.
20 september 2006 om 11:04 #17327315Ik tank bp ultimate 98, en vind het veel lekkerder rijden dan 95.. Zuiniger, en net iets meer pit..
20 september 2006 om 19:37 #17327316Zou het zin hebben met een 1.2 :wtf
20 september 2006 om 19:53 #17327317Ik tank het nu ook al een hele tijd. Ik heb toen eens een paar duizend km V-Power gebruikt en toen weer eens een keer euro 95 gebruikt en toen merkte ik pas het verschil. Dat het op V-Power net iets soepeler en sneller op het gas reageert dus sindsdien alleen V-Power en ook regelmatig BP Ultimate. Verschil in verbruik zou ik eerlijk gezegd niet weten. Het verschil tussen V-Power en BP Ultimate is ook minimaal trouwens.
21 september 2006 om 06:23 #17327318Volgens mij is V-power en BP Ultimate ook zelfde pot nat :P
Maar punt is, ik hoor heel veel mensen dat het amper wat uitmaakt. En hoor er genoeg dat het beter werkt….
Maar denk dat ik meer het type ben van, o, die andere is goedkoper en werkt toch ook?:P
21 september 2006 om 17:10 #17327319Origineel gepost door ruubje.nl
Volgens mij is V-power en BP Ultimate ook zelfde pot nat :PMaar punt is, ik hoor heel veel mensen dat het amper wat uitmaakt. En hoor er genoeg dat het beter werkt….
Maar denk dat ik meer het type ben van, o, die andere is goedkoper en werkt toch ook?:P
Er zit toch wel degelijk verschil in BP Ultimate en V Power.
V Power heeft volgens mij octaan 97 en Ultimate 98. :P22 september 2006 om 19:31 #17327320bij de c20xe blokken is het voorgeschreven 98 te tanken
en het ruseltaat is er
met de g-tech ben ik 0.1 sec sneller niet veel maar reageert veel sneller23 september 2006 om 08:26 #17327321Origineel gepost door ruubje.nl
Zou het zin hebben met een 1.2 :wtfAbsoluut alles wordt lekker schoon en loopt vooral zuiniger. Maar geef de benzine even de kans. Dus niet denken na 1x tanken dat het niet helpt. Tank het meerdere malen zodat alles lekker schoon wordt en kijk naar het wonder wat gebeurd…:o
6 oktober 2006 om 22:15 #17327322Misschien dat ik het eens een tijdje ga proberen, maar met een V6 is het verbruik ook niet alles!
Al valt 9,7:100km voor een automaat nog best mee, gewoon maar eens gaan tellen dan.
Normaal tank ik zelfs 91 oct. in duitsland als ik er langs kom. D
it scheelt in euro’s echt wel.6 oktober 2006 om 22:34 #17327323iedereen hoor ik hier doen goede ervairngen..
maar niet elke auto heeft een octaan sensor en niet elke auto “merkt”het verschil tussen bijvoorbeel 91 oktaan als v power. of bp ultimate
10 oktober 2006 om 08:39 #17327324Nou, ik heb het vorige week zondag maar eens getankt…
Dus ik wacht met spanning af, op het eerste gezicht lijkt het wel of de auto feller is geworden
10 oktober 2006 om 11:10 #17327325ik tank meestal in duitsland, daar heeft de v-power een octaan van 100!!
daar merk je egt wel verschil mee kan ik je zeggen
10 oktober 2006 om 11:46 #17327326Alleen ik ga d’r niet voor naar duitsland rijden :jerry
10 oktober 2006 om 16:35 #17327327Met de vectra v6 heb ik het nog niet gedaan,maar met mijn B1 1.9s wel.
Ik had ook al de indruk dat iets beter reageerde op het gas, maar tank hem alleen als ik in duitsland ben. Ik tank daar de ultimate ,waar ik hier de 98 voor krijg bij de Tango, en deze ligt 800m van mijn huis.(momenteel 98 voor 1,295 euro)en duitsland 2km rijden. Loont zich dus niet echt voor mij om xtra te rijden! :hmmz20 oktober 2006 om 17:38 #17327328Nou, na de eerste tank heb ik direct een recoord gereden :fy1
1 op 14 ! met 95 rijd ik 1 op 17…
dus uuhhh….:hmmz:hmmz
heb het wederom getankt, eens kijken
20 oktober 2006 om 17:50 #17327329Origineel gepost door ruubje.nl
op het eerste gezicht lijkt het wel of de auto feller is gewordenDat heb je wel vaker met een zwaarder geworden rechtervoet:P
is gelijk het GESTEGEN verbruik te verklaren.:jerry
ik hoop voor je dat het met de volgende tank beter gaat.
20 oktober 2006 om 19:51 #17327330Das ook het probleem met V-power bij leaserijders. Die benzine is gemaakt om zuiniger te rijden met betere prestaties. Iedereen denkt dat ie dan moet gaan trappen omdat de benzine geassocieerd wordt met Ferrari en formule 1 enz. Dus leasemaatschappijen komen weer terug van het verhaal om V-power verplicht te stellen voor hun leaserijders omdat die zakenlui allemaal een zwaardere rechtervoet kregen. Rij nou eens gewoon zoals je altijd doet en merk dan pas het verschil…..:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.